Jump to content

Kupla -68 1200 sähköt +osatunnistus


Recommended Posts

Eli tuollaiseen 1200 -68 kuplaan pitäisi rakentaa sähköt.

Muutaman sähkökaavion olen löytänyt tuolta http://www.vintagebus.com/wiring/index.html, mutta mikään noista ei oikein tunnu käyvän suoraan. Tässä minun kuplassani on vaijerilla vielä polttoainemittari, ja jos vuosilukuja tuijottaa tuolla niin tuon ikäisessä näyttäs olevan jo sähköisellä anturilla.

 

Oikean sähkökaavion löytäminen auttaisi asiaa varmasti.

 

Olisiko kenelläkään valokuvaa samanikäisen 1200 kuplan sähköistä etupellin alla? Olisin kiitollinen kuvasta!

 

Minulta puuttuu lähes kaikki releet tuolta. Vain yksi "mötykkä" löytyy. Mikähän tämä on, ja mihin väliin tuo kuuluu?

Pientä kuvailua:

- pyöreä purnukka, puhjassa kaksi jalkaa(L ja X)

- noin 3cm halkaisija, 2.7cm korkea

- Päällä lukee VARIABLE LOAD FLASHER, 12.8V, 32CP MAX4 85C/M

 

Tuo minulta siis löytyy. Kaikki loput releet puuttuu. Olisiko kellään noita loppuja myydä?

Link to comment
Toihan on vissiin vielä 6 volttinen, eli joku '65 kaavio vois passata tohon stanuun paremmin.

 

Hmm, kaikki lamput on 12V autossa, joten tuohon on muutettu jossain vaiheessa auton elämää nähtävästi 12V sähköt. Asettaakohan se enemmän vaatimuksia noille valokatkaisijoille yms? Ja tuo ainoa pötikkä mikä mulla nyt on, niin kai se on 12V, kun tuossa kuitenki päällä lukee "12.8V"...

 

Pitäisiköhän valoille laittaa tuoreemmat releet ihan?

 

6V sähkökaavio siis etsintään.

Link to comment

Sähkökaavion löydät tuolta vintage bussista. Kun jänniteet tuplaantuu 6V->12V niin virran määrä puolittuu (samalla teholla) eli johdot ja katkaisijat jää tarvetta tuplasti järeämmäksi. Ei siis mitään käytännön haittaa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...