JM Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Tuli tilattua tollanen halpis akseli 4340 matskua ja ip 84. Kanget h prof. Cb lohko. Millasta kyytiä tollanen paketti sietää? Sinä jolla on kokemusta jaa viisautasi..Kiitos Quote
Guest ritariässä Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Tuli tilattua tollanen halpis akseli 4340 matskua ja ip 84. Kanget h prof. Cb lohko. Millasta kyytiä tollanen paketti sietää? Sinä jolla on kokemusta jaa viisautasi..Kiitos kanget ja kampura kyl kyytiä kestävät kiitettävästi. tietty mitat ja tasapainotukset kannattaa tarkistaa niin tietää saiko a vai b laatuista palikkaa. jos lohko alumiinia, siellä sama juttu ja erittäin huolellinen putsaus ja raaputtelu kaikille paikoilel öljykanavia myöten. on tiedossa tapauksia ku valukikkareita irtoillu ja tukkineet öljykiertoa=täsystuho koneelle. viisaammat jatkakoot tästä:) Quote
DWL_Puavo Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Tuo putsaus ja mahd. valupurseiden / työstöräystyjen poistaminen on hyvin paikkaansapitävä juttu, ei olisi hyvä tullut jos oman lohkon olis kasannu ihan suoraan laatikosta. Noilla hiluspekseillä tosin 82 iskulla ja vehkeet oli kaikki CB Performancea, on myö ajettu mm. 3x6h rata-ajoa jossa kaasu pohjassa melko ison ajan. Ei oo sieltä lohkonpuolelta pettäny vielä kertaakaan :) Radalla myös kierrokset pidettiin siinä max 5500 mutta 4000-5000 oli kyllä tuntikausia. Tasapainotus ja tarkastus sekä kunnollinen öljykierto unohtamatta huolellisuutta kasauksessa lienevät avain kestoisalle moottorille. Puavo @ dwl Quote
JM Posted January 2, 2007 Author Posted January 2, 2007 Tuo noin. Olis tarkotus pyorittää n 7800 ehkä vähän enemmän. Eli pysynee nipussa. Tottakai osat tarkastetaan yms perusasiat on kunnossa. Eniten kiinnostaa ton aksilan kesto. Joskus viime vuosituhannella cb:n akseleita katkeili muutama joten hieman mietityttää. Toinen vaihtoehto on 82 okrasa mutta se olisi laina aksila jonka vaurioituminen olisi katastrofi. Mistä löydän uuden tilalle? Quote
Marko Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Tällähän on vedetty ainakin yksi kausi tollasella CB:n akselilla. Henkka varmaan osaa kertoa enemmän jos lukee tätä. http://www.phnet.fi/public/hefor1/fin/dragster.htm Quote
henryf Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Meillä oli 2005 kaudella CB:n 82 akseli vw:n kauloilla. Orggis lohko. Akseli kesti hyvin kauden rääkit. Kierroksia oli ~ 4800 - 8100rpm. Tasapainottamista on lähes kaikissa akseleissa joskin halvemmissa enemmän. Tämä moottori on kylläkin edelleen purkamatta jotta tarkempi diagnoosi saa vielä odottaa. Epäilystä mihinkään epänormaaliin ei ole. Tämä vuosi ajeltiin alumiinilohkolla ja siitä ei oikeastaan ole muuta kommenttia kuin että painava on ja siistimistä on jonkin verran. Kaikista pelotteluista huolimatta lohko on kuitenkin ihan ok. Kuten edellä moottori on purkamatta ja tarkempi analyysi on tekemättä. Tässä lohkossa kylläkin pyöri 74 Scatin laippa-akseli T-4 keskilaakerilla, joten lohko pääsee helpolla. Kierroksia oli tällä kombinaatiolla ~ 5500 - 9100rpm. t: Henry Forsgren Forssu Racing Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.