Guest Posted October 8, 2004 Posted October 8, 2004 T4 coolerista: Tuosta on ristiriitaista tietoa, Jake Raby on dynonnut yhtä ja samaa konetta molemmilla coolereilla, ja lämpöeroja ei juuri syntynyt. En sitten tiedä kuinka hemmo oli muutoksen tehnyt. Toisaalta tuo modi on rapakon takana saavuttamassa suosiota, ja moni on todennut saavuttaneensa "selkeän eron" öljynlämmössä. Edelleen, vertailukelpoista tarkkaa dataa en muista nähneeni. Google saattaisi löytää? Musta tuntuu että 15 astetta © olisi lämmöt pudonneet keskimäärin. Tää ihan ulkomuistista ja omista kokemuksista.. voin muistaa väärin. Kaikki ilmaraot on tukittava ja kotelon muoto muutettava niin että kaikki rivit varmasti *saavat* myös ilmaa. Samoin poistoaukkoa on suurennettava ettei sille puolelle jää "pullonkaulaa". Niin ja paloseinän ja doghousen väliin jää just sormen mentävä rako. Olisko sitä levitystä semmoiset reilu 2cm. Omassa kuplassa on semmoinen nytkin, mutta paloseinää on muutettu, eli en voi tarkistaa. Itse en ole vertauskelpoista dataa kerännyt, laitan T4:sen kaikkiin vähänkään tehokkaampiin katukoneisiin nykyään sen suuremmin miettimättä. Jan Quote
Guest Posted October 8, 2004 Posted October 8, 2004 -> mika: tampereelta lempäälään, lämmin kesäkeli, 120kmh lähes koko matka, öljynlämmöt 85 astetta. Kun tulin pois rampilta tippui todella nopeasti (tyyliin reilusti alta puolen minuutin) 75:een. Koneessa tws-mötörspörtit ja ruttua 9.3:1. Quote
Lasse Posted October 11, 2004 Posted October 11, 2004 Mun koneella saa ajaa niin lujaa kun jaksaa ja niin kauan kun jaksaa. Aina on kuskilta menny hermot ja kuulo ennenkuin kannet on sulanut. Kuten varmaan kaikki tietää koneen säädöillä on yllättävän paljon merkitystä tähänkin seikkaan. Joku varmaan kertoo että paljonko. Mutta luulisin kuitenkin, että jos koneen kasaaja on jotenkuten tolkuissaan ja kaasari(t) edes vähän sinne päin säädöissään, niin kansien lämpötilat ei varmaankaan koidu ongelmaksi. Quote
Marko Posted October 11, 2004 Posted October 11, 2004 Eihän noista lämmöistä kannata murehtia, ajaa sen minkä kestää ja sen jälkeen hakee kaupasta uusia palikoita (parempia) jos ei kestä Quote
Guest Sami Lahtimaa Posted October 11, 2004 Posted October 11, 2004 Mulla on omassa kuupelissa n. 1700 cc kone 88 slip in putkilla vakioisku yks tupla dellu keskellä alkukesä ajoa plus urtsissa noin 4 h ajoa ja oli vielä puhallinkopassa lukittu ilmaläpät kiinni vahingossa :D Urtisin jälkeen ajoa kaupungilla ja moottoriteillä ja mun ajo tyyli ei ole se taloudellisin.... Hyvin on kestänyt :D JOs menee rikki niin tehdään uusi Quote
Guest Jani Antikainen Posted May 4, 2006 Posted May 4, 2006 Tästä VDO:lle vaihtoehto. Mittarista kerrotaan seuraavaa (sory pitkä lainaus): Aerospace Logic Inc. CHT-100 Cylinder Head Temperature Indicator The Aerospace Logic CHT-100 Cylinder Head Temperature Indicator is available in 4 or 6 cylinder configurations. It displays information in ºC and ºF with automatic conversion of all setup parameters. Accuracy is to within 1ºF from 0ºF - 700ºF / 0ºC - 371ºC with high speed scan and acquisition rates. While other units update information every 5 seconds and more, Aerospace Logic's EGT-100 provides precise information every second. You can select between any of these powerful display pages: Any specific cylinder. Choose the cylinder you wish to monitor and change to the next whenever you wish. Sequential step through each cylinder with a 5 second delay. Auto select selects and displays the hottest cylinder. You can switch between any selectable function and the auto function and return to the last monitored setting without any data loss! User programmable high and low limits. Aerospace Logic's patent pending, dual monitoring technology ensures that what you see on the instrument is always correct! No more stuck gauges or questions as to the status of the instrument. In the event of a failure the instrument shuts down within 1/256th of a second! Every reading is validated 256 times before it is displayed insuring that you see only the EXACT information. The custom designed ultra-high intensity display provides full color viewing in direct sunlight. Internal and external brightness control (user programmable). 9V-33V operating range. Supports most type K thermocouple probes. Full one year warranty. Quote
Pekka Posted May 4, 2006 Posted May 4, 2006 Jep jep, vdo antureineen ~100€ tämä antureineen vähän enemmän. http://www.aerospacelogic.com/site/dblo ... T-100-4VRP Vai oliko tiedossa parempi hankintapaikka? Quote
Guest Jani Antikainen Posted May 5, 2006 Posted May 5, 2006 Tämmöinen käytetty kapistus näkyi olevan Ebayssa myynnissä johtoineen, lähtöhinta 100E Alla olevaa Dakota digitalin mittaria on myös kehuttu paremmiksi kun VDO:ta http://www.dakotadigital.com Quote
Guest Posted May 6, 2006 Posted May 6, 2006 Paljos toi VDO:n anturi maksaa? Mulla on oma design ite mittarille (seossuhdemittari) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.