Jump to content

Ilmanputsariongelma


Guest Hande

Recommended Posts

Guest Hande

Joo ei tuo nykyinen ilmanputsari systeemi ole oikein hyvä kun meinaa suuttimet olla kokoajan tukossa ja roskaa kaasarissa. Olisko ehdotuksia paremmasta ja mistä? Lortton drla siis kyseessä ja nykyinen putsari pipercrossi. Tämmönen sydeemi:

Kaasari1.jpg

ja

Kaasari2.jpg

 

Onkohan toi pohjalevykään oikea vai jostain muusta? Eli siis toi pipercrossi ei halua pysyä tiivisti pohjaa vasten ja suuttimissa ja kaasarissa aina roskia. Vinkkejä otetaan vastaan

Link to comment
Guest Hande

Joo mulla olis tuosa semmosetkin ja ollut paikaallaankin. Tuntu olevan niilläkin roskaongelmaa. Miten muutes noilla pitkillä suuttimilla, onko haittaa/hyötyä et se superlooni tulee ihan kiinni noihin suuttimiin?

Link to comment
Guest Hande

Heh,

kaasari3.jpg

Noiden ruuvien alla on semmoset messinkitapit joiden alla on rautahaulit, joista toinen oli jo hyvin hukassa jonku aikaa. Äh, mä oon nii huono näisä, paremmin pysyy vasara ku ruuvimeisseli kädessä. No otetaan vielä yks juttu tähän jos joku näistä suuttimista tietää. Eli kuulostaako 55 kiihdytyspumpun suuttimet liian isoilta, jotenki semmonen kutina et sais olla pienemmät?

Link to comment

Tuo putsarimalli ei yleensä suojaa kurkkujen välissä olevia suuttimia. Sama tai vaikeampi tilanne erillisillä imutoven päälle vedettävillä sukilla. Näiden kanssa voi käyttää DRLAssa sen omaa imutorvilevyä johon saa suutinkannen kiinni. IDAssa valmiina verkko suuttimien päällä.

 

Sellaiset putsarimallit jotka tule levyllä kiinni kaasariin on varmempia tuossa suhteessa ettei suuttimiin pääse päältä roskia. Pipercrossina malli on KK300. Kaikki kromiputsarit, empit ym.

 

Eri asia on se että lähes kaikki tämän päivän putsarit ovat harvaa tavaraa ja päästävät paljon pölyä läpi. Öljyttynä vähemmän kuin kuivana, mutta kuitenkin. Katukäytössä tuolla pölyllä ei kuitenkaan saa suuttimia tukkoon. Ongelmat tässä tapauksessa on varmaan johtuneet siitä että putsarin alta on päässyt röhnää suoraan suuttimille.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Voisko tohon kannen alle laittaa helposti tiuhan verkon?

 

Jos se on toimiva ratkasu, niin privaa miulle osotetiedot, niin voin lähettää erittäin tiuhaa ruostumattomasta teräksestä valmistettua verkkoa lämpäreen. Ja ihan hyvää hyvyyttäni. Sitä on nimittäin vaikka lampaille syöttäis.

Link to comment
Guest Hande
Ongelmat tässä tapauksessa on varmaan johtuneet siitä että putsarin alta on päässyt röhnää suoraan suuttimille.

 

Juurikin näin. Monasti joutuu parikin kertaa päivässä aukaseen ilmasuuttimet ja puhdistaa roskista. Ja tuota verkkoa on kyllä suunniteltu siihen mut ei oo saanut aikaseksi keksiä siihen jotain toimivaa suojaa muuten ku kaasarin ja kannen väliin. Mut olikin vähän hakusessa kokonaan toisenlainen putsarisysteemi ja kk300:stakin miettinyt mut tuo kopassa oleva reikä rajottaa vähä eikä viittis alakaa kaivertaan sitä

Link to comment
Guest Hande

Kyllä mut ku noi torvet on 105 korkeat nii jää matalaksi toi ainakin noi freetechnicksin putsarit. Mopo-sportin sivutkin nykyään nii epäselvät et ei sieltä mitään löydä

Link to comment
Kyllä mut ku noi torvet on 105 korkeat nii jää matalaksi toi ainakin noi freetechnicksin putsarit. Mopo-sportin sivutkin nykyään nii epäselvät et ei sieltä mitään löydä

 

 

Hotcars: 5951-20 133.00 Kpl Ilmanpuhd. K&N IDA 14x23x14cm

 

Enoo varma tuon sopivuudesta DRLA:han, ite oon tuolta hakenu omaan DRLA 45:seen K&N putsarin ja oon aika varma että se on tuosta tuo matalampi malli, vaati vakiota paksumman tiivisteen pohjalevyn alle että sopi paikoilleen. Korkeus ainaki riittäis, ja saa kait noita säveltämällä laitettua vähä mihin vaan..

post-1-13888359087223_thumb.jpg

Link to comment

moposportilla oli joskus hyvinkin korkeita soikeita putsareita. Sieltä voi kannattaa kysellä. Yksi vaihtoehto on tietty vaihtaa imutorvet lyhyempiin. Kaikki imutorvet ei mahdu kaikkien putsareiden sisään heittämällä leveyden puolestakaan.

 

IDA jakoiset putsarit ei sovi, vaan IDF/DRLA jako on sama. DRLA:ssa riesana vielä bensabanjo joka tulee putsaritiivistepinnan yläpuolelle. Kaikissa putsareissa ei tuota ole huomioitu, vaan täytyy käyttää korokelevyä, tai paksua tiivistettä välissä.

 

Mika / Free Technics

Link to comment
Guest Toheltaja

ja jos vielä tarttee korkeempaa, mulla on liki metrinen kuorma-auton putsari, jolle voin leikata sopivan pohjalaipan tohon kaasarin päälle. On pyöreä ja halkaisijaa noin 300mm :)

Link to comment
Guest Hande

Joo pitää soitella moposportille ja kysellä kunhan töiltään ehtii ja muistaa. Ei viittis laittaa lyhempiä imutorveja ku tuntu et noi pitemmät pienensi bensasumua torvista. Nyt on taas pitkät suuttimet paikallaan ja toi pipercrossi nippusiteellä vedetty kii "tosi siististi". Entäs toi cbperformance, onko sieltä kukaan tilannu et paljonko sieltä toimitukset tänne? Jos kahtelis jotain muutakin tarvetta sitte...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...