Guest kupla73 Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 miten tuon oikeen saa irti 73 1200 kuplasta kun tuli pallonivelen kanssa vähän ongelmia. Tarpeeksi kun löi niin pallo tuli pohjasta läpi mutta nivelen "kehys" on ja pysyy. Ajattelin että irti ollessa vois saaha loput pois helpommin..? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Akseli irti ja prässiin. Quote Link to comment
Guest kupla73 Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 eli pulttia löysälle niin pitäskö ihan vetämällä lähtee akseli irti... Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Lukitus irti, lukkomutteri ja kuusiokolo, ja tukivarsi pois. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Hitsaa siihen tuhotun pallonivelen kuoreen sisälle ympäri palalko, jäähdytä ja kilauta vasralla, niin lähtee helposti irti. Joskus ei oo tarvinnu edes koskea kun on puonnu pois. Uus sit paikoilleen prässillä ja siten, että se lovi on menosuuntaan tai sit taaksepäin. Quote Link to comment
Guest kupla73 Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 kerkesin jo ottaa tukivarren kokonaan irti... yllättävän helposti lähti. Kun ois alunperinkin älynny heti ottaa kokonaan pois niin ei ois tarvinnu rikkoo entistä kun ois voinu suoraan prässissä irrottaa pallon. En kyllä vielä kokeillu miten lähtee prässillä pois. Varmaan menee ens viikon puolelle. Taka rumpujen kanssa tuli onkelma kun ei avaimet kestä avata! Räikästä semmonen 3\4 -> 1\2 jakokappale murtui voiman edessä... Ei kehtais palotella entisiä muttereita kun uusia ei kuitenkaan ihan joka kaupassa ole. Kiitoksia vaan neuvoista.. Pikkuhiljaa alkaa tulla kuplan tekniikka tutuksi... Aina vaan kantapään kautta! Quote Link to comment
Racing Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 kerkesin jo ottaa tukivarren kokonaan irti... yllättävän helposti lähti. Kun ois alunperinkin älynny heti ottaa kokonaan pois niin ei ois tarvinnu rikkoo entistä kun ois voinu suoraan prässissä irrottaa pallon. En kyllä vielä kokeillu miten lähtee prässillä pois. Varmaan menee ens viikon puolelle. Taka rumpujen kanssa tuli onkelma kun ei avaimet kestä avata! Räikästä semmonen 3\4 -> 1\2 jakokappale murtui voiman edessä... Ei kehtais palotella entisiä muttereita kun uusia ei kuitenkaan ihan joka kaupassa ole. Kiitoksia vaan neuvoista.. Pikkuhiljaa alkaa tulla kuplan tekniikka tutuksi... Aina vaan kantapään kautta! Taka-akselin mutterin kiristysmomentti 360nm HUOM!!! Quote Link to comment
Guest kupla73 Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 en epäile yhtään että tällä hetkellä ei sitä ois! Uskaltasko toholla lämmittää ja sit yrittää avata? Quote Link to comment
Fileas Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Osta mielummin kunnon työkalu-> täytyyhän se saada kiinnikkin kunnolla. Quote Link to comment
Guest kupla73 Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Joo on momentti avain 130-650nm missä on ainakin metrin varsi siinä OLI kova välipalikka hylsylle. Kai pitää uusi välipala hommata ja kokeilla taas oisko parempi onni. Siis ei oo mitään halppis työkaluja eli se on ihan oikeesti kiinni. Quote Link to comment
Fileas Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Välipalat syödään :) hylsy suoraan kiinni Momenttiin. Quote Link to comment
Racing Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Momenttiavaimella ei avata muttereita. 3/4" Vääntiö ei räikkä eikä missään tapauksessa mitään 1/2" osia väliin,muutama metri vipuvartta ja nytkäyttämällä auki taatusti lähtee tai sitten on miehessä vika. Quote Link to comment
Sakke Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 3/4" Vääntiö ei räikkä eikä missään tapauksessa mitään 1/2" osia väliin,muutama metri vipuvartta ja nytkäyttämällä auki taatusti lähtee tai sitten on miehessä vika. hyvin on kestäny 3 vuotta aukoa ja laittaa kii tuolla tavalla VW 5-syl dieselien kampiakselien pultteja. Jopa silleen et ukko on roikkunu n. 1.5m varren päässä. Quote Link to comment
Racing Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 3/4" Vääntiö ei räikkä eikä missään tapauksessa mitään 1/2" osia väliin,muutama metri vipuvartta ja nytkäyttämällä auki taatusti lähtee tai sitten on miehessä vika. hyvin on kestäny 3 vuotta aukoa ja laittaa kii tuolla tavalla VW 5-syl dieselien kampiakselien pultteja. Jopa silleen et ukko on roikkunu n. 1.5m varren päässä. Varmaan kestääkin ja pitääkin kestää mutta miten käy momenttiavaimen tarkkuuden jos auot sillä pultteja joka on vain kiristämiseen tarkoitettu! Minä en ainakaan sillä uskaltaisi enää moottoria koota. Jokainen tavallaan... Quote Link to comment
Sakke Posted July 23, 2006 Share Posted July 23, 2006 en minä ole momenttiavaimesta puhunutkaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.