Toopoo Posted February 6, 2020 Share Posted February 6, 2020 Hei. Bussista poiki syksyllä vaihteistosta 4 vaihde ja nyt pitäs tietää mistä tunnistaa vahvemman irs laatikon? Vissiin näitä on kahta mallia? Entä onko kiinteäposkinen vahvempi vai voiko avattava poskisessakin olla vahvempi 3 ja 4? Quote Link to comment
beetlemania Posted February 6, 2020 Share Posted February 6, 2020 Hei. En tiedä onko bussin voimalähteenä kovinkin woimamoottori, joten... Jos on alkuperäinen laatikko ja siinä perässä normimoottori. Niin saattaa alkuperäinen laatikko jo hyvinkin porsia. Vuodet vierii ja tavara kuluu. Jos on voimaa motissa reilusti, niin tottakai vahvempi laatikko tilalle. Ja tietysti käyttötarkoitus, onko kiihdytysajoa? Alkuperäisellä remontoidullakin pärjää monia vuosia maltillisilla heposilla. Quote Link to comment
arvuuttaja Posted February 7, 2020 Share Posted February 7, 2020 Kahta mallia 3-4 lätkät, eli kytkentä hampaat puriste sovitteella ja uudemmissa juottamalla. Mitenkäs se nelos vaihde oikein hajosikaan.. Quote Link to comment
Toopoo Posted February 7, 2020 Author Share Posted February 7, 2020 Tommonen jarruvarjo perässä 4 vaihteella tasakaasulla ajaessa rupes yhtäkkiä kuulumaan niinkuin joku pelti hakkais asfalttiin. Auto sivuun ja tarkastus alle. Ei mitään näkyvää. Matka jatku ja aina ku pistää nelosen päälle niin kolutus kuuluu. Nyt laatikko lattialla ja öljyn seassa tuli pari hampaan palasta. Nyt pitäs tietää korjaanko tuon nykyisen vai hommaanko toisen laatikon. Jos on joku kestävämpi malli niin semmonen sitte. Tässä ei niinkään teho vaan paino rasittaa laatikkoa. Koneena 2007cc. Quote Link to comment
arvuuttaja Posted February 7, 2020 Share Posted February 7, 2020 Loovaa vaihtamalla ongelma tuskin poistuu, mutta laittamalla karkea hampaiset lätkät ois vaihtoehto.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.