Jump to content

Automaattilaatikko


Guest timoaulis

Recommended Posts

Guest timoaulis

Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa automaattilaatikon kanssa?

Kun laittaa pakin päälle kylmänä, niin ilmeisesti turbiini menee lukkoon ja

auto sammuu. Tämä toistuu noin kolme kertaa, jonka jälkeen auto pysyy käynnissä ja sillä voi ajaa. Ajaessa vaihteisto tomii hyvin ja vaihteet vaihtuu

sekä suuremmalle, että pienemmälle ja varsinkin kun veto on päällä.

Risteykseen tultaessa kun ns. moottori jarruttaa ja vauhti on hyvin hiljainen, niin alkaa vaihteistosta kuulua "rolinaa" kunnes kaasua painettaessa vedon ollessa päällä se loppuu.

Vaihteistoon on tehty seuraavat toimenpiteet. Turbiini, turbiininakseli, tiivisteet, ja vetopakat on uusittu ja niissä ei alunperinkään ollut näkyvää vikaa. Sen jälkeen Laakkosella tutkittiin sähköpuoli ja sekin oli kunnossa. Auto on VW Passat 1,9 TDI vm. 1998.

Link to comment

Turbiinin lukituksen solenoidin venttiili siellä kiukuttelee, korjauksena vw:ltä koko uusi hydrauliikkaosa, varmaan jotain tonnin tai ylikin, tai lähimmältä automaattivaihteistoon erikoistuneelta liikkeltä Sonnaxin korjausosa mikä maksaa kymppejä ja asennettuna korkeintaan satasia.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...