Jump to content

lyhyet vetarit pitkien tilalle


Guest Tuoppi

Recommended Posts

Guest Tuoppi

kuinka tommonen onnistuu ja joutuuko kikkaileen mitään ja haittaako kun ero on vissiin 25mm per puoli.

 

vuosimallit vetareiden välillä on siis .66 vs. -72 ja swing laatikko

Link to comment
  • 4 weeks later...
Guest Tuoppi

ja hoppa keikkaa eipä ookaan selvää...eli

 

pituus erot selvis aikasemmin mut nyt tuli uus pulma eli boorin pituudessa on myös eroa.

 

Kun kasaan tyhjän vetarin päätä: (näin ainakin -72 pitkä)

 

1. n. 7mm paksu holkki

2. laakeri

3. prikka

4. o-rengas

5. n. 15 mm paksu holkki

6. stefa+kansi+prikka

7. levyjarru

8. mutteri+sokka

 

jos teen saman lyhyelle vetarille ei mutterille ole enää kierrettä!?!

 

onko muuta vaihtoehtoa kun sipasta n. 20 mm pois levyjarrun tatista jolloin kierrettä näkyisi riittävästi myös mutterille ja sokalle? boorin pituus lyhenisi silloin 60 mm > 40 mm mut tolla tuskin on merkitystä kestävyyden kannalta?

 

johtuuko tuo ero rumpujarrujen eroista vai mistä, eikö niitä ollu ohkaisa ja leveitä?liitteenä kuva levyistä, lainattu hotcarssin sivuilta.

post-691-13888359837619_thumb.jpg

Link to comment

Noin se menee. Sama toisin päin elikkä jos haluat iso viis rummut pitkiin vetareihin sun pitää laittaa holkin rummun sisäpuolelle ettei rumpu ota jarrukilpeen ja lisäksi vielä holkin rummun ulkopuolelle ettei mutterin kierteet lopu kesken.

 

Ts. sun pitää sorvata noista levyistä just tuon 20mm.

Link to comment
Guest Tuoppi

ei prkl!!!!

 

mikä ny viä mättää kun kannen ja vetarin suojaputken väliin jää n.3mm liikaa tilaa? ei kiristy satulankannake(jarrukilpi) ei :( onko viä jossain eroo noitten vetarien kans? ihan kun laakeri ei menis tarpeek syvälle koska o-renkaasta jääny rantu on ihan oikees paikas kun laittaa laakerin kanteen mut rannun ja vetarinputken väliin jää viä se 3 mm ´vaikka pitäis mennä kiinni.

 

auttakee vielä pleeeees, nyt on levyt jo sorvattu mut aina tulee jotain.

Link to comment

Miten se voi vastustaa noin paljon? Ei se mulla ihan noin menny. Putket/vetarit samat ku nyt sulla,CB-levyjarru setti väliin ja laakerikannet laitoin alkuperäset autossa olleet. Kaikki meni ihan vetämällä kiinni, ilman sorvauksia. Pelkää tuuria?

Link to comment
Guest Tuoppi

juu kyllä aika synnyttämistä on ollu ja muutaman kerran on meinannu sisu loppua mut ei auta kun eteen päin.

 

mulla tosiaan auto vm -72 jossa pitkät vetarit. kilkkeet pois autosta ja pajalle sovitteleen. Tosiaan eka "ongelma" oli noi levyt mut se on kondiksessa ja tietenkin paremmat kuin uudet :)

 

sit alko tää laakeri prokkis...eli onko kaikissa -66, -70, -72 vuosimallin vetareissa samat laakerit? jos on niin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin kansi. Paljonko sulla jukkis on paksuutta siinä satulalevyssä? mulla se on 5mm eli sama kuin kilpi. nyt tarvis olla 9mm luokkaa et kiristyis. mut eikö ole niin että kannen pitää vastata tuohon suojaputken pintaan, niin ainakin pitkillä teki/tekee? mulla laakerit menee noin 6mm kansien sisälle.

 

niin ja vetarit oli siis;

 

GB 674 Short axles to replace all stock sedan length through '66 sedan. Per pair. 22-1/2" to bearing, 26-3/4" overall

Link to comment

laakerin paksuudet on kaikissa samat. siinä suojaputken laakerin urassa on kahta eri syvyyttä ja näin myös kannessa eli laakeri on ns. ulompana, tai sisempänä. eli hommaat nyt sellaset syvemmät kupit ni pitäs käsittääkseni sopia.

ja tää on vaan mun vähäinen käsitys asiasta!

Link to comment
Guest Tuoppi

oikeen on sit varmaan oltava toi 8.7 mallin kansi ja mulla on toi 5.7

vwvw onks noi ylimääräset eli päästäänkö tekeen kauppoja?pistä vaikka yv:tä

Link to comment

on valitettavasti menos autoon kiinni toi ainut pari, matalampia tais olla toistakymmentä irrallaankin!! eli taas kerran näin väärinpäin :) ostoilmotusta vaan kehiin, kyl jollain noita luulis olevan hyllyyn jääny lojuun.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...