Guest jukka Posted July 26, 2004 Share Posted July 26, 2004 Kone on vakio 1300 ja kaasari edellämainittu. Muutin sen toimimaan 6V- autossa ja poistin jälkikäynninesto solenoidin ja tulppasin reijän. Tyhjäkäynti onkin sitten täysin hukassa joten voiko se johtua em. toimenpiteistä? Muuten kone toimii ihan OK, mitä nyt pintakaasulla ja moottorijarrutuksessa tuntuu nykimistä. Quote Link to comment
DOODAH Posted July 26, 2004 Share Posted July 26, 2004 siitäpä se just johtuukin, hommaa 6v solenoidi tilalle. Quote Link to comment
Guest jukka Posted July 26, 2004 Share Posted July 26, 2004 Mullon semmonen käsitys että se solenoidi sulkee tyhjäkäyntipiirin kun virta ei ole kytkettynä. Miten se sitten sotkee käyntiä jos se on kokonaan poistettu? Quote Link to comment
Guest olli lammi Posted July 26, 2004 Share Posted July 26, 2004 Siinä solenoidissahan on sellainen mäntä, joka on siellä röörissä silloinkin, kun virta on päällä. Vaihtoehtoja olisi 1) hommata 6-volttinen tuolle kaasarille sopiva solenoidi (ja mäntä siis mukana), 2) kehittää se 12-volttinen jollain vimpautuksella toimimaan 6-volttisessa systeemissä (ei välttämättä helppoa tai hintansa väärti) 3) ottaa se 12-volttinen solenoidi ja jotenkin patentoida se olemaan koko ajan auki esim. juottamalla tms. ja sitten ruuvata se paikoilleen kaasariin. Jälkikäyntiä voi tulla, mutta ilmeisesti olet sen hyväksynyt. Quote Link to comment
Guest Posted July 26, 2004 Share Posted July 26, 2004 Olihan se varmasti mäntätyyppinen solenoidi, kaasarin vasemmalla sivulla? Eikä suutintyyppinen solenoidi kaasarin oikealla puolella.. suutintyypin solenoidi toimii samalla tyhjäkäyntisuuttimena. En muista ulkoa missä kaasarissa niitä käytettiin. Jan Quote Link to comment
Guest olli lammi Posted July 26, 2004 Share Posted July 26, 2004 Olihan se varmasti mäntätyyppinen solenoidi, kaasarin vasemmalla sivulla? Eikä suutintyyppinen solenoidi kaasarin oikealla puolella.. suutintyypin solenoidi toimii samalla tyhjäkäyntisuuttimena. En muista ulkoa missä kaasarissa niitä käytettiin. Jos se kaasari on 31 PICT-3, kuten otsikossa sanotaan, niin siinä on vasemmalla alhaalla mäntätyyppinen. Quote Link to comment
Guest jukka Posted July 26, 2004 Share Posted July 26, 2004 Juu, vasemmalla oleva mäntätyyppinen se oli. Voihan siihen rakentaa jatkuvasti auki olevan männän kun sellainen solenoidimötikkä ei itse asiassa sovi olemaan paikoillaan, tulee kaasuvivuston tielle.:) Quote Link to comment
Guest jukka Posted July 28, 2004 Share Posted July 28, 2004 Tuon jälkikäynninesto solenoidin voi sitten nakata hiiden kuuseen jos haluaa, kaasarin muuhun toimintaan sillä ei ole mitään vaikutusta kunhan muistaa tulpata sen reijän tietty. Vaihdoin toisen kaasarin ja nyt toimii hyvin. Quote Link to comment
Guest jukka Posted July 28, 2004 Share Posted July 28, 2004 Löytyi se vikakin vanhasta kaasarista. Olin vähän huolimattomasti putsannut ne pienet tyhjäkäynti?suuttimet kaasarin oilealta puolelta ryypyn vastuksen alapuolelta. Se hengetön suuttimen keskireikä oli hapettunut tukkoon (jotain vihertävän keltaista töhnää) ja piti teräslangan säikeellä rassata se auki. Ei auennut pelkästään paineilmalla. Elikkäs mukava kun löytyi selkeä syy käyntiongelmaan!:) Vielä pienenä lisäyksenä että omaremppaama 1300 toimii kuin ajatus(eikä edes öljyvuotoja, ainakaan vielä) ja vanha alunperin 1200 kuppeli tuntuu ihan autolta MUHKEAN teholisäyksen myötä.:-) 200mm kytkin toimii pehmeän napakasti ilman edellistä vaivannutta ravistusta. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.