Jump to content

siitä startista vielä


Guest turhuudenjumala

Recommended Posts

Guest turhuudenjumala

solenoidi naksuu kyllä mutta startti ei inahakkaan. oisko siis startti jumissa ja kun otan sen irti ja levälleen pöydälle niin mistä tiijän onko se koko paska sökönä?

Link to comment

kokeile akkukaapeleilla ja akulla : maa kiinni startin runkoon ja sitten annat siihen laattapääliittimeen startille +virtaa niin rattaan pitäs liikkua eteen : ) ja sitten samanaikasesti myös siihen 13mm kannalla olevan mutterin liittimeen niin startin pitäs pyöriä :)

Link to comment
Guest turhuudenjumala

se olikin vaan jumissa se startti. pikku iskua antoin sille vasaralla kun kaveri starttas (kun sain vihdoinkin jonku kiinni jolla oli ylimääräistä kättä tarjolla) niin sehän lähti käyntiin kun vanhassa elokuvassa. sittemmin se pelaskin aivan loistavasti. pitäs ottaa kuitenki se irti ja oli melkoisen hankalassa paikassa niin jos jollakin ois kokemusta että millä pirun työkalulla sen sieltä saa niin saa laittaa neuvoja. kiitos pirusti näistäki!

Link to comment

Lämmönvaihtimen poistaminen tuo tilaa lisää, tässä toki riskinä että pakoputken pinnapultti on jumissa ja se katkeaa ja seuraavaksi huomaat että pitää kone tiputtaa jne jne ;^D mutta sehän kuuluu harrastuksen luonteeseen :)

Link to comment
Guest turhuudenjumala

joo kokkeilin että millä pirulla sinne perimmäiselle pultille yltää ja totesin että hylsä ei edes mahu siihen pultille vaan se pittää aukasta viistoistasella listalla. seuraava ongelma olikin sitten siinä että milläs pirulla sitten aukaiset sen ylemmän pultin kun sinne ei taas mene lista millään kirveellä kun sinne just ja jus sai mahtomaan käden kun oikein kurotti runkopalkin ylitte. no ei se mittään mukavaahan se on säätää ettei vain kaikki menis niin heleposti, saattas olla muuten pirun tylsää :)

Link to comment

Joo

 

melkein suoraan flektiä vastapäätä. Pitää sokkona kurottaa 17mm avaimen kanssa sinen flektikopan taakse.

 

Ja tämä on se helppo osuus.

 

hankalampaa on saada se paskiainen sinne takaisin...... kun se pultin perhana tuppaa luiskahtamaan ulos (sisään?) heti kun koittaa mutteria siihen sovittaa. Vinkki: ota metrin pätkä ohutta lankaa tai narua, ohutta sähköjohtoa.. tee siitä reilun kokoinen lenkki, sido päät yhteen. Pujota lenkki varovasti sen ulkona törröttävän paljaan pultinpään ympärille, ja vedä narusta sivullepäin aika voimakkaasti. Nyt se pultin varsi kiilaantuu ympäröivää lohkoa vasten, ja voit laittaa prikan ja mutterin siihen huoletta toisella kädellä. Kun saat mutterin jengoille kierroksen edes, niin voit ottaa narun pois ja kiristää mutterin normaalisti. e puolikuun muotoinen pultin kanta startin puolella estää pulttia kiertymästä mutterin mukana.

 

Jan

Link to comment
se olikin vaan jumissa se startti. pikku iskua antoin sille vasaralla kun kaveri starttas (kun sain vihdoinkin jonku kiinni jolla oli ylimääräistä kättä tarjolla) niin sehän lähti käyntiin kun vanhassa elokuvassa.

 

Hiilet voi olla loppu, jos koputtelessa alkaa pyörittää

Link to comment

Bugfuelin vinkkiin lisäten, helpointa on jos saa auton perää nostettua sen verran että saa kaverin sinne pötkölleen. Siellä sitten pitelee pulttia paikallaan niin kauan että alkaa kiristymään...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...