Guest Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Projekti etenee ja pikkuhiljaa pääsee kasaamaan eli hyvälle näyttää. Seuraava tallilla tehtävä homma on etuakselin kasaaminen josta tuli mieleen pari kysymystä. Akseliston "rungon" hankin uuden kun vanha oli sen verran reikäinen. Ensinnäkin jousipakkojen rasvaus, millä ne kannattaa rasvata ja mitä kautta? Rasvanipathan putkista löytyy eli laitetaanko pakat lähes kuivana paikalleen ja rasvat sisään vasta kun paketti on kasassa? Käykö "normaali" vaseliini yms. vai onko tuohon paikkaan jotain muuta selkeästi hyväksi havaittua tietyn tyyppistä ainetta? Toisekseen, onko jotain, joka kannattaa ottaa huomioon/yleensä vaihtaa kun akseliston purkaa ja kokoaa. Tämmöisiä tietämätön tällä kertaa kyselee... Quote Link to comment
Ketsa Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Heikkohermoisena olen hepannut jousipakan kärjestä nippuun asennuksen helpottamiseksi. Quote Link to comment
Guest Sami W Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Kunnolla rasvaa vain heti jousipakkaan, niin pysyy paremmin kasassakin. Ei tuottanut itsellä ainakaan yhtään ongelmia. Quote Link to comment
oldis Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Ollaan käytetty o-rengasta apuna jousipakan toisessa päässä paikalleen ujuttaessa. Pitää nipun hyvin kasassa ja jää sinne keskipalan juureen odottamaan seuraavaa lehtien irroittajaa. Rasvaa tietty hyvin ne lehdet että o-rengas siirtyy keskelle kivuttomasti. Vaseliinit rasvanipoista sisään vasta kun koko paketti on tiivisteineen kasassa. Edit. nippusidekin käy Quote Link to comment
Guest Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Ok, danke sanois saksalainen.... Sitten vielä samaan pakettiin liittyen tuli mieleen, että paljonko ohjausvaihteessa saapi olla välystä? Nyt kun se on irrallaan ja rättinivelestä sitä kiertää ja samalla pyrkii pitämään siitä liikkeenrajoittimesta paikallaan niin välystä tuntuu noin 4-5mm. rättinivelen ulkokehän tasalla. Lieneekö tuo normaali välys vai aiheuttaako aihetta toimenpiteisiin? Olikohan tuosta maininta huolto-ohjekirjassa, joka on tallilla (pitäis kantaa mukanaan..) On vaan helpompi tässä vaiheessa kattoa paikat kuntoon kuin alkaa kasatusta autosta huoltamaan ja osia vaihtamaan.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.