Trophy Posted June 11, 2018 Posted June 11, 2018 Heihoi pari haastetta, tietoa kaivataan avuksi 👍 1. Laatikko vaihtumassa juniksen -67 laatikosta 1303 kuplan irs laatikkoon. Juniksesta katkoneet vaihteiston kiinnitys sarvet... Kannattaako laittaa tilalle suoraan nuo kuplan sarvet ja nokkapalalle kiinnike myös? Eli ettei vaihtaisikaan junan laatikosta nokkakappaletta vaan menis noilla kun kätevästi olisivat saapuvilla? Käykö vaihteensiirtotanko sitten ihan bolt on -tyylisesti, jos menee kokonaan kuplan vaihteiston etupään kiinnikkeellä? 2. Juniksen latat -case. Autossa oli alennusvaihteet paikallaan, laatikko puuttui, vetarit oli hitsattu putkenpätkällä toisiinsa kiinni. Kun taka-akselin päätykupit otti irti ja rälläköi em. putkenpätkän irti tuli koko helahoito vääntösauvoineen lattialle...Toinen latta oli hitsattu kiinni alennusvaihteeseen ja sekin piti irrotella rälläkällä. Toinen pää istuu übertiukassa tuossa boorituksessa kiinni vääntösauvassa... kummassakin sama juttu. kokeilin toista varovasti 16tn prässillä ja prässi rutisee, latakka ja boorissa asuva vääntösauva ei moksiskaan. En antana lämpöä vielä. Hiekkapuhallus ja päällä acid 8 happoväri. Kysymys: kannattaako irs konversiota varten edes yrittääkään irrottaa vai laikkaa vaan sopivaksi ja poraa tuohon lattaan uudet reiät niille irs tukivarsille kiinnityskohdiksi? Malli esim siitä kuplan akselistosta olevista latoista? help. Quote
Hebster52 Posted August 7, 2018 Posted August 7, 2018 Huomioi että kun hitsaat noi irssikorvakkeet putkeen niin juniksen vääntösauvaputkien halkaisija on isompi kuin kuplassa. Elikkä säteen eron verran pitemmiks noi jousilatatkin pitää tehdä. Quote
Trophy Posted October 20, 2018 Author Posted October 20, 2018 (edited) Tää tuli tällai laitettua sillon kesällä. Latatkin irtosi kun vei ne Kuopioon Helinin konepajalle. 60tn prässillä oli painaneet irti. Ei halunneet lämmitellä ettei mee vääntösauvat entisiksi. tilaus vetämässä transporterhousen säätölattoihin. Löytyy valmis setti juniksen vääntösauvoille ja kuplan mitoille muuten 👍 tuo vaihteiston takatuki pitää vielä tehdä uusiksi kun ottaa kiinni tukivarsiin ja uudet sisäloksut jotta sopii rattaat pyörimään varmasti.... Edited October 20, 2018 by Trophy Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.