Jump to content

Runkolaakerit


Guest Fast

Recommended Posts

Mistä johtuu että vauhtipyörän puoleinen laakeri on väliä pesään ja pääsee liikkumaan sivuttain. Ei ole ensimmäinen moottori, mutta mistä se johtuu ja onko siihen olemassa oikeita sovite prikkoja millä laakerin saa tiiviiksi.

Link to comment
Guest ritariässä

jos tarkoitat pituussuuntaista klappia mikä on aina kuplan lohkossa edessä ajomäärien karttuessa. tällöin laippa koneistamossa suoraksi ja uus paksumpilaippainen laakeri sorvissa muutaman sadasosamillin puristussovitteella kohilleen. näin tulee parempi kuin suoraan esim yrittämällä vetästä laippa esim 21mm mittaan ja sille sopiva laakeri.

Link to comment

mistähän paksumpireunaisia laakereita saa. Mikä sitä lohkoa kuluttaa eihän siihen mikään koske runkolaakerissahan on helmaa joka menee laakeripukin molemmille puolille. Ei ota kampi kiinni. Painuuko laakeri lohkoon kun painellaan kytkintä.

Link to comment

Laakereita voi ostaa vw osia myyvistä erikoisliikkeistä.

Ainakin Keiteleen koneessa on hyvä valikoima laakereita hyllyssä kysy sieltä. Laippa kuluu käytössä ajanmyötä kun päittäisvälys kasvaa ja kampipaketti vispaa edestakaisin. Mulle on tullut parhaimmillaan koneita joissa päittäisvälystä monta milliä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...