Jump to content

Choppauksesta ja kaappari ovista


Guest Januski

Recommended Posts

Guest Januski

Nyt ku tuo projekti karkas kerralla käsistä niin ajattelin sitte samalla tiputtaa tuota kattoa alaspäin. Eli paljonko sitä saa tiputtaa ja mistä se mitta otetaan?

Kyseessä ohut tolppa T 1. Jos jollain on omakohtaisia kokemuksia niin otan neuvoja mielellään vastaan.

Sitte olis tarkoitus väsätä kaappari ovet (ehkä). Olisko kellään sarana ehdotuksia? MIten lupa asiat mainittuihin muutoksiin? Meneekö vain muutos katsastamalla vai pitääkö alkaa kirjoitella romaania AKElle? Kiitos jo etukäteen.

 

PS: tähän perään voi jeesustella ihan rauhassa ettei ohut tolpan choppauksesta tule hyvännäköinen, en ole tätä autoa tekemässä muita miellyyttäkseni!

Link to comment
3. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton katon madaltaminen seuraavasti:

 

a) madallus saa olla enintään 16 % tuulilasin korkeudesta etupylvään suunnassa mitattuna, mutta ei kuitenkaan yli 100 mm tuulilasin etupylvään suunnassa mitattuna;

 

b) etu- tai keskipylväitä saa kallistaa vähäisessä määrin taivuttamalla tai katkaisemalla edellyttäen, että kaikki sisäkkäiset profiilit hitsataan; hitsaustyöstä on esitettävä luotettava selvitys muutoskatsastuksessa;

 

c) takapylväät saa kallistaa;

 

d) tarvittaessa saa katon pidentää tai leventää;

 

e) istumatilan korkeuden on muutoksen jälkeen täytettävä rakenneasetuksen 61 §:n vaatimukset; ja

 

f) katsomisalueen tuulilasin läpi on täytettävä auton käyttöönotto- ajankohtana voimassa olleet vaatimukset.

21 §

 

Korimuutokset

 

------------------

 

3. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton katon madaltaminen seuraavasti:

 

------------------

 

e) istumatilan korkeuden on muutoksen jälkeen täytettävä autojen ja perävaunujen rakenteesta ja varusteista annetun liikenne- ja viestintäministeriön asetuksen 21 §:n 5 momentin vaatimukset;

Link to comment

Kandeis kaivaa ne vanhat Wheels magazinet jostain sieltä 80-luvun loppupuolelta, missä niillä oli kuplan kustomointi artikkelisarja.

Se chopattiin ja upotettiin saranat. Muistaakseni oli asialliset kuvat ja selostukset.

 

Ja joo, oon chopannu kuplan nuorena poikana.

En kääntäny tuulilasitolppia taaksepäin, vaan jatkoin kattoa. Keskellä päin käänsin. B tolppia käänsin eteenpäin katon jatkoksen verran.

Koko takaikkunan ympäryksen leikkasin aluks veks.

 

Hankalin homma sen aikaisilla tiedoilla ja taidoilla oli katon poikki menevien saumojen hitsaus. Veteli niin pirusti. Mut nyt kun ymmärtää peltiä paremmin, ei sekään varmaan oo paha homma.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...