Jump to content

talvesta vielä jatkaen...


Guest turhuudenjumala

Recommended Posts

Guest turhuudenjumala

tutkin tossa pohjaa myös ja näytti ihan ehyeltä mutta kovasti oli ruostetta. budjetti ei riitä täksi talveksi hiekkapuhaltamaan ja massaamaan sitä kunnolla niin ajattelin öljytä sen mitä ootte mieltä onko se riitävä ruosteen suojaus siihen talveksi vai pitäisikö suunnitella joku muu systeemi? niin ja siitä lämmityshommasta niin jos haaroitan sen vepaston puhaltamaan etulasille niin lämpö tuskin riittää hyvin takatilan lämmitykseen niin kannattasko sinne laittaa joku lämmitys systeemi? suunnittelin ite semmosta siihen että laittaisin invertterin akun väliin ja ostaisin jonku lämmin-ilma puhaltimen sinne taakse. kuulostaako pöljältä?

Link to comment

Eipä se ruostesuojaamatta ole varmasti tähän päivään selvinnyt....

 

Vanhoille pohjamassoille teräketjuöljy tekee hyvää, mutta koteloihin kannatta sumuttaa kotelosuoja-ainetta tai kotelosuoja-ainetta jatkettuna teräketjuöljyllä.

Link to comment
  • 6 months later...
Guest rata22

Kevät alkaa olla jo lähellä, mutta syksykään ei ole kaukana....

Löysin "lämmitys" haulla ko. keskustelun ja onhan niistä webastoistakin juttua.

Sähkölämmitykset on tuhoon tuomittuja liian pienen jäniteen takia ja laturin tehon suhteen.

 

Mitenkä tälläinen idea olisi teidän mielestä mahdollinen:

 

Etutilaan edullinen aggregaatti ja tavallinen auton sisätilan lämppäri puhaltamaan.

aggregaattin teho 650 w on n. 100 e ja 850w n 200 e

 

Riittääkö teho edes lisälämmitimeksi ???

 

Mitä mahtaa katsastushenkilö tuumata ???

 

Akutkin latautus samalla kun auto lämpenee = parempi kuin wepasto.

Link to comment
Guest turhuudenjumala

enpä tiijä agrikaateista vaan kuulostas menevän kyllä melkoisen monimutkaiseksi. ite laittelin vanhan besalämppärin toimimaan ja sillähän tuo nyt sisätilan lämpö on + 10 asteessa keskimäärin pysynyt. semmosta vaihtoehtoa puhdiskelin että laittaisin verhoiltuun laatikkoon akkuja sarjaan ja siihen invertterin muuntamaan virran ac virraksi. sillonhan siihen pystys laittamaan minkä tahansa lämmittimen vaikka sähköpatterin hurisemaan. ongelma siinä kuitenkin on se että puhallin lämmittimien virran kulutus on sen verta suuri että niitä akkuja sais laittaa siihen lootaan heti 5 että riittäs virta puhaltamaan edes 2 tuntia lämpöä koppiin. hyviä puolia siinä ois se että sen jälkeen siihen voisi laittaa minkä tahansa sähkövempaimen kiinni ja kyllä siinä mammalla hymy naamalle leviäis kun keskellä mettää vois kauniita ja rohkeita katella. toisaalta laskelmieni mukaan masiina maksaisi 500 euroa että taidampa jättää toteuttamatta......

Link to comment
Guest rata22

Juu mutta siinähän se juju piileekin että on yksinkertainen.

Lämmittimen voit siirtää helposti takalasille tai etulasille minne johto vaan ylettyy.

 

Tietysti jos katsastus henkilö ei hyväksy ko. laitosta niin voihan sen otta poiskin välillä.

 

4-tahtinen niin ainoa "yhteinen osa" on polttoaine.= ei muutoksia auton sähköjärjestelmään.

Tällähän voi keittää vaikka kahvit kun on 230 v.

Kone käyntiin kauko-ohjauksella/ajastimella ja lämmin auto odottaa aamulla kahvit valmiina....siis parempi kuin vaimo....

 

tämän hinta noin 150-300 e = 100-200 e aggregaattiin + johtojenveto + lämmitin muutama kymppi.

 

Tai unohtakaa koko juttu...haen sille patentin " polttomoottori käyttöinen sähkö Webasto", myyn patentin mersulle ja uuden auton ostajat maksavat tästä "uuden tyyppisestä webastosta" 3000 e lisävaruste maksun....

Link to comment
Guest turhuudenjumala

no kannattaa ehottomasti hakia! mersuhan maksaa. minkähän kokosia ovat muuten nuo gaatit ulkoisilta mitoiltaan? taitais mahtua klenen konehuoneeseenki.....

Link to comment
Guest rata22

jotain 40 cm * 34 cm * 35 cm ja se tehokaampi on 45 * 37 * 34.

Aggregaatin tankin kun ottaa päältä pois, niin sehän on "pienen" matkalaukun kokoinen.

Kyllähän sinne kuplan etukonttiin yksi matkalaukku mahtuu.

Tai sitten "Hattuhyllylle" .....ehtä tulee sen verran ääntä ettei ajossa ainakkan siellä viitsi käyttää.

Link to comment
Guest turhuudenjumala

se muuten mahtus ainakin klene bensalämppärin tilalle konehuoneeseen. on muuten harkittemisen arvoinen idea. sua tuskin haittaa jos toteutan ton kleinissä. on nimittäin loistava virran lähde missä vaan. esim mökillä

Link to comment
Guest rata22

Juu, volkkarimiehille tää idea on vapaasti käytettävissä, mersumiehiltä ne rahat sitten nyhdetään....vitsi vitsi.

 

Itse katselin noita http://www.glanspower.fi/ sivuja ja siitä se ajatus sitten läksi.

Tosin toi pienempi on vajaa tahtinen ja ei toi 200 e hiljaisesta 4-tahtisesta pahalta kuulosta.

 

Siinähän se idea on todellakin lyömätön, verratuna bensalämmppäriin, että saa " retkuilukäytössä" virtaa..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...