Guest nyki Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Vetarin tiivisteet fuskaa öljyä ja sama homma jatkuu korjauksen jälkeen. Korjaussarjasta on jääny käyttämättä isot n. 1,5 milliä paksut o-renkaat. Tulin siihen tulokseen että ilmeisesti ois pitäny uusia myös ne molemmin puolin. Mutta siis mitenkä paljon ja mitä pitää purkaa että saa ne vaihdettua paikalleen? Jarrukilvet on pois, eihän niitä saa vielä sittenkään uusittua. Quote Link to comment
Guest Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 eikös se iso o rengas tuu vasta jarrukilven jälkeen sen laakerin ulkokehän päälle,sen paperisen tiivisteen kaveriksi.siinä kopassa on sellanen viistekkin siinä laakeripesän alussa.näin muistaisin . Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 tarkistapa et on vetarin mutteri tarpeeks piukeesti kiinni!! mulla vuoti kans vähän öljyä ja soitin täkäläiselle vw roparille ja tiedustelin osia ja apuja. Välitön vastaus kuulu et mutterit on löysällä, sano et kunnon lekalla ja kiintoavaimella kiinni ja tein työtä käskettyä ja ei vuodaa enää. saa vetää aika sairaan tiukkaan ja ei kuulemma pitkällä jatkovarrellakaan välttämättä mee tarpeeks tiukkaan vaan lekaa täytyy käyttää. Quote Link to comment
Guest veewee Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 lekaa täytyy käyttää. Tai momenttiavainta Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 juu momenttiavain on kova sana jos semmosen omistaa mut kun ei oo ittellä eikä lähistöllä niin leka korvaa järkevästi käytettynä aviamen ja momentti on taattu :) mikä muuten on momentti tolle mutterille? Quote Link to comment
Guest veewee Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 30-35kg. Menikö köyhän miehen momenttiavaimella suurinpiirtein näin: 100kg ukko seisoo 35cm pitkän varren päässä niin saadaan momentiksi 35kg? Lekalla menee perk*leen kireelle. Quote Link to comment
metake Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Lekalla menee perk*leen kireelle. Joskus töissä tutkittiin tuota kun heput ei käyttäneet momenttiavainta vaan vetivät lenkillä ja pajavasaralla, kyseessä oli pultti jonka kiristysmomentti oli 400 Nm. Ihan järjestään kaikki pultit oli löysällä, momentti luokkaa 200 - 250 Nm pajavasaralla kiristettynä. Tämän jälkeen tuli momenttiavaimen käyttöpakko. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Ei lenkillä ja pajavasaralla saakaan. Mut lyöntiavaimella saa hyvinkin tiukkaan. Ei silti pitkää vartta korvaa yhtään mikään. Quote Link to comment
Timppa Posted July 25, 2016 Share Posted July 25, 2016 Olikos jollain vielä varaosa numeroita etran tiskille, oon hakenut sieltä muutamat stefat ja renkaat joskus. Mutta en löytänyt vanhaa postia missä oli numerot. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.