JTG Posted November 16, 2017 Share Posted November 16, 2017 Tarvittaisiin vähän neuvoja: Olisi kyseessä -64 kuplan 6-volttinen pyyhkijän moottori. Sen verran olen saanut selville, että katkaisija on kunnossa (uusi) ja että kun moottorista ottaa pois 31b-navasta maajohdon, niin ei polta sulaketta, mutta "parkkeeraus" ei tällöin toimi. Kun tämä johto on paikallaan, niin sulake palaa juuri tuon parkkiasennon kohdalla. Eli oikosulkee tuossa kohtaa. Onkohan näille jotain tehtävissä? Uutta näyttää olevan aika vähän tarjolla... Kiitoksia Quote Link to comment
metake Posted November 16, 2017 Share Posted November 16, 2017 31b nastaan ei kuulu maajohto, vaan pyyhkijöiden katkaisijasta nastasta 31b tuleva johto. Quote Link to comment
JTG Posted November 16, 2017 Author Share Posted November 16, 2017 Tuo johto oli juuri 31b - 31b nastojen välissä. Boschin mukaan on maa-nasta. Katkaisija on itsessään maissa kojetauluun ja on suora yhteys tuohon katkaisimen 31b nastaan. Quote Link to comment
metake Posted November 16, 2017 Share Posted November 16, 2017 Katkaisijassa oleva 31b kuuluu olla maadoitettu vain kun kytkin on 0-asennossa. Onko siinä maa myös kun katkaisin on 1-asennossa? Onko tuo toiminut ennen katkaisijan vaihtoa? Onko sulla nyt 1- vai 2-nopeuksinen katkaisija? Jos on 2-nopeuksinen niin mitenkä johdot nyt menee, siis mistä nastasta katkaisijalta mihinkä nastaan moottorissa? Quote Link to comment
JTG Posted November 16, 2017 Author Share Posted November 16, 2017 Toimi ennen katkaisijan vaihtoa, vanha katkaisija vuosi pesuvedet läpi, siksi vaihto. Uusi katkaisija on 2-nopeuksinen. katkaisijaan tulee virtalukolta virta 30 nastaan. Katkaisija 31b - Moottori 31b Katkaisija 53 - Moottori 53, matala nopeus Katkaisija 53a- Moottori 53a, "parkki" Katkaisija 53b tyhjä, suuri nopeus Tuossa 31b nastassa on koko ajan yhteys maihin kaikissa asennoissa, olisiko uusi katkaisija sittenkin rikki? Quote Link to comment
metake Posted November 16, 2017 Share Posted November 16, 2017 Jos moottori on alkuperäinen niin siinä ei muistaakseni pitäisi olla nastoja 53 ja 53d, vaan 54 ja 54d, mutta siis kytkentä pitäisi mennä juuri noin kuten kirjoitit. Moottorissa kytkeytyy nastat 31b ja 54d yhteen parkkikohdassa, jos 31b:ssä on maa myös silloin kun katkaisija ei ole 0-asennossa, ja kun 54d:ssä on virta katkaisijan 1-asennossa, niin sulake palaa luonnollisesti. Eihän sulla ole katkaisijassa kahta 31 nastaa, eli 31 ja 31b? Jos on niin noista 31 on kokoajan maissa ja 31b vain 0-asennossa. Quote Link to comment
JTG Posted November 16, 2017 Author Share Posted November 16, 2017 Katkaisijassa on myös 31 nasta 31b nastan vieressä, näiden kahden välillä on yhteys joka asennossa, eli katkaisijassa on ilmeisesti vika. Moottorissa on kummatkin nastamerkinnät, laitoin nuo "uudemmat" selvyyden vuoksi. Siitä löytyy tosiaan myös 54d ja 54 merkinnät. Kiitoksia vastauksista, otan tuon katkaisijan irti ja tutkin sitä vielä... Quote Link to comment
JTG Posted November 16, 2017 Author Share Posted November 16, 2017 Purkasin katkaisijan ja sisältä paljastui, että 31b ja 31 nastojen liuskat olivat kiinni toisissaan koko ajan. Sain väännettyä ne oikeaan asentoon ja koottua katkaisijan. Nyt toimii taas eikä polta sulaketta. 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.