Jump to content

Kova sisämeteli kuplassa


Recommended Posts

Posted

Kuplassa tuntuu olevan aika voimakas sisämeteli koneen käydessä. Kokeilin jossain vaiheessa vaihtaa laatikonkannatuskumit niihin punaisiin koviin, ja meteli oli sietämätön joten vaihdoin orggis kumit takas.

 

Olisiko jotain vielä tehtävissä metelin vähentämiseksi? Autoon tulee Eberi, eli lämpökanavat voi varmaan tukkia. Vai tuleeko meteli edes sitä kautta?

Takaikkunan alla on luukut ilmankiertoa varten. Konepellin yläpuolella, jossa on se säleikkö, on luukut suoraan konehuoneeseen. Tuota kautta tulee myös meteliä aika paljon mielestäni. Onko tuohon mitään parannuskonstia?

 

Rengasäänet ei niinkään haittaa, vaan suurin meteli lähtee koneesta. Ihan kuin olisi jokin osa moottorista suoraan rungossa :(

Posted

Onko takasivujen koteloissa (siis 'C-pilarin' alapäissä) ne alkuperäiset kolmionmuotoiset kattoverhouksesta tehdyt tyynyt paikoillaan vai avoin kanava moottoritilaan? Jos 'läpivirtausta' varten on tehty reikä takatuliseinään, niin se umpeen ensimmäisenä.

Guest Mika Raussi
Posted
Takaikkunan alla on luukut ilmankiertoa varten. Konepellin yläpuolella, jossa on se säleikkö, on luukut suoraan konehuoneeseen. Tuota kautta tulee myös meteliä aika paljon mielestäni. Onko tuohon mitään parannuskonstia?

No tuoltahan sitä meteliä tuleekin vaikka kuinka pirusti. Pienestäkin rejästä tulee ääntä siihen malliin, että vois luulla koneen olevan takapenkillä.

Posted

Vaikuttaako nuo takaikkunan alla olevat reiät jotenkin huurteenpoistoon tms, vai miksi ne on siellä? Taidanpas laittaa tukkoon ne ensimmäisenä. Ja ne C-pilarin alla olevat aukot on nähtävästi sivuverhoilujen alla? Muistaakseni ne oli tukossa, mutta pitää tarkistaa.

 

Kävin nimittäin toisessa kuplassa, ja siinä ei ollut läheskään noin kova sisämeteli kuin tässä minun ajossa olevassa...

Guest Mika Raussi
Posted

Ei kai takaikkunoiden alla oo kuulunukaan koskaan mitään aukkoja olla.

Posted

Onhan noitakin ollut tuo on '64:sta

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2836.JPG

 

Mutta sitten taas toisaaltaan kaverin samanikäisessä ei tuota luukkua ole.

 

Ja onhan tuohon parannuskeino hitsaa se umpeen sen alkuperäinen tarkoitus on varmaan ollut helpottaa ovien kiinni paiskaamista. Eli siis ilma päässyt tuosta luukusta ulos että ovet menee kiinni.

Guest Raggare
Posted

tehtaalla polvee vasten taivuttelivat alumiittii ja puuruuveilla tahi jos oikein oli onnea niin poppareilla laittovat noita kii.

Posted

Onko se konepellin päällä oleva ritilä kriittinen? Jos sen laittaa konehuoneenpuolelta tukkoon myös... Takaluukussa on ritilät

Posted

on tainnu olla maahantuojan tai myyjan tarjoama lisavaruste? Vain muutaman nahnyt siella taalla. Tarkoitus auttaa ovien sulkeutumista tosiaan. Saman asian ajaa jos laittaa tuuletusikkunan auki ennenkuin sulkee oven :)

 

Tuo luukku kaiketi on kiinni normaalisti, sisatilassa akillisesti nouseva ilmanpaine pakottaa sen auki kun ovi paiskataan kiinni.

Posted

joo multa puuttuu luukku tuosta, mutta jotkin muoviset kehykset on paikallaan. Hieman tulee meteliä tuosta, vaikka on kaiuttimille tehty hattuhylly edessä

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...