Guest Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Eli nyt kun omaani on tulossa vakio 1.6l mylly jet pipellä jne (alipainesääteinen tuo on... ainiin lohko on ab). niin koneen kasaaja/asentaja sanoi että ei ehdottomasti 95:tosta edes lisäaineella koska venttiilit jne. menee. Niin tankkasin tänään 98 koneeseen ja sotkin lisäainetta niin tuntui tuo hieman paremmin pelaavan ja pysyi paremmin käynnissä vaikka ruputtaakin edelleen kolmella sylinterillä (rikkinäinen kone kun on vielä käytössä) Niin mitä te tuosta sanotte? Esim. skootteria huollattaessani alan liikkeessä (muuten ois takuut menny jos ois itse huoltanu... mistä ne noita juttujansa keksii?) niin sielläkin suosittelivat 50cc nelitahtiseen 98 tai isompaa! Edellisessä joo laitoin pelkällä linkillä et sori siitä pojat... hieman vaan poikki kun cooperin tänään juoksin. Quote Link to comment
-MITO- Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Rouvan käytössä olevaan kuplaan tankkaan 95E + lisäaine. Tuohon toiseen ostan Shell V-Power 100 oktaanista. Junakeulaan yleensä 98E Quote Link to comment
Guest Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Rouvan käytössä olevaan kuplaan tankkaan 95E + lisäaine.Tuohon toiseen ostan Shell V-Power 100 oktaanista. Junakeulaan yleensä 98E Että 98 tai isompaa kehiin vai? Quote Link to comment
nalleolut Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 kuten toisella puolella vastasin venäläistä 92e siinä on kaikki hyvät ja huonot ainesosat samassa litkussa. kyllä liikkuu. Quote Link to comment
Guest Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 kuten toisella puolella vastasin venäläistä 92e siinä on kaikki hyvät ja huonot ainesosat samassa litkussa. kyllä liikkuu. Jeps mutta en juuri kovin lähellä Venäjän rajaa asu :( Quote Link to comment
Guest Kimmo Antikainen Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Ei luulis just olevan vakiomoottorissa merkitystä mitä sinne työntää, kaikilla pelaa. Lue käyttöohjekirjasta millaista polttoainetta vakiomoottorille pitää tarjota. Quote Link to comment
Guest Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Ei luulis just olevan vakiomoottorissa merkitystä mitä sinne työntää, kaikilla pelaa. Lue käyttöohjekirjasta millaista polttoainetta vakiomoottorille pitää tarjota. Eipä riitä lukemat 1.6l koneelle tuossa kirjassa... 4 kone jo autossa menossa. Kun noita nykylitkuja ei oo tarkoitettu vanhoille koneille... ab lohko ei taida olla tehty lyijyttömälle. Tällähetkellä vanha rikkinäinen motti kyl tuntuis ihme kyllä vireämmältä 98+lisäaine... et oisko itua että niillä kävis paremmin ja venttiilit jne. kestäis paremmin? Quote Link to comment
nalleolut Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 kyl miun käyttöohjekirjassa on maininta 1.6 koneista. eli kirja vm73 1300seen koneeseen- Quote Link to comment
Guest Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 kyl miun käyttöohjekirjassa on maininta 1.6 koneista. eli kirja vm73 1300seen koneeseen- Eiku oliko siel merkintä en nyt juuri muista... se kyl tais olla näille vanhoille polttoaineille. Pitäis vaan saada tietää mikä noista nykylitkuista ois parasta ja millä lisäaineilla? Quote Link to comment
nalleolut Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 oma mielipiteeni on että lisäainetta vain jos ei esim jälkikäyntiä saa muulla konstilla pois. 98e tankkiin vaan. jos normikone ilman hipo osia- Quote Link to comment
Guest Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 oma mielipiteeni on että lisäainetta vain jos ei esim jälkikäyntiä saa muulla konstilla pois. 98e tankkiin vaan. jos normikone ilman hipo osia- Muuten täysin vakiokone paitsi pillien tilalla jetpipe. Quote Link to comment
nalleolut Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 no se käy vaikka lamppuöljyllä--- ei ole hipo-osa jet pipe- Quote Link to comment
mikan Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Mistä syystä vakiokuplaan kannattaisi tankata 98 eikä 95? Kyllä me aikoinaan ajettiin petroolin ja 92:n sekoituksella ja hyvin kulki 1,6. t. Mika Quote Link to comment
Guest T-Bag Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Samapa tuo oikeastaan mitä sinne työntää, liekö oktaanivaatimus jotain 87 luokkaa. Suuritehoinen 1600 kaksoiskaasutinmoottorini vaatii ohjekirjan mukaan 90 oktaanista soppaa. Puristussuhdekin on huikeat 7,7... Vaikka sulla olis XYZ lohko niin sillä ei ole mitään merkitystä käytettävän bensan suhteen... Ainoa merkitys on pakoventtiilien(ne ei ole sun AB-lohkossa) seetit, joita lyijyoksidi voitelee ja suojaa lyijyllistä bensaa käytettäessä. Quote Link to comment
Guest Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Juu... mutta taidan pysyä tuossa 98 tai v-powerissa kun vanha rikki oleva moottorikin tuntui noilla pelaavan paremmin :) Kiitoksia vinkeistä... toki lisävinkit ei ikinä ole pahitteeksi. Quote Link to comment
Guest T-Bag Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Tottakai jos on rahaa ylimääräisiin oktaaneihin niin mikä estää. (vinkki, saatavissa on myös n. 110 oktaanista kisabensaa) Etsippä käsiis jostain uusi jenkkiautolehti, jossa oli melko laaja artikkeli bensoista, niiden lisäaineista, säilyvyydestä jne blah blah. Alipainesäätöinen Jetpipe ei vaikuta käytettävään polttoaineeseen. Quote Link to comment
Guest Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Tottakai jos on rahaa ylimääräisiin oktaaneihin niin mikä estää. (vinkki, saatavissa on myös n. 110 oktaanista kisabensaa) Etsippä käsiis jostain uusi jenkkiautolehti, jossa oli melko laaja artikkeli bensoista, niiden lisäaineista, säilyvyydestä jne blah blah. Alipainesäätöinen Jetpipe ei vaikuta käytettävään polttoaineeseen. Alipainesäätöinen jetpipe :D häh eihän jet pipe muta tee kuin päästää savut pellolle... kylläkin virtaus ehkä muutttuu... emt. Mistä Jenkkiautolehdestä puhutaan... v8? Quote Link to comment
Guest T-Bag Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Nimenomaan V8 Tai sit käyt tikkakoskelta tankkaamassa Avgas 100LL-lentobensaa, siinä kai tiraus lyijyä on vielä mukana, ken hänelle sen nyt kertoisi? *edit* jep, on siinä lyijyä, ei suositella autokäyttöön, hinta n. 1,70 per litra Quote Link to comment
Guest Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Nimenomaan V8 Tai sit käyt tikkakoskelta tankkaamassa Avgas 100LL-lentobensaa, siinä kai tiraus lyijyä on vielä mukana, ken hänelle sen nyt kertoisi? Emt... ihan 98 jne. kai menen mutta oiskohan se hullu idea jos joskus tuota lentobensaa tunkis autoon :D vaikuttaako tuo kestävyyteen jne. mitenkään? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 100LL vaikka tuo kirjanlyhenne LL tarkoittaakin low lead, sisältää se kuitenkin lyijyä enemmän kuin mitä maaliikenteessä käytetty bensiini sisälti. ilmailukäytössä olevilla vw pohjaisilla koneilla polttoainesuosituksena muuten 95E Quote Link to comment
Guest Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Ongelma voi olla seoksessakin... jos moottori kay laihalla, niin se kay kuumana ja nakuttaa helpommin ja jalkikayntia saattaa esiintya. Korkeampioktaaninen bensa saattaa poistaa nuo MERKIT laihalla kaymisesta, ja luulet koneen kayvan hyvin... mutta se kay silti laihalla. 95 korkeampaa oktaania ei vakiokone tarvitse, kaikki sen ylimeneva on korkeintaan rahantuhlausta. Varmistu ettei missaan ole ilmavuotoa joka paastaisi seokset laihalle. Karstainen palotilakin voi aiheuttaa nakutusta ja jalkikayntia. Korkeaoktaanisempi bensa poistaa oireet, mutta ei aiheuttajaa. Jan Quote Link to comment
Guest Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Pitää tsekata nuo seokset kuntoon uudelta moottorilta... ilmavuotoja ei onneksi uudessa ole :) Quote Link to comment
GT78 Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Samapa tuo oikeastaan mitä sinne työntää, liekö oktaanivaatimus jotain 87 luokkaa. Toinen ääni täältä sen puolesta, että vakiokuppelin koneen oktaanivaatimus on suomalaisia laatuja huomattavasti alempi. Mun muisti väittäis 91-92 mutta anyway, aina ollaan tankattu ysivitosta ja sillä selvä. Vielä ei oo koneet sen takia lauennu...:) Quote Link to comment
Guest T-Bag Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Jep, vanha 99 0,15g/litra ja 100LL 0,2g/l, vai oliko milligrammoja, sama se mut suhteet samat. Ja satelite ennenku alat sen lentobensan kans pulaamaan niin muistutuksena että lyijytetraetyyli on _erittäin_ karsinogeenista tavaraa. Samoin kyllä nykyinen MTBE-bensakin, mutta silti... Jos nyt niitä oktaaneja pitää niin kovasti himoita niin kaada tolueenia tankkiin. Ja mikäs sen takaa ettei uudessa koneessa ole imuvuotoja, mullakin on viikon vanhat kaasarit ja vuoti, tosin syynä kolkin tilanahtaus: piti uusista imusarjoista rouhia materiaalia niin että hirvitti, että pääsi kiristämään. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.