Guest Hande Posted June 17, 2006 Share Posted June 17, 2006 Taas tuli kuplaan semmoset oireet et kun ajelee normaalisti ja päästää tyhjäkäynnille nii alkaa putkista pirunmoinen paukutus ja meinailee sammua. Sit ku taas polkasee nii vähän aikaa "röplöttää" ja miettii et mitähän tekis ja sit lähetään, tai sit pitää vähä "härkkiä" ennenku lähtee. Viikon toimi kohtalaisen hyvin mut taas alotti kuskille v*uilun. Oiskohan tulpat taas pimeenä, ja mistä syystä? Ja mitkä tilalle? Aikasemmin oli ngk:n b6hs, mut vaihoin b7hs ku edellisen kerran teki saman. Muutaman kerran joutunu jo tulpat vaihtaan. Kone on 1600, 1700:lla putkilla. Kaasari on dellorton kakskurkkunen, kurkut 32, ilmasuutimet 180, pääsuuttimet 160, tyhjäkäyntisuuttimet 65, seosputkissa oli merkintä 9164.2. Quote Link to comment
Guest mäksä Posted June 17, 2006 Share Posted June 17, 2006 ainahan ne viri kuplat rökeltää ;) Quote Link to comment
mick Posted June 17, 2006 Share Posted June 17, 2006 Imuvuoto, jonka takia seos laihalla ja tulppa palanu? Mulla palaa tulpat juurikin niin, että käy ja ei käy... Tosin juurikin toisinpäin; vedättäessä paukkaa, mutta tyhjäkäynti ok Quote Link to comment
Guest Hande Posted June 17, 2006 Share Posted June 17, 2006 Semmonen juttu on vielä että tyhjäkäynnillä vasen puoli ei ole mukana ollenkkaan ja sit ku polkasee nii paukahtaa ja lähtee pyöriin Ei ollut ilmavuotoja, mut tulpat vaihtoon jälleen kerran sekä kaasarin ja suuttimien putsaus, pelais nyt ees kakskaan viikkoa. Samalla pantiin vähä reilummat pääsuuttimet, jos loppuis se tulppien palaminen? Quote Link to comment
Guest Kimmo Antikainen Posted June 18, 2006 Share Posted June 18, 2006 Jos ei ilmavuotoja kerta ole, niin veikkaisin vasemman puolen tyhjäkäyntipiirin olevan tukossa tai jostain syystä kaasarissa ei ole synkka kohallaan kurkkujen kesken (läppä vino tjsp). Paukuttelu ja "härnääminen" viittaisi tosin todella vahvasti tuohon ensimmäiseen vaihtoehtoon eli tukokseen. Yks mahdollisuus on että siellä on tyhjäkäyntipuolella esim. erikokoiset suuttimet, jos toinen on vaikka porattu isommaksi... vaihtoehtoja löytyy. Pääsuutinkin kuulostaa tuommoseen koneeseen ennemminkin liian isolta kuin pieneltä. Ainiin, ja osta enskerralla Boschin tulpat jos käytät alkuperäisiä kansia. Quote Link to comment
Guest Hande Posted June 18, 2006 Share Posted June 18, 2006 No onhan ne varmaanki alkuperäiset. Tosin hieman laskettu ku jouduttiin viime keväänä oikoon ne. Minkähän malliset boschit ne ois hyvät nii painelen huomena varaosakauppaan? No kai se laihalla käy ku tulpat on pimetessään nii puhtaan valkoiset ku uudet. Ja kun vuotoja ei ollut nii kai sitä pakko suuttimia suurentaa? No nyt toimi taas ihan mukavasti ja kaasuunki reagoi niinku pitää. Kiitosta vain, vaikkei välttämättä apua niin kauhiasti ollutkaan Quote Link to comment
Guest Harri Björnholm Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 Bosch W8AC: ta olen käyttänyt vakiossa 1300 padassa, NGK:n vastaava lienee BH5__ lämpöarvoltaan. Quote Link to comment
Guest Metu2 Posted July 9, 2006 Share Posted July 9, 2006 Aika tutulta tuntuu kuppelin viat.Omassa tekee sellasta että kylmänä pörpöttää ja pikkasen paukkaa putkessa,kone kun lämpiää tilanne muuttuu senverran että paukuttelu vähenee mut pienillä kiepeillä käy ku 3 pytyllä kieppiä ku lisäät niin taas mentiin.Jos yrität ajella pintakaasulla auto nykii aika mukavasti ja tyhjäkäyntiä siinä ei ole koska se ei jaksa pörpöttää alakiepeillä vaan sammuu. Tuli mieleen jos on tulppa menny,mikähän lyhytkierre tulppa olis hyvä ratkasu tollaseen pikkasen viritettyyn koneeseen,nyt siinä on vissiin Boch jotku vaki tulpat en muista ulkoa mut pitänee katsoa jokupäivä. Quote Link to comment
Guest peppokani Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Aika tutulta tuntuu kuppelin viat.Omassa tekee sellasta että kylmänä pörpöttää ja pikkasen paukkaa putkessa,kone kun lämpiää tilanne muuttuu senverran että paukuttelu vähenee mut pienillä kiepeillä käy ku 3 pytyllä kieppiä ku lisäät niin taas mentiin.Jos yrität ajella pintakaasulla auto nykii aika mukavasti ja tyhjäkäyntiä siinä ei ole koska se ei jaksa pörpöttää alakiepeillä vaan sammuu. Tuli mieleen jos on tulppa menny,mikähän lyhytkierre tulppa olis hyvä ratkasu tollaseen pikkasen viritettyyn koneeseen,nyt siinä on vissiin Boch jotku vaki tulpat en muista ulkoa mut pitänee katsoa jokupäivä. Ilmoittelehan, jos saat vian korjattua! Minulla on ihan samat oireet omassa katiskassa. Tosin suurin nykiminen lähti pois, kun vaihdoin uuden ilmanputsarin. Quote Link to comment
Guest Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Avokki tekee pintakaasulla vedettäessä 2000-2500 rpm kohilla samaa... röpöttää ja nykii... kiihdytellessä ja kovimmil kiekoillla ei mitään ongelmaa... Oliskos virikoneiden ominaisuus?? Mulla lortto40 ruokkimassa.. Quote Link to comment
Guest Metu2 Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Niin no tuntunee olevan monella ongelmaa kaasarien suhteen.Tänä aamuna läks hyvin käyntiin ja oli melkeen tyhjäkäyntikin eikä paljoa röplöttänyt iltapäivällä parantelin kaasuvaijjerin jousta jotta vivusto varmasti palauttaa tulos oli sellanen että ei oikeen kunnolla meinaa valoissa kiepat laskea ja pauke on melkonen, kone alkaa pelaamaan hyvin tossa reilun 2000 kiepin kohilla ja näyttää siltä että vaatii hanaa kokoajan muuten ei pelaa alakiepit päin peetä pitää tutkia asiaa kun nää helteet pikkasen helpottaa mutta kaikki pauke on putkessa ei kertaakaan oo pamauttanu kaasarissa. Quote Link to comment
Racing Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Toimii täydellisesti kun ne osataan säätää kuntoon. Mikään virityskakaasari ei toimi kun se heitetään toisesta koneesta toiseen ja ihmetellään miksi rökeltää. Penkkiin,penkkiin ja penkkiin ja seosmittari on hyvä olla. Quote Link to comment
Guest veewee Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Avokki tekee pintakaasulla vedettäessä 2000-2500 rpm kohilla samaa... röpöttää ja nykii... kiihdytellessä ja kovimmil kiekoillla ei mitään ongelmaa... Oliskos virikoneiden ominaisuus??Mulla lortto40 ruokkimassa.. Mulla oli sama vika ennen penkitystä/säätöä. Korjaantui isommilla tyhjäkäyntisuuttimilla ja lambdakin näyttää koko kierrosalueella oikeaa seosta. Quote Link to comment
Guest Metu2 Posted July 15, 2006 Share Posted July 15, 2006 No nyt ollaan päästy pikkasen taas lähemmäks kaasari asiassa,käytin eilen seos mittauksessa kuppelin ja selvis että seokset liikkui tuola 0,1 paikkeilla elikkä hiton laihalla kun kuulemma olis hyvä olla tuola 3 tai pikkasen yli paikkeilla ei kehtaa nyt ajella ettei pala venat.No nyt sitte pikkasen isompaa suutinta laittamaan ja kokeilemaan jos paranis elikkä pääsuutinta meinasin suurentaa ja sit kokeilla uudestaan mitata seokset ja säätää myös jos se ei auta niin kokeillaan vaihtaa isommat tyhjäkäyntisuuttimet alakierroksille.Jos tosta on jollekkin apua niin hyvä. Quote Link to comment
Guest Posted July 15, 2006 Share Posted July 15, 2006 No nyt ollaan päästy pikkasen taas lähemmäks kaasari asiassa,käytin eilen seos mittauksessa kuppelin ja selvis että seokset liikkui tuola 0,1 paikkeilla elikkä hiton laihalla kun kuulemma olis hyvä olla tuola 3 tai pikkasen yli paikkeilla ei kehtaa nyt ajella ettei pala venat.No nyt sitte pikkasen isompaa suutinta laittamaan ja kokeilemaan jos paranis elikkä pääsuutinta meinasin suurentaa ja sit kokeilla uudestaan mitata seokset ja säätää myös jos se ei auta niin kokeillaan vaihtaa isommat tyhjäkäyntisuuttimet alakierroksille.Jos tosta on jollekkin apua niin hyvä. Kuplalle sopiva arvo on 2. Miten seokset mitattiin? pelkastaan tyhjakaynnilla? Silloin ei paasuuttimet ole toiminnassa vaan kone kay tyhjakayntisuttimien ja tyhjakayntisaatoruuvien antaman seoksen voimin. Jan Quote Link to comment
Guest Metu2 Posted July 15, 2006 Share Posted July 15, 2006 Tietääkö kukaan kumpaansuuntaan käännetään weberi idf seossuuttimia kun käännetään rikkaammalle tulis itellä mieleen että niiku auki päin mut miten todellisuudessa. Quote Link to comment
Guest Metu2 Posted July 15, 2006 Share Posted July 15, 2006 No vinkiksi me mitattiin koko kierrosalueella alotettiin alaalta ja nostettiin hissukseen ylöspäin saatiin koko alue tyhjiksellä oli huonompi kiepeillä pikkasen parempi eli päätettiin laittaa isommat pääsuuttimet ja kokeilla säätää vielä tyhjistä ja jos ei tasotu laitetaan isommat ehkä 60 tai 65 tyhjis suuttimet, kiitti vinkistä pyritään siihe 2 arvoon. Quote Link to comment
Guest Metu2 Posted July 18, 2006 Share Posted July 18, 2006 No niin pikkasen taasen asiassa etiäppäin vaihdettiin pääsuuttimet ennen oli 155 ja nyt tällättiin 165 ja seos arvoksi saatiin 1,5 elikkäs vielä pitää suurentaa .Tyhjiksiä ei voitu operoida kun niitä ei vielä ole, nyt siinä on 55 mutta ehkä kannattaa suurentaa arvo oli 0,1 . Quote Link to comment
Guest Metu2 Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 No niin äske säädettiin venat vaihettiin isomat tyhjis suuttimet ja synkattiin.Weber 44 idf on nyt 180 ilmat 165 pää ja F11 seokset ,ennen oli 55 tyhjikset ei toiminu nyt on 65 ja lähtee käyntiin ku palmun alta ja ei pauku käy siististi jospa nyt pelais jokun päivän .Vaihettiin muutes tulpat ennen oli w8ac nyt on w7ac en tiiä mikä vaikutus mut hyvin tuntuu pelaavan ( vielä). Quote Link to comment
mick Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Huomenna saa mittaria lainaan, ja pääsee itsekin testailemaan säätöjä kohdilleen. Niin johonkin 2-3 välillekkös pitäisi saada? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.