Guest ville.kumpunen Posted July 6, 2006 Share Posted July 6, 2006 Kuppeli hyytyi... Kupla ollut huono käynnistymään lämpimänä, nyt sitten sanoi itsensä irti... Ajelin vajaan tunnin kiepin, sammutin ja koitin startata n. 15 minuutin päästä...kovasti koitti lähteä muttei käynnistynyt...lopulta jäi startti pyörimään vaikka virta-avaimesta virta pois....samalla alkoi nousta savua takahelman alta... Ei kuitenkaan syttynyt tuleen vaan startti lopetti pyörimisen...eilen vielä pyöräytti muutaman kerran, tänään oli sitten mykkä koko laitos... akussa kyllä virtaa ja kaapelitkin apuna... Eli kärähtikös tuo startti vaiko jotakin muuta.... vinkkejä? Quote Link to comment
Guest Forsbacka Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 Oli tuuria mukana, kun ei syttynyt. Letukka syttyi vastaavassa tilanteessa. Tuli kiirus repimään akusta piuhoja irti. Jaa.. kuplassa taitaa kyllä olla metallikuorinen, joten ei ole yhtä halukas syttymään. Startin kontaktori/solenoidi jäi siis jumiin ja startti jäi pyörimään vaikka avaimesta päästi irti. Ota se startti irti sieltä ja katsoa mitä sille olisi tehtävissä. Noihin kai saa vaihdettua sitä pelkkää solenoidia, jos itse startti on hengissä. Tohon huonoon käynnistyvyyteen ja laiskasti pyörittävään starttiin en oikein mitään osaa sanoa, kun en ole noitten kanssa (onneksi vielä) joutunut turaamaan. Täälläkin on kyllä aiheesta käyty keskusteluja. Quote Link to comment
Guest Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 Keiteleestä just hankin solenoidin, hiilet ja muuta sälää starttiin ei maksanu ku parikypää... että startin irrotus mullakin solenoidin takia eres.. Jäi joskus eka päälle... mutta lopetti ku päävirroista sammutti ja laitto uusiks päälle... ja nyt sit lopetteli starttaamisen.. et nätti vkloppu maata kuppelin alla ;) Quote Link to comment
GT78 Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 No startti on onneksi siitä helpommasta päästä irrotella, kunhan ensin pääsee sinne auton alle tietty :) Ite ostin kokonaan uuden viikko sitten, makso 80 juuroo joten ei paha sekään. Quote Link to comment
mikan Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 Saattaapi se startin pusla pistää hanttiin. HC:lta lainattu kuva: t. Mika Quote Link to comment
Guest ville.kumpunen Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 ...juuh, startti sielt on vissiinkin nasahtanu....eilen lähti hinaamalla käyntiin ja kymmenen kilsan ajon jälkeen sammutin avaimesta, koitin uudelleen käyntiin niin lähti, toisella kerralla jäi startti pyörimään itekseen ja taasen alkoi haisemaan.... eli startteja saa tarjota....jos nurkissa lojuu.... vielä en oo kerenny irrotella, pitäs saada pukeille kun tosiaan maavaraa ei ole pahemmin siunaantunut...:) Quote Link to comment
GT78 Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Ite hakisin IMHO mieluummin kokonaan uuden (se 80 euroo) ku ostaisin kolmella kympillä vanhoja romuja jotka hajoo puolen vuoden sisällä... Quote Link to comment
Guest ville.kumpunen Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 ...ja uusi kannattaa ostaa mistä, KK:sta? Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 vaiha se pusla ekana,startissa ei välttämättä mitään vikaa.. Quote Link to comment
GT78 Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Puslaa epäillään näissä usein, mutta eikö sen pitäis jumittaa startti jos vanhuuttaa venähtää lämmössä? Vai olenko täysin hakoteillä? Startin ostin alakerrassa sijaitsevasta autovaraosaliikkeestä, tilasivat ja tuli päivässä. Uskoisin että kuppelin startin saa mistä tahansa asiantuntevasta varaosaliikkeestä tilaamalla. Oma maksoi sen 80 juuroa, en pitänyt pahana. Ja nyt on sielläkin minne ei kukaan näe uutta ja kiiltävää! :) Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 just vaihdoin puslan startti lämpes turhaa ja jumitti välil...aikaa meni se 5minuuttia ettei sitä kannata jättää vaihtamatta.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.