ars Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Madalluksista on monta topiccia, mutta en vaan löytänyt infoa mistään, että paljonko noissa takalatoissa on säätövaraa kokonaisuudessaan. Minkälaiset noin muuten on käyttää/ säätää jne.? Ovatko katsarit olleet tarkkoja tuosta maavarasta? Itellä kun tuo perä tipahti melkosen alas ja maavaraa putken kiinnikelaippaan ja vaimentimen kohtaan jää ~5 cm. Näistä siis on kysymys: http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=172 Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Käyttökokemuksia ei oo, mutta tossa noita on pari pöydällä. Jaksais vaan joskus laittaa paikalleen. Säätövaraa on semmonen luokkaa sata milliä. Edellisessä volkkarissa oli jossain vaiheessa putket senverran alhaalla, ettei menny leimalta läpi. Sillon se tais olla joku luokkaa 60mm. Ei menny kevenninnosturi ali, niin piti pakittaa nosturilta alas. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Pykälien mukaan minimi maavara on 80mm ja oliko maksimi madallus 50mm? Tosin eniten urputusta taitaa aiheuttaa valojen liian matalalla oleminen, eli pitäis olla 50cm lampun alareunaan. Quote Link to comment
ars Posted June 13, 2006 Author Share Posted June 13, 2006 Sinne konttorille keulitaan :) Keula maksimikorkeuteen niin pitäs olla tarpeeksi. Takapää siis tuottaa ongelmia, ei viittisi edestakas repiä niitä lattoja ku just sai paikallensa. Quote Link to comment
Guest Tommi Ahonen Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Mulla on sellaiset lisäjouselliset iskarit jotka laitan katsastukseen. Niillä nousee kahden poorin pudotettu perä kokolailla normi korkeuteen. Maksoivat n.70e. Quote Link to comment
ars Posted June 13, 2006 Author Share Posted June 13, 2006 Tuo 70e ei kuullosta kyllä kovin pahalta hinnalta ja helppo vaihtaa. Tosin sitten ei ole välivaihtoehtoa ollenkaan, joko tontissa tai ei. Oishan tuo mukava pitää hyvää ajokorkeutta (siis sellaista joka vielä näyttääkin hyvältä) ja toisinaan pudottaa näön vuoksi alas. Quote Link to comment
Guest Tommi Ahonen Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Niissä on myös säätö korkeudelle/jäykkyydelle. Pitäs vaan katkasta jousta että menis tonttiin, ja en tiedä riittääkö sitten säätö tarpeeksi ylös. Nyt pärjää ihan löysällä säädöllä. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Mulla on sellaiset lisäjouselliset iskarit jotka laitan katsastukseen. Niillä nousee kahden poorin pudotettu perä kokolailla normi korkeuteen. Maksoivat n.70e. Eli nostaa perää >10 senttiä? Aika jäykät täytyy olla nuo lisäjouset. Montako säätöpykälää noissa on ja mikä niiden välinen vaikutus on perän korkeuteen, toisin sanoen paljonko perä sitten putoaa kun vaihtaa iskarin jäykimmästä säädöstä löysimpään? Tää tietysti riippuu siitä et paljonko on latoista pudotettu mut jos jollain olis kokemusta edes jonkinlaisesta kombinaatiosta. Onkos Ilmajäähy.Finlandin pojilla tuollaisia myynnissä, nettisivuilla on vaan möhköjen iskariosasia? Quote Link to comment
Tomppa Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Aircooledilla on noita mallistossaan, mutta hyllyyn niitä ei yrityksistä huolimatta vielä ole saatu. Syssymmällä... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 mulla saattais olla tee se itsemallisia, eli vanhasta latasta teet sen lyhyemmän osan. Pitkiä lattaosia ja kierrepaloja hyllyssä... Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 mulla saattais olla tee se itsemallisia, eli vanhasta latasta teet sen lyhyemmän osan. Pitkiä lattaosia ja kierrepaloja hyllyssä... ' Eli siis "rakennussarja" säädettäville takalatoille? Kiinnostavaa sekin, nyt aprikoin lähinnä lisäjousellisten iskarien käyttöä rajallisena korkeuden säätäjänä perässä. Eli tilanne on se et on yhdellä pykälällä pudotettu ja pitäis saada muutama sentti takaisinpäin. Samalla ei olisi hullumpi idea vähän jämäköittää vanhuuttaan löysää peräjousitusta. Säätölatathan ei sitä tee. Janilla siis pitkiä lattaosia ilman booriholkkia sekä kierrepalikoita säätömutterille. Löytyykö lyhyttä osaa lukuunottamatta kaikki et pitäis vaan silpoa omat vanhat latat? Quote Link to comment
pipo_esa Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 Kuinkas tarkka välys tossa pitkän latan reiän ja booriholkin välillä pitää olla? Tietäs tekiskö itse itse vai ostas Janilta? Mitäs hintaluokkaa Ruusunen pitää? Quote Link to comment
Pekka Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 kymppi o hyvä. siis välyksenä. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted July 1, 2006 Share Posted July 1, 2006 ei se hintanakaan paha ois ;) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.