Jump to content

Hytikkaletkut


Guest Ranne

Recommended Posts

Guest Ranne
Posted

Mitä etuja saavutetaan kun käytetään näitä pornon näkösiä letkuja ja osia?

 

Eli mikä vika on tavallisissa mustissa hydrauliletkuissa?

Guest Toheltaja
Posted

missäs o porno-osia? mulla on kaikki Greelinen letkuja, mustia vihreällä raidalla, ja keltapassivoiduilla hydrauliikkaliittimillä.

Guest Toheltaja
Posted

Noi on AN tai JC liittimiä. Eloksoitua alumiinia, ne maksaa ja vähän jumalattomasti, yks nippa 25 eskoa helposti.

En o varma mut ilmeisesti jossain sarjoissa pykälät vaatii noiden käytön!

 

Mulla meni tavallisten hytikkaletkujen turaamiseen liittimineen liki 500 eskoa niihinkin... Letkua menee koneelta eteen, edestä jäähdyttimen kautta sumpputankille josta takaisin koneelle, ja koneelta painepuolelta vielä about 20cm kieppi lohkoon. Liittimiä on matkalla letkuun puristettuna 8kpl, ja väliholkkeja (joissa jengat molemmissa päissä) 6kpl. ja siihen päälle vielä klunssit joilla letku puristetaan liittimeen, 5/8 letkuun ku ei saa kierrettäviä liittimiä :( Niitä kannattaa ostaa jos on vaan mahdollista, saa kotikonstein lyhennettyä tai jatkettua aina uuteen letkuu. Mä joudun laikkaamaan holkit irti ja taas mennä ostamaan uudet ja puristuttaa ne jossain liikkeessä. Letkut ei tosiaan o halpoja! Mulle ois tavallaan toiminnu teräskudokseton matalapaineletku pumpulta jäähdyttimen kautta tankille ja lohkoon, mutta kun sitä hieman kääns, se meni lyttyyn, joten katsoin paremmaks vaihtoehdoks maksaa itteni kipeeks tuosta 7 kerrosletkusta ku pelkästä kumiletkusta, tuo ku ei mene lyttyyn ees yli ajettaessa, ja sai mutkat yms juohevasti, sekä kestää kulutustakin paremmin.

 

Joka klunssi noihin maksaa 5-15 eskoa kappale, joten kannattaa aatella alusta asti mahdollisimman pitkälle ettei tartte jengan muuntokappaleita ja muita haarottimia yms, ne lisää hintaa helposti melkeen satasella.

Posted

Jos tekee "oikeesti" hyvää, niin sitten letkuksi pitää valita metallipunoksella oleva teflon letkut. Hytikkaletkulla lämmönsietokyky tulee rajoittavana tekijänä vastaa. Tämä ei tietty oikeestaan koske ilmamoottoreita, koska niillä ei muutenkaan ajella enää siinä vaiheessa kun öljyn lämpömittari on kivunnut 150 celsiukseen...

Posted

Ei tarvi olla teflonia just hain hytikka kaupasta pari viikkoo sitten letkut jotka kestää 180bar painetta ja 150celsiusta lämpöä, noilla kyllä pärjää kuplan koneessa ihan hyvin

Guest Toheltaja
Posted

mulla kans lukee 180 paaritsia ja 150 kelssiusta. Lämmöt tankilla on vajaa 50 ja koneesta lähtiessään 90 joten nou roblemos!

Guest Ranne
Posted

Nyt sain sitten irrotettua ton runkotunnelin pellin sieltä alta. Oli muuten harvinaisen vittumainen savotta porata niitä pistehitsejä...

 

Eli, kaupasta kait saa sitten jotain putkea (ei letkua) joka on tehty öljynkiertoa varten? Pitääkö haluttu pituus tietää kun putket hakee vai saako niihin itte laittettua jotkut puristusliittimet tjsp? Ja saako noita putkia pokattua itte? Halvempi kait tulis kun olis pelkkää letkua koko matka mutta joku nyt vaan tossa putkessa kiehtoo.

 

Entäpä mikä olisi se hyvä koko tollaselle putkelle joka siis menee jäähdyttimelle?

Posted

Mulla putket kulkee auton alla, ajoviimassa jäähtyy öljyt jonkin verran mennen tullen. Tuosta tulee muuten hyvät runkotunnelin lämmittimet kun vedät putket suljettuun tilaan ja samalla kantsii vetää bensaputki nippusiteillä kiinni öljyputkiin niin onkin paloauton ainekset kasassa.

Posted

tuskinpa se bensiini voiteluöljyn lämmöistä syttyy ja esim. tontitetussa

autossa saattaa tuottaa ihan muita ongelmia pohjan alapuolella

kulkevat öljyputket.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...