Guest Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 Miten noiden uusiminen onnistuisi helpolla/luotettavasti? Kierteet alkaa olla niin huonot, ettei pakosarjaa saa enää oikein tiiviisti kiinni. Yksi pultti on jo aiemmin korkannut sillä seurauksella, ettei 8mm pysy enää. Pitänee tehdä isompi kierre kanteen niin saa 10mm pultin kiinni ja tekee siihen 8mm kierteen, vai onko tähän parempia keinoja? Quote Link to comment
nalleolut Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 pinnapultteja on sellaisia 10/8mm itselläni sellaiset. Quote Link to comment
Guest Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 Helicoil irtokierre on standardi korjaus noihin. Muitakin tuotenimia on, esim. ReCoil. Paasee vahimmalla kairaamisella ja teraskierre sen jalkeen kestaa paljon paremmin kuin alkuperainen. Jan Quote Link to comment
Pepe Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 Mä porailin 1r-kansiin noita Recoilin korjauskierteitä pari kesää sitten, no vituikshan se meni. Jos nyt uusiksi tekisin niin pylväsporaan kiinnitettävä kansijigi että kansi on ihan oikeasti suorassa kun porataan reikiä korjauskierteille. Suurin osa oli ihan ok mutta 1-2 meni sen verran vinoon että syletti -> uudet 2r kannet Ameriikasta. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 Timecert pysyy miun makuun paremmin ku helicoil. Toi mankeloidaan siihen kanteen... Ainakin omassa käytössä pysyny jo kolmessa kansiparissa. Quote Link to comment
harrastelija Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Jos kansi on irti niin olen korjannut kierteitä hitsaamalla ja tekemällä uuden kierteen. Teen samalla tarvittaessa muitakin kansitöitä (ohjurien holkitukset, seetipintojen koneistukset, kansien laskut yms.) Terv. Janne Paavola Quote Link to comment
Guest Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 heh, juu, suoraan pitais ne reikelit porailla tosiaan ;) Jan Quote Link to comment
Guest teemui Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 noh, onko joku korjaillut menestyksellä paikallaan olevan motin kierteitä? jos niin miten.. Alemmat molemmista taaksepäin osottavista pakosarjan pulteista näky olevan korkanneet mulla. Quote Link to comment
Guest Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 Porataan vanha jama pois, ja kaivetaan hiukan lisatilaa sen takana olevaan koloon jos ylettyy, seka viilataan standardi M8 mutteria niin kauan etta se mahtuu sinne taakse napakasti. Sitten uusi pinnapultti kannen reiasta lapi, ja se kiristetaan siihen takana olevaan mutteriin. Jos mutsku on sovitettu sopivan napakasti ja sopivan epasymmetriseksi viilattu, niin se ei pyori mukana. Ylemmat on hankalemmat kun jaahdytyspellit on tiella, mutta sekin onnistuu: http://www.geocities.com/janbugger/exhaust.html Tama ei siis ole oikea vaan ruma tapa, mutta takuulla toimii eika ikina enaa korkkaa. Jan Quote Link to comment
Guest HanttaP Posted July 1, 2007 Share Posted July 1, 2007 Tuota viilattua mutteria voi sitten ennen pinnapultin asennusta vielä vähän litistää, tulee venäläinenn lukkomutteri. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.