jusu Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 Elikkä miten olis järkevin tehä? Ostin uudet levyt ja rummut ja meinattiin niistä värkätä possun jaolla olevat vermeet, mut tuli sit siinä huomattua et molemmis(rummuis ja levyis) oli vahvistettu pulttien reikä kohdat. Tuntuis vähän turhan ohkaiselta materiaalilta tehä kierteet ku siinä kohtaa mis ei oo vahvistuksia niin paksuus vajaat 9mm ja vahvisetussa kohdassa 16mm. Mutta kestäiskö se vai pitäskö ettiä jostain sellaset missä ei oo vahvistuksia eli olis tasa paksut. Onko kukaan tehny tollasia jakoja ja minkälaisin tuloksin?? Jos jollain ylimääräisinä vehkeet millä sais porssen jaon suhkot helposti nii tarjotkaa. Ja autohan oli kupla -75 johon tehty irssi perä. Quote Link to comment
Ketsa Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 Motonetin levyihin ja rumpuihin olen tehnyt 5x130 jaon. Ihan hyvin on kestänyt, vaikka jokaiseen reikään ei jenkaa samaa määrää tule kuin vahvikkeen kohdalla on. Tosin auto on ollut ihan katu huristelu käytössä, rata käyttöön en moista ratkaisua tekisi. Quote Link to comment
jusu Posted September 16, 2006 Author Share Posted September 16, 2006 Joo niin mä kyllä ajattelin vähä samaa et vois kestää normaalissa ajossa ku ei koneessakaan hirveesti potkua ole(n.100hp).Mut koneistajaa vähä epäilytti...tietenki jos vaikka yrittäis hitsata vähä vahvemmaksi niitä kohtia mihin reiät tulis. Mistähän noita kolkin napoja sais et vois yrittää viritellä taaksekin levyjä? Tai minkälaisissa hinnoissa noi possun tekeleet liikkuu? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 Laittaa läpi lyötävillä pinnapulteilla, niin ei pitäs olla mitään hätää. Monessa autossa kun on nimittäin orgiksena navat ihan yhtä ohkeset pultin kohalta kun on volkkarin rumpu pulttien välistä. Quote Link to comment
Ketsa Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 Lyötävät pinnat ei onnistukkaan enää yhtä helposti, koska takapuolen tasauksiin tarvitään jyrsinkonetta. Kierrereiät syntyy poraholkkeja apunakäyttäen possun vanteella ja pylväsporakoneella. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 Voi sinne taustapuolelle vingullakin laania jyrsiä. Ei oo pakko olla jyrsinkonetta. Quote Link to comment
jusu Posted September 16, 2006 Author Share Posted September 16, 2006 Jep toi vois olla aika hyvä homma pistää noi pinnapultit olis ainakin varmemmat ku normi pultti kiinnitys, eikä tuon tausta puolen silottelukaan varmaan ongelmia tuota. Pääsis ainakin täs vaihees vähä halvemmalla ku alata ostaan taas uusia jarru vehkeitä, jos vaik pääsis noilla yhen kesän ajeleen sit joskus ja sen jälkeen kattelis jotai muuta. Quote Link to comment
Guest Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 ja 9mm kestää monessa nykyautossa iha hyvin Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.