Guest pedros Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Elikkäs oli simmilevyjä liian vähän vauhtipyörän takana (t-2 1600cc) ja oli hakkautunut runkolaakerin kiinnitystapin reikä sekä laakerissa että lohkossa isommaksi. Mitä lohkolle kannattaisi/pitäisi tehdä vai voiko tehdä mitään? ~pete Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 laakerin reijällä ei niin väliä, uusiksi mene joka tapauksessa. kannattaa viel tarkista missä mitassa kyseisen laakeripukin leveys on eli hakkasko senkin paskaksi jne... kunnostettavissa tai pahimmillaan lohko roskiskamaa. Quote Link to comment
Guest pedros Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 jos ei ole koko pukki mennyt, mitä pitää tehdä? Porauttaa uusi kiinnikkeenreikä? ~pete Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Jos lukkotapin reikä on uudelleen poraustarpeessa on lohko yleensä aarporattava uudelleen ja reiän paikka muutettava. Runko , lohko std-2.50 akseli std-1.50 ja kiertokangen laakerit std-1.50 löytyvät Keiteleen Koneesta. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 löytyykös keiteleestä seuraavilla mitoilla oleva runkolaakerisettiä? laippa 20mm akseli std lohko 0,50mm Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Löytyy, kun tekee vanhasta laippalaakerista 1 mm. prikan, mallia männänrengas. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 nyt olis tarkoitus tehdä "prikaton" laakerointi. listojen mukaan etsimäni laakerisetti on olemassa ja nyt kyselenkin löytyykös uomesta Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 euroopasta löytyis til nrolla 1609-0-20 kyseistä sarjaa, mut löytyykös suomesta??? Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Tähän jatkoksi kysymyksiä: Kuinka piukassa noiden laakerin "lukitustappien" tulee runkolaakeripukeissa istua? Omassa rojektikoneessa ovat melko hyvin kiinni, eli eivät yksikään putoa lattialle vaikka lohkonpuoliskon kääntää nurinpäin. Kuitenkin noista pari heiluu hiukan paikallaan. Onko vaarallista, eli meneekö porahommiksi? Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Ja heti perään vastaus. Varoitus! Sisältää hardcore-spekulointia, viisaammat oikaisevat: Oikein tarkkaan kun asiaa työajalla päissään pohtii niin tulipa mieleen että eihän tuolla kohdistustapilla ole kait muuta virkaa kuin naittaa laakerin öljyreikä kohdilleen, kunnossa olevassa koneessa siis. Kunnossa olevat runkolaakerithan istuvat sen verran tiukassa momenttiin juntattujen lohkonpuoliskoiden välissä että eivät kovin herkästi paikaltaan liiku. Eli liekö tuon lukkotapin pääasiallinen käyttötarkoitus vaikeuttaa virheellistä asennusta? Jos runkolaakeri "isosta kyydistä" leipoo kiinni, ei tuollainen muutaman millin raudanpalanen siinä konkurssissa paljoa auta. Quote Link to comment
hiase Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 En viitsinyt avata uutta aihetta koska kysymykseni liittyy aika lähelle tätä.Eli korjautin vastap.akselin jolloin vauhtip.liitospinnasta lähti tavaraa sen verran että sopiva välys tulee yhdellä simmillä.Eli,voinko jättää sen niin vai pitääkö ottaa vauhtip.tahi laakerista pois että kolme simmiä tulee käyttöön? Quote Link to comment
Guest Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 En viitsinyt avata uutta aihetta koska kysymykseni liittyy aika lähelle tätä.Eli korjautin vastap.akselin jolloin vauhtip.liitospinnasta lähti tavaraa sen verran että sopiva välys tulee yhdellä simmillä.Eli,voinko jättää sen niin vai pitääkö ottaa vauhtip.tahi laakerista pois että kolme simmiä tulee käyttöön? simmilevyja tarvitaan useampi, silla ne toimivat tavallaan laakerina kun jokaisen valissa on ohut oljyfilmi. Yksi simmi voi karvahtaa siella aika pian. Painetta niihin ei kohdistu hirmuisia maaria kuin kytkinta painettaessa. Jan Quote Link to comment
Pepe Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Kuinka piukassa noiden laakerin "lukitustappien" tulee runkolaakeripukeissa istua? Omassa rojektikoneessa ovat melko hyvin kiinni, eli eivät yksikään putoa lattialle vaikka lohkonpuoliskon kääntää nurinpäin. Kuitenkin noista pari heiluu hiukan paikallaan. Onko vaarallista, eli meneekö porahommiksi? Oisko tähän jotain sivistynyttä vastausta vai onko asia niin kuin Jumus itse pähkäili? How to rebuild your Vlokswagen Air-cooled engine -opus ei osannut sanoa mitään. Vauhtipyörän päässä olevan runkolaakerin lukitustapin reikä on hieman väljä omassa lohkossani... Quote Link to comment
Guest Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 Kuinka piukassa noiden laakerin "lukitustappien" tulee runkolaakeripukeissa istua? Omassa rojektikoneessa ovat melko hyvin kiinni, eli eivät yksikään putoa lattialle vaikka lohkonpuoliskon kääntää nurinpäin. Kuitenkin noista pari heiluu hiukan paikallaan. Onko vaarallista, eli meneekö porahommiksi? Oisko tähän jotain sivistynyttä vastausta vai onko asia niin kuin Jumus itse pähkäili? How to rebuild your Vlokswagen Air-cooled engine -opus ei osannut sanoa mitään. Vauhtipyörän päässä olevan runkolaakerin lukitustapin reikä on hieman väljä omassa lohkossani... Kyl se aika tiukka pitais olla. Sormin irrotettavissa tappi kuitenkin saa olla. Jos reika on menny soikeaksi niin poraa se isommaksi ja laita isompi tappi, laakeriin vastaavasti isompi reika. Tapiksi kay sopivan napakan kokoinen porantera, katkaiset siita pienen patkan. Mittoja loytyy joka lahtoon :) Quote Link to comment
Pepe Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Kiitos vastauksesta. Lohkon rei'ät näkyvät olevan n. 5mm ja Mahlen laakereissa olevat vastareiät 5,5mm - 5,8mm eli eihän siitä tule tiukkaa kiinnitystä vaikka lohkon reiät olisivatkin kunnossa. http://www.thesamba.com/vw/forum/archiv ... 236--.html Sambassa on muutama samaa mieltä Jumuksen kanssa, notta tapit olisivat vain laakerin oikein asettamista varten. Kuulostaa järkevälle. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.