Jump to content

KG-kysymyksiä


Recommended Posts

Kohtalaisen tuoreena KG-omistajana mieleen putkahtelee vähän väliä kaikenlaisia kysymyksiä. Varmaan muillakin, joten perustetaan niille oma thread.

 

1. kysymys: KG:ni ikkunat heilahtelevat sivusuunnassa melkoisesti, eikä asetu hyvin tiivistettä vasten. Johtuuko se vain sisä- ja ulkotiivisteiden väljyydestä (johon auttaa uudet tiivisteet), vai voiko sitä muuten säätää? Ymmärtääkseni ylös-alas ja eteen-taakse -asemointi on säädettävissä, mutta tämä sisään-ulos on hieman epäselvää.

Link to comment
2 hours ago, JustinCase said:

Hola ! Sulta varmaan uupuu ovista nämä tällaiset "kumitutit".

https://www.csp-shop.com/en/body/stops-door-glass-anti-rattle-8-pieces-837-491-141-12816a.html

 

Kiitos! Joko ne puuttuvat tai sitten ne on väännetty liian "ulos". Minulla on noita pari kappaletta hyllyssä, mutta pitääpä tilata lisää.

 

Kumitutteja myydään yleensä kahdeksan seteissä, mutta JustKampersin sivulla lukee näin: "On cars 56-70, 7 plugs per door are required. On cars 70-74, 2 plugs per door are required". Sivuhuomautuksena sanottakoon, että halvimmillaankin 3,40€ pienestä kumitutista on aika paljon, mutta itsepähän valitsin tämän harrastuksen 🙂

  • Like 1
Link to comment

Mulla oli avomallissa sama oire, väljät ja rämisevät lasit. Laitoin sinne näitä kumitutteja, mutta niiden ja lasin välinen kitka käänsi ne irti. Laitoin pienet sileäksi hiotut puunappulat tipalla massaa kiinni. Nyt lasi luistaa ja väljyys on poissa.

Link to comment

Seuraavaksi pitäisi selvittää miksi pakosarja (ja takahelma/puskuri) kuumenevat niin paljon.

Perustiedot:

- 1200 vakiokone, 6V sähköt

- Kaasari juuri huollettu 28 Pict-2

- 123-alipainejakaja 0-käyrällä

- Uudet sytytysjohtimet (Beru) ja tulpat

- Tehokas Brasilian Bosch-puola, kokeiltu myös toisella samanlaisella

- Venttiilit ja sytytys on säädetty (ennakko 7,5)

- Huilut vaihdettu isompiin ja avarampiin.

 

Kone käy kohtalaisen hyvin, eikä öljytikun "saunamittarin" (Save My Bug) mukaan kuumene liikaa. Sen sijaan pakosarjan yläpuolinen takahelma ja puskuri kuumevat niin, ettei kärsi kättä pitää.

Jos sytkä on pielessä, eikö koneenkin pitäisi lämmetä vastaavasti? Vaatiiko tehokkaampi sytytys aikaisemman sytytyshetken? Vai käykö tuo nyt liian rikkaalla?

Edited by Aku
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...