Jump to content

31 PICT-3 tyhjäkäynti kateissa


Guest jukka

Recommended Posts

Guest jukka

Kone on vakio 1300 ja kaasari edellämainittu. Muutin sen toimimaan 6V- autossa ja poistin jälkikäynninesto solenoidin ja tulppasin reijän.

 

Tyhjäkäynti onkin sitten täysin hukassa joten voiko se johtua em. toimenpiteistä? Muuten kone toimii ihan OK, mitä nyt pintakaasulla ja moottorijarrutuksessa tuntuu nykimistä.

Link to comment
Guest jukka

Mullon semmonen käsitys että se solenoidi sulkee tyhjäkäyntipiirin kun virta ei ole kytkettynä.

Miten se sitten sotkee käyntiä jos se on kokonaan poistettu?

Link to comment
Guest olli lammi

Siinä solenoidissahan on sellainen mäntä, joka on siellä röörissä silloinkin, kun virta on päällä. Vaihtoehtoja olisi 1) hommata 6-volttinen tuolle kaasarille sopiva solenoidi (ja mäntä siis mukana), 2) kehittää se 12-volttinen jollain vimpautuksella toimimaan 6-volttisessa systeemissä (ei välttämättä helppoa tai hintansa väärti) 3) ottaa se 12-volttinen solenoidi ja jotenkin patentoida se olemaan koko ajan auki esim. juottamalla tms. ja sitten ruuvata se paikoilleen kaasariin. Jälkikäyntiä voi tulla, mutta ilmeisesti olet sen hyväksynyt.

Link to comment

Olihan se varmasti mäntätyyppinen solenoidi, kaasarin vasemmalla sivulla? Eikä suutintyyppinen solenoidi kaasarin oikealla puolella.. suutintyypin solenoidi toimii samalla tyhjäkäyntisuuttimena.

En muista ulkoa missä kaasarissa niitä käytettiin.

 

Jan

Link to comment
Guest olli lammi
Olihan se varmasti mäntätyyppinen solenoidi, kaasarin vasemmalla sivulla? Eikä suutintyyppinen solenoidi kaasarin oikealla puolella.. suutintyypin solenoidi toimii samalla tyhjäkäyntisuuttimena.

En muista ulkoa missä kaasarissa niitä käytettiin.

 

Jos se kaasari on 31 PICT-3, kuten otsikossa sanotaan, niin siinä on vasemmalla alhaalla mäntätyyppinen.

Link to comment
Guest jukka

Juu, vasemmalla oleva mäntätyyppinen se oli. Voihan siihen rakentaa jatkuvasti auki olevan männän kun sellainen solenoidimötikkä ei itse asiassa sovi olemaan paikoillaan, tulee kaasuvivuston tielle.:)

Link to comment
Guest jukka

Tuon jälkikäynninesto solenoidin voi sitten nakata hiiden kuuseen jos haluaa, kaasarin muuhun toimintaan sillä ei ole mitään vaikutusta kunhan muistaa tulpata sen reijän tietty.

 

Vaihdoin toisen kaasarin ja nyt toimii hyvin.

Link to comment
Guest jukka

Löytyi se vikakin vanhasta kaasarista.

 

Olin vähän huolimattomasti putsannut ne pienet tyhjäkäynti?suuttimet kaasarin oilealta puolelta ryypyn vastuksen alapuolelta. Se hengetön suuttimen keskireikä oli hapettunut tukkoon (jotain vihertävän keltaista töhnää) ja piti teräslangan säikeellä rassata se auki. Ei auennut pelkästään paineilmalla.

 

Elikkäs mukava kun löytyi selkeä syy käyntiongelmaan!:)

 

Vielä pienenä lisäyksenä että omaremppaama 1300 toimii kuin ajatus(eikä edes öljyvuotoja, ainakaan vielä) ja vanha alunperin 1200 kuppeli tuntuu ihan autolta MUHKEAN teholisäyksen myötä.:-)

200mm kytkin toimii pehmeän napakasti ilman edellistä vaivannutta ravistusta.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...