TimoLin Posted June 9, 2021 Share Posted June 9, 2021 Pääsi käymään niin, että kaasarin termostaatin virtajohto osui runkoon ja aiheutti oikarin. Nyt on kaikki virrat hävyksissä. Sulakkeet on ok, mutta mittaristoon ei tule valoja, vaikka avaimesta kääntää. Mistä lähtisitte etsimään ongelmaa? Quote Link to comment
-tipi- Posted June 10, 2021 Share Posted June 10, 2021 Akulta tulee punainen 6mm2 virtajohto sulakerasialle, josta virta menee ilman sulaketta virtalukolle myös punaisella johdolla. Se kytkee virrat mustaan (4mm2?) piuhaan joka menee takaisin sulakerasialle, josta syttyvirta taas ilman sulaketta puolalle. Heikoin kohta on sulanut, jos oli tarpeeksi pitkään oikarissa, kun tuossa piirissä ei sulaketta ole. Jos ei siis joku em. kaapeleista ole sulattanut kuortaan ja mene oikariin jo ennen virtalukkoa, niin veikkaan virtalukonpohjan antautuneen. Tässä nuo piuhat korostettuna '72 kaaviosta, kun noista 73-> kaavioista ei saa mitään selvää. Mustan piuhan merkkasin vihreällä. Quote Link to comment
TimoLin Posted June 10, 2021 Author Share Posted June 10, 2021 Kiitos! Nyt tutkimaan piuhoja ja virtalukon pohjaa. Onko tuohon virtalukon pohjaan joitain hyviä testauskeinoja? Quote Link to comment
-tipi- Posted June 10, 2021 Share Posted June 10, 2021 Voihan sen mitata tuleeko virtaa läpi, kun avainta kääntää. Quote Link to comment
TimoLin Posted June 11, 2021 Author Share Posted June 11, 2021 No just, sulake oli niin siististi palanut, ettei huomannut, ennenkuin kynällä tökki liuskaa. Nyt tulee virrat puolalle asti ja startti pöyrittää iloisesti, mutta ei käynnisty. Kipunaa ei tule, kun kokeilee tulpanjohdosta naulan kanssa. Oiskohan tuo oikari voinut rikkoa kärjettömän systeemin? Pitänee laittaa vanha kärjellinen takaisin ja kokeilla Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.