Jump to content

Öljynpaineventtiilit


Guest migi

Recommended Posts

Posted

AB Lohkosta löytyneet venttiilit olivat samanlaisia, toisen halkaisija hieman suurempi. Korjauskirjan mukaan toisen pitäisi olla pidempi ja uritettu, onko näissä jotain vuosimallieroja vai mistä mahtaa olla kyse?

  • 2 weeks later...
Posted

Uritettu kuulluu 1-jousiseen lohkoon.

tasapäät 2 jousiseen lohkoon. Joku on alkanu parantaa ö-paineita laittamalla (vauhtiksen puolieseen pesään) pidemmän urapään

 

Mutta muuten tuo lohkosi on vain tehdaskunnostettu.

Siinä on ajettu alkuperänen merkitä pois, uudessa on vasemmalla VW logo nuolien sisällä ja oikeassa reunassa X. Välissä on sitten mikä-lie-koneen lohkon runko koodi + lohkonnro

 

****

 

Noissa tehdaskunnostetuissa lohkoissa voi olla yksi, kaksi tai ei-kumpikaan ö-paine mäntä ylikokonen. Ja boonuksena ylikokosella männällä on myös ylikokonen sulkutulppa.

 

Katto samalla että nokkalinja on vakio; laita jostakin toisesta lohkosta vakio laakeri nokka linjaan ja katto että onko liuskan päät lohkon sauman tasolla. Jos päät jää molemissa lohkoissa sisään, noita ylikokosia nokkalaakereita saa mm KK-kaupasta ja HotMatsilta (tai hätä tapauksessa minulta)

 

Samaten noissa noissa voi olla nokkanlinjassa ylikokone tulppa (merkintä tulpassa "D471" tms, en muista tarkkaan. Mutta vakiossa ei mitään merkintää)

 

Sylinterin / lohkon välissä on pääsääntöisesti näissä kunnostetuissa korotus rikat, sen nyt tietää kaikki

 

Ja jotta homma olis mahollisemman sekana, niin tehaskunnostetuissa on vielä joissakin tapauksisa ollu vakiota poikkeavaa virranjakajan apuakselia

 

****

 

Ja joku väittää että nää ilma-säksättimen moottorit on kaikki samanlaisa :)

 

Tieto lisää tuskaa?

 

edit-1 typoja poistettu

Posted
Ja joku väittää että nää ilma-säksättimen moottorit on kaikki samanlaisa :)

 

Tieto lisää tuskaa?

 

 

Niinpä, mulla on F-lohko isoilla öljykanavilla ja kahdella öp-venttiilillä...

Posted

Kiitos hyvistä tiedoista, vaikka tällä kertaa ei ihan ehtinyt ajoissa :)

Kone on jo nipussa, mielestäni vakiot nokkalaakerit menivät tasan sauman kanssa. Avataan sitten jos tuli mokattua.

 

Ei tullut prikkojakaan pyttyjen alle, ei siellä ollut sellaisia purkaessakaan. Dekki jäi vähän naftiksi 1.2 - 1.3 mm, mutta jälleen katsotaan kuinka käy :)

 

Täytyy varmaan seuraavaksi aihioksi katsoa joku vähemmän kierrätetty lohko, vaikka nythän sitä jo tietää mahdolliset sudenkuopat jos tässä edes oli kaikki. Tämä on taas sellaista perinnetietoa jonka voisi koota pysyväksi tiedotteeksi foorumin alkuun.

Posted
Ei tullut prikkojakaan pyttyjen alle, ei siellä ollut sellaisia purkaessakaan. Dekki jäi vähän naftiksi 1.2 - 1.3 mm, mutta jälleen katsotaan kuinka käy :)

 

 

Hopo hopo, tuohan on lahelle optimi dekkia. 1-1.2mm olis just passeli pikkukoneelle josta halutaan nukkuvat hepat herattaa. Ei niita ole liiaksi asti antaa olla joutilaana.

 

Jan

Posted

Niinpä, mulla on F-lohko isoilla öljykanavilla ja kahdella öp-venttiilillä...

 

 

Juu, ei toi ole mikään erikoisuus

 

Sen jälkeen kun lohkot alko olemaan 2-jousisia, oli myös ainakin osa koneista (esim tää 1300ccm F sekä D 1200ccm) tehty 2-jousiseen lohkoon.

Veikkaan että lopetivat 1jousien tuotannon ja tietyn ajan jälkeen on kaikki ollu 2 jousisia, koneen sisällöstä riippumatta.

 

Jotta soppa olis sekavampi, on tehdaskunnostettuja lohkoja muutettu jossakin vaiheessa 10pinnapulteista 8millisiin.

 

Esim eteen tullu joitakin vanhanmallisia F lohkoja, joissa on ollu 8mm pinnapultit. Ja nyt kyse siis tehdaskunnostetuista lohkoista jotka on purettu vakiokoneissa. Eli mitään -80 luvun JM CaseSaver virityksiä...

 

Kuitenkin, näistä kuplan lohkoista on olemassa variaatioita varmaan kymmenittäin erilaisia

Posted

Niinpä, mulla on F-lohko isoilla öljykanavilla ja kahdella öp-venttiilillä...

 

 

 

Jotta soppa olis sekavampi, on tehdaskunnostettuja lohkoja muutettu jossakin vaiheessa 10pinnapulteista 8millisiin.

 

Esim eteen tullu joitakin vanhanmallisia F lohkoja, joissa on ollu 8mm pinnapultit. Ja nyt kyse siis tehdaskunnostetuista lohkoista jotka on purettu vakiokoneissa. Eli mitään -80 luvun JM CaseSaver virityksiä...

 

Tässä mun koneessa on juurikin 8 mm pinnapultit.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...