Jump to content

Kun kytkintä painaa, niin ujeltaa...


Guest tumppiniemela

Recommended Posts

Guest tumppiniemela

Kastenwagen-77, jossa 1600 alkuperäinen moottori. Toimii hyvin, mitä nyt hiukan saa kiihdyttäessä välillä pumpata kaasupoljinta jotta ei tikahdu. Kuitenkin kun moottori on lämmennyt tykkää kytkintä painaessa kevyestikin kierroksia äänen korkeudella vastaavasti kuulua ujellusta, joka tosin taas välillä häviää ja saa ajella kaupungissa 10-30 minuuttia ilman ujellusta. Kytkin irrottaa moitteettomasti, ei luistakaan ja vaihteet napsahtaa mukavasti paikalleen. Muuten siis toimii, mutta ajoittain ujeltaa. Matka taittuu komeasti, mutta kun taas välillä kytkitä painaa niin...

Missähän voisi ollaniin vikkaa?

Link to comment

Voipa ujeltaa vaikka olis ehytkin laakeri. Kannattaa toki tarkistaa tilanne mutta tää ujellus voi kyllä olla ihan voitelun vähyyttäkin mitä VW on yrittännä paikkailla erinäkösillä "pielaveteläisillä" jälkikäteen. Tosin sulla taitaa olla tuossa se pakkosyöttöholkki eli ujellus sinänsä pitäisi olla vähempää kuin vanhemmassa mallissa. Kandee ehkä kuitenkin tipauttaa se kone ja tsekata laakeri.

 

Toinen homma mitä voisit tehdä on säätää kytkinpolkimen "tyhjä" ja irrotuskohta tehtaan asettamiin arvoihin. Jos ottaa väärässä kohtaa niin saattaa aiheuttaa ujelllusta ääriasennossa... Tsekkaa vaikka joku Bentleyn opus niin siellä on varmaan kerrottu sunkin mallista että missä pitäis ottaa kiinni.

Link to comment
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...