KMa Posted June 1 Posted June 1 Ekaa kesää -67 1300 kupla alla ja nyt jotain hajosi. Lähdin normaalisti kiihdyttämään valoista ja risteyksen jälkeen koneesta hävisi tehot. Sain ajettua auton lähelle kotipihaan. Olen uusinut polttoainepumpun sekä virranjakajan. Olen myös korjannut solex 30 pict 1 kaasarin korjaussarjalla. Kone lähtee käyntiin, mutta käy huonosti. Olisiko kellään vinkkejä mitä tutkia seuraavaksi tai olisiko jollain kokeneemmalla mahdollista tulla kuplaa kurkkaamaan espoon karakallioon,? Meinaa jäädä kesäauto nyt lähtöruutuunsa. T. Kaitsu Quote
Zigzag Posted June 2 Posted June 2 (edited) Käykö kaikilla pytyillä? Nyppää koneen käydessä tulpanjohto jakajasta irti yksi johto kerrallaan. Jos jonkun johdon irrotuksen kohdalla käynti ei muutu, on todennäköisesti sen sylinterin tulpanjohto/tulpanhattu/sytytystulppa rikki. Edited June 2 by Zigzag 1 Quote
Kharon Posted June 2 Posted June 2 Zigzagilla hyvät kysymykset, irronnut tulpanjohto tai pimeä tulppa on aika tavallinen vika, on itsellekin sattunut useammin kuin kerran. Kuumana käyvä kone syö tulppia ja tuntuu että tulppien laadustakin on säästetty sitten 70-luvun. Vanhat tulpajohdotkaan eivät aina enää ole kovin tiukasti tulpassa kiinni, irtoavat aika helposti: Hatussa on pieni jousi joka nojaa tulpan päässä olevaan kierteeseen ja huonommassa/vanhassa hatussa jousi väsyy eikä hoida hommaansa. Huonommassa tapauksessa se on kokonaan poikki ja hattu on tulpassa kiinni lähinnä pyhällä hengellä. Selviää helposti nykimällä hatusta (ei johdosta): Naksnaksnaks kertoo että johto on kiinni jossain. Joissain johtosarjoissa on tulpan päässä holkki ja tulpanhatussa holkkiin lukittuva jousi, se sanoo vain kerran naps ja usein on varsin tiukka myös. 1 Quote
KMa Posted June 2 Author Posted June 2 Pitää tarkastaa toi kaikilla käynti. Kiitokset vinkeistä. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.