Aku Posted July 5, 2021 Posted July 5, 2021 Kohtalaisen tuoreena KG-omistajana mieleen putkahtelee vähän väliä kaikenlaisia kysymyksiä. Varmaan muillakin, joten perustetaan niille oma thread. 1. kysymys: KG:ni ikkunat heilahtelevat sivusuunnassa melkoisesti, eikä asetu hyvin tiivistettä vasten. Johtuuko se vain sisä- ja ulkotiivisteiden väljyydestä (johon auttaa uudet tiivisteet), vai voiko sitä muuten säätää? Ymmärtääkseni ylös-alas ja eteen-taakse -asemointi on säädettävissä, mutta tämä sisään-ulos on hieman epäselvää. Quote
JustinCase Posted July 6, 2021 Posted July 6, 2021 Hola ! Sulta varmaan uupuu ovista nämä tällaiset "kumitutit". https://www.csp-shop.com/en/body/stops-door-glass-anti-rattle-8-pieces-837-491-141-12816a.html Quote
Aku Posted July 6, 2021 Author Posted July 6, 2021 2 hours ago, JustinCase said: Hola ! Sulta varmaan uupuu ovista nämä tällaiset "kumitutit". https://www.csp-shop.com/en/body/stops-door-glass-anti-rattle-8-pieces-837-491-141-12816a.html Kiitos! Joko ne puuttuvat tai sitten ne on väännetty liian "ulos". Minulla on noita pari kappaletta hyllyssä, mutta pitääpä tilata lisää. Kumitutteja myydään yleensä kahdeksan seteissä, mutta JustKampersin sivulla lukee näin: "On cars 56-70, 7 plugs per door are required. On cars 70-74, 2 plugs per door are required". Sivuhuomautuksena sanottakoon, että halvimmillaankin 3,40€ pienestä kumitutista on aika paljon, mutta itsepähän valitsin tämän harrastuksen 🙂 1 Quote
KG63 Posted July 13, 2021 Posted July 13, 2021 Mulla oli avomallissa sama oire, väljät ja rämisevät lasit. Laitoin sinne näitä kumitutteja, mutta niiden ja lasin välinen kitka käänsi ne irti. Laitoin pienet sileäksi hiotut puunappulat tipalla massaa kiinni. Nyt lasi luistaa ja väljyys on poissa. Quote
Aku Posted July 14, 2021 Author Posted July 14, 2021 (edited) Seuraavaksi pitäisi selvittää miksi pakosarja (ja takahelma/puskuri) kuumenevat niin paljon. Perustiedot: - 1200 vakiokone, 6V sähköt - Kaasari juuri huollettu 28 Pict-2 - 123-alipainejakaja 0-käyrällä - Uudet sytytysjohtimet (Beru) ja tulpat - Tehokas Brasilian Bosch-puola, kokeiltu myös toisella samanlaisella - Venttiilit ja sytytys on säädetty (ennakko 7,5) - Huilut vaihdettu isompiin ja avarampiin. Kone käy kohtalaisen hyvin, eikä öljytikun "saunamittarin" (Save My Bug) mukaan kuumene liikaa. Sen sijaan pakosarjan yläpuolinen takahelma ja puskuri kuumevat niin, ettei kärsi kättä pitää. Jos sytkä on pielessä, eikö koneenkin pitäisi lämmetä vastaavasti? Vaatiiko tehokkaampi sytytys aikaisemman sytytyshetken? Vai käykö tuo nyt liian rikkaalla? Edited July 15, 2021 by Aku Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.