Guest migi Posted April 4, 2007 Share Posted April 4, 2007 AB Lohkosta löytyneet venttiilit olivat samanlaisia, toisen halkaisija hieman suurempi. Korjauskirjan mukaan toisen pitäisi olla pidempi ja uritettu, onko näissä jotain vuosimallieroja vai mistä mahtaa olla kyse? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 13, 2007 Share Posted April 13, 2007 Uritettu kuulluu 1-jousiseen lohkoon. tasapäät 2 jousiseen lohkoon. Joku on alkanu parantaa ö-paineita laittamalla (vauhtiksen puolieseen pesään) pidemmän urapään Mutta muuten tuo lohkosi on vain tehdaskunnostettu. Siinä on ajettu alkuperänen merkitä pois, uudessa on vasemmalla VW logo nuolien sisällä ja oikeassa reunassa X. Välissä on sitten mikä-lie-koneen lohkon runko koodi + lohkonnro **** Noissa tehdaskunnostetuissa lohkoissa voi olla yksi, kaksi tai ei-kumpikaan ö-paine mäntä ylikokonen. Ja boonuksena ylikokosella männällä on myös ylikokonen sulkutulppa. Katto samalla että nokkalinja on vakio; laita jostakin toisesta lohkosta vakio laakeri nokka linjaan ja katto että onko liuskan päät lohkon sauman tasolla. Jos päät jää molemissa lohkoissa sisään, noita ylikokosia nokkalaakereita saa mm KK-kaupasta ja HotMatsilta (tai hätä tapauksessa minulta) Samaten noissa noissa voi olla nokkanlinjassa ylikokone tulppa (merkintä tulpassa "D471" tms, en muista tarkkaan. Mutta vakiossa ei mitään merkintää) Sylinterin / lohkon välissä on pääsääntöisesti näissä kunnostetuissa korotus rikat, sen nyt tietää kaikki Ja jotta homma olis mahollisemman sekana, niin tehaskunnostetuissa on vielä joissakin tapauksisa ollu vakiota poikkeavaa virranjakajan apuakselia **** Ja joku väittää että nää ilma-säksättimen moottorit on kaikki samanlaisa :) Tieto lisää tuskaa? edit-1 typoja poistettu Quote Link to comment
metake Posted April 13, 2007 Share Posted April 13, 2007 Ja joku väittää että nää ilma-säksättimen moottorit on kaikki samanlaisa :) Tieto lisää tuskaa? Niinpä, mulla on F-lohko isoilla öljykanavilla ja kahdella öp-venttiilillä... Quote Link to comment
Guest migi Posted April 14, 2007 Share Posted April 14, 2007 Kiitos hyvistä tiedoista, vaikka tällä kertaa ei ihan ehtinyt ajoissa :) Kone on jo nipussa, mielestäni vakiot nokkalaakerit menivät tasan sauman kanssa. Avataan sitten jos tuli mokattua. Ei tullut prikkojakaan pyttyjen alle, ei siellä ollut sellaisia purkaessakaan. Dekki jäi vähän naftiksi 1.2 - 1.3 mm, mutta jälleen katsotaan kuinka käy :) Täytyy varmaan seuraavaksi aihioksi katsoa joku vähemmän kierrätetty lohko, vaikka nythän sitä jo tietää mahdolliset sudenkuopat jos tässä edes oli kaikki. Tämä on taas sellaista perinnetietoa jonka voisi koota pysyväksi tiedotteeksi foorumin alkuun. Quote Link to comment
Guest Posted April 14, 2007 Share Posted April 14, 2007 Ei tullut prikkojakaan pyttyjen alle, ei siellä ollut sellaisia purkaessakaan. Dekki jäi vähän naftiksi 1.2 - 1.3 mm, mutta jälleen katsotaan kuinka käy :) Hopo hopo, tuohan on lahelle optimi dekkia. 1-1.2mm olis just passeli pikkukoneelle josta halutaan nukkuvat hepat herattaa. Ei niita ole liiaksi asti antaa olla joutilaana. Jan Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 14, 2007 Share Posted April 14, 2007 Niinpä, mulla on F-lohko isoilla öljykanavilla ja kahdella öp-venttiilillä... Juu, ei toi ole mikään erikoisuus Sen jälkeen kun lohkot alko olemaan 2-jousisia, oli myös ainakin osa koneista (esim tää 1300ccm F sekä D 1200ccm) tehty 2-jousiseen lohkoon. Veikkaan että lopetivat 1jousien tuotannon ja tietyn ajan jälkeen on kaikki ollu 2 jousisia, koneen sisällöstä riippumatta. Jotta soppa olis sekavampi, on tehdaskunnostettuja lohkoja muutettu jossakin vaiheessa 10pinnapulteista 8millisiin. Esim eteen tullu joitakin vanhanmallisia F lohkoja, joissa on ollu 8mm pinnapultit. Ja nyt kyse siis tehdaskunnostetuista lohkoista jotka on purettu vakiokoneissa. Eli mitään -80 luvun JM CaseSaver virityksiä... Kuitenkin, näistä kuplan lohkoista on olemassa variaatioita varmaan kymmenittäin erilaisia Quote Link to comment
metake Posted April 14, 2007 Share Posted April 14, 2007 Niinpä, mulla on F-lohko isoilla öljykanavilla ja kahdella öp-venttiilillä... Jotta soppa olis sekavampi, on tehdaskunnostettuja lohkoja muutettu jossakin vaiheessa 10pinnapulteista 8millisiin. Esim eteen tullu joitakin vanhanmallisia F lohkoja, joissa on ollu 8mm pinnapultit. Ja nyt kyse siis tehdaskunnostetuista lohkoista jotka on purettu vakiokoneissa. Eli mitään -80 luvun JM CaseSaver virityksiä... Tässä mun koneessa on juurikin 8 mm pinnapultit. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.