Guest turhuudenjumala Posted October 2, 2004 Share Posted October 2, 2004 solenoidi naksuu kyllä mutta startti ei inahakkaan. oisko siis startti jumissa ja kun otan sen irti ja levälleen pöydälle niin mistä tiijän onko se koko paska sökönä? Quote Link to comment
Racing Posted October 2, 2004 Share Posted October 2, 2004 kokeile akkukaapeleilla ja akulla : maa kiinni startin runkoon ja sitten annat siihen laattapääliittimeen startille +virtaa niin rattaan pitäs liikkua eteen : ) ja sitten samanaikasesti myös siihen 13mm kannalla olevan mutterin liittimeen niin startin pitäs pyöriä :) Quote Link to comment
Guest turhuudenjumala Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 se olikin vaan jumissa se startti. pikku iskua antoin sille vasaralla kun kaveri starttas (kun sain vihdoinkin jonku kiinni jolla oli ylimääräistä kättä tarjolla) niin sehän lähti käyntiin kun vanhassa elokuvassa. sittemmin se pelaskin aivan loistavasti. pitäs ottaa kuitenki se irti ja oli melkoisen hankalassa paikassa niin jos jollakin ois kokemusta että millä pirun työkalulla sen sieltä saa niin saa laittaa neuvoja. kiitos pirusti näistäki! Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Apparin puolen takapyörä pois, niin homma helpottuu. Quote Link to comment
-MITO- Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Lämmönvaihtimen poistaminen tuo tilaa lisää, tässä toki riskinä että pakoputken pinnapultti on jumissa ja se katkeaa ja seuraavaksi huomaat että pitää kone tiputtaa jne jne ;^D mutta sehän kuuluu harrastuksen luonteeseen :) Quote Link to comment
Guest turhuudenjumala Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 joo kokkeilin että millä pirulla sinne perimmäiselle pultille yltää ja totesin että hylsä ei edes mahu siihen pultille vaan se pittää aukasta viistoistasella listalla. seuraava ongelma olikin sitten siinä että milläs pirulla sitten aukaiset sen ylemmän pultin kun sinne ei taas mene lista millään kirveellä kun sinne just ja jus sai mahtomaan käden kun oikein kurotti runkopalkin ylitte. no ei se mittään mukavaahan se on säätää ettei vain kaikki menis niin heleposti, saattas olla muuten pirun tylsää :) Quote Link to comment
Guest Mikko Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Taitaakin juurikin se ylempi pultti olla puolikuun muotoisella kannalla. Sen saa auki kun konehuoneen puolelta avaa mutterin, jolloin saat startin irti. Quote Link to comment
Guest turhuudenjumala Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 niinpä tais olla tosiaan kun sormeilin sitä. siis konehuoneen puolella pitäs olla joku paikka josta sen saa auki? Quote Link to comment
Guest Mikko Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Työnnä käsi puhallikotelon taakse oikealta puolelta, eli startin kohdille. Siellä tunnet mutterin, joka ihan listalla lähtee auki. Jeps, sitten on tartti irti. Quote Link to comment
Guest Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Joo melkein suoraan flektiä vastapäätä. Pitää sokkona kurottaa 17mm avaimen kanssa sinen flektikopan taakse. Ja tämä on se helppo osuus. hankalampaa on saada se paskiainen sinne takaisin...... kun se pultin perhana tuppaa luiskahtamaan ulos (sisään?) heti kun koittaa mutteria siihen sovittaa. Vinkki: ota metrin pätkä ohutta lankaa tai narua, ohutta sähköjohtoa.. tee siitä reilun kokoinen lenkki, sido päät yhteen. Pujota lenkki varovasti sen ulkona törröttävän paljaan pultinpään ympärille, ja vedä narusta sivullepäin aika voimakkaasti. Nyt se pultin varsi kiilaantuu ympäröivää lohkoa vasten, ja voit laittaa prikan ja mutterin siihen huoletta toisella kädellä. Kun saat mutterin jengoille kierroksen edes, niin voit ottaa narun pois ja kiristää mutterin normaalisti. e puolikuun muotoinen pultin kanta startin puolella estää pulttia kiertymästä mutterin mukana. Jan Quote Link to comment
Fileas Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 se olikin vaan jumissa se startti. pikku iskua antoin sille vasaralla kun kaveri starttas (kun sain vihdoinkin jonku kiinni jolla oli ylimääräistä kättä tarjolla) niin sehän lähti käyntiin kun vanhassa elokuvassa. Hiilet voi olla loppu, jos koputtelessa alkaa pyörittää Quote Link to comment
Guest Mikko Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Bugfuelin vinkkiin lisäten, helpointa on jos saa auton perää nostettua sen verran että saa kaverin sinne pötkölleen. Siellä sitten pitelee pulttia paikallaan niin kauan että alkaa kiristymään... Quote Link to comment
Guest turhuudenjumala Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 no hyviä vinkkejä satelee vieläkö perheellisellä miehellä ois tarpeeksi aikaa...ja vaimo nalkuttaa :) Quote Link to comment
Guest Mikko Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Pistä vaimo työntämään auto käyntiin joka kerta niin eiköhän aikaa ja pultinpitoapuakin ala löytymään... :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.