Guest JuMuS Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Kyselen kun en haulla ihan täsmällistä tietoa löytänyt... Eli alkaa toi ähvälohko olla pikkuhiljaa kasaamista vaille. Paitsi että nyt kun lohkoa tarkemmin ihastelin niin huomasin yhdessä pinnapultissa kierteiden pohjalla hiukan sitä harmaata kevytmetalliputua. Kone on joku peltilätkällä numeroitu vaihtomoottori, johon on edellisen remontin yhteydessä kaikkiin alempiin pinnapultteihin laitettu messinkiset(?) irtokierteet. Nämä tietysti tulivat nahkoineen lohkosta ylös kun pinnapultteja irroiteltiin. Nehän on tietty helppo vääntää irti pinnapultista ja vetää lukitteella lohkoon kiinni. Ja suurennuslasillakin katsottuna ne lisäkierteettömät reiätkin ovat kaikki ohan yhtä ok:n näköisiä. Korkeintaan putsausta vaille kunnossa. Mutta nyt heräsi kuitenkin ajatus, että pitäiskö toi bloki kiikuttaa vielä kerran pajalle ja laitattaa KAIKKIIN pinnapultin kierteisiin uudet teräsjengat? Ja kannattaako noi messinkisen näköiset kierreholkit korvata teräksisillä? Uskaltaako noita lohkon kierteitä avata kierretapilla, kun näkyy vielä olevan vanhoja lukitteenjämiä siellä täällä vai tekeekö enemmän hallaa? Näitä kyselen siksi, että pytyt on isommat ja puristuksetkin tulee sinne ysin tienoille. Ei huvittaisi millään ruveta kannenkiristyksen tai koekäytön jälkeen taas koko hemmetin läjää purkamaan. Quote Link to comment
juujoo Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Itse tein juuri kesällä saman rempan omaani, ja kantapään kautta. Unohda kaikki hätäviritykset ja tee kunnolla, jos lohkon reijästä tulee jo alumiinin putua on viisainta tehdä isompi jenka lohkoon ja siihen jenka holkki, helicoilikin voisi onnistua... Quote Link to comment
Guest Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Itse tein juuri kesällä saman rempan omaani, ja kantapään kautta. Unohda kaikki hätäviritykset ja tee kunnolla, jos lohkon reijästä tulee jo alumiinin putua on viisainta tehdä isompi jenka lohkoon ja siihen jenka holkki, helicoilikin voisi onnistua... Samaa mielta, vaara paikka saastaa muutama kymppi. Jan Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Tarkempi tutkiskelu paljasti kolmospytyn hihnapyörän puoleisen yläpinnapultin kierteen olevan hiukan kiillottuneempi kuin muut. Eli holkitettavaksi menee. Jospa laitattaisi kaikkiin samantien niin ei olisi homma niistä jengoista kiinni.:) Onko viisaammilla mielipidettä niistä messinkikierreholkeista? Ovat jämähtäneet pinnapultteihin siinä määrin kiinni etteivät todnäk ehjänä irtoa. Onko mitään väliä jos vaan ruuvaan ne pultteineen lohkoon kiinni? Näkyvät kierteet holkissa ja lohkossa olevan täysin ok, ja pinnapultit kiertyvät lohkoon kiinni ihan helposti, jenka ei takertele yhtään. Laitanko messingin ja lohkon väliin tiivisteliimaa, vai olisko lukite parempi? Quote Link to comment
-tipi- Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Kyllä mie käyttäsin teräksisiä 'case savereita': Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Lukite väliin. Se tiivistää kyl samalla ja jos epäilyttää, niin käyttää sit vaikka hydrauliikka lokua. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.