Jump to content

Recommended Posts

Jäänyt hiukan hämärän peittoon nämä Wiiman junakeulabussit. Perusinfoa kaivattaisiin.

 

Onko wiiman koritehdas siis tehnyt nämä uutena kastenista lasittaen, vai onko tuo lasitus voitu tehdä myös käytettyyn autoon ? Onko kaikki tehty wiimalla, vai onko wiiman laseja ollut myynnissä lasiliikkeissä ? Kuuluuko wiimaan jotain muuta kuin ikkunat ? Onko kaikissa myös lasit takanurkissa, vai onko pelkkiä sivulasitettuja wiimoja. Miten erotan wiiman takapihalla puhkotusta ? Lukeeko wiiman laseissa jotain? Millä aikavälillä näitä on tehty ?

 

Kiitokset.

Link to comment
Guest wiima-62

Juu, Mulla on selllainen tieto "hevosmiesten tietotoimiston" kautta saatua, että nää autot olis tullut suomeen umpinaisena ja sitten wiiman koritehtaalla olis puhkottu noi ikkunat . Itse pidän erona muihin tälläisiin autoloihin että on pitkät nurkkaikkunat ja pieni takalasi,laseissa ei ole sen ihmeellistä muihin nähden . Alusta on kaiketi aikas samanlainen tuonne -65 luvulleasti ,, mut jollakin on varmaan tietoa parempaa tästä mallista.

 

Seppo Lehmosta

Link to comment

Käsitykseni mukaan puhkomissettejä on saanu ostaa VW jälleenmyyjiltä. Nurkkaikkunaiset tosiaan helppo tunnistaa Wiimaksi, mutta niissä on myös muovinen/kuminen koristelista ikkunantiivisteissä. Olen mielestäni nähnyt myös leveäluukkuisia koristelistalla, oisko siitä apua tunnistuksessa?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...