Guest veewee Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 Haku ei vastannut oireita, joten avataan uusi aihe. Oireet: Kytkimen irrotus/tarttumishetkellä kiljahtelee.Välillä ajossakin kuuluu rasahtelua. Juurikin tuo ajossa kuuluva rasahtelu pistää miettimään, mutta voisiko siihen olla syynä katkennut kytkinvivun palautusjousi? Kyseessä -68 laatikko ja kennedy stg1 yhdistelmä. Pitäisikö rikkoontuneen laatikon tuntea käsikopelolla renkaista pyörittämällä vaihde päällä? Quote Link to comment
vilkku Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 Haku ei vastannut oireita, joten avataan uusi aihe. Välillä ajossakin kuuluu rasahtelua. Juurikin tuo ajossa kuuluva rasahtelu pistää miettimään, mutta voisiko siihen olla syynä katkennut kytkinvivun palautusjousi? Minkälaista rasahtelua? Ei kuitenkaan olis tasauspyörästö? Ei kait palautusjousen rikkoutumisesta pitäisi mitään rasahtelua! Eikö se vaan vähän luistata kun ei kytkin ota kiinni heti! Senhän kyllä pääsee altapäin koittamaan kädellä aika helposti, onko palautusjousi on poikki! Quote Link to comment
Guest veewee Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 Tasauspyörästöä itsekkin pelkään. Palautusjousi on poikki. Eikös painelaakeri pääse silloin osumaan vapaasti asetelmaan, jolloin kuuluisi tuota rasahtelua???? Quote Link to comment
vilkku Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 veewee said: Tasauspyörästöä itsekkin pelkään. Palautusjousi on poikki. Eikös painelaakeri pääse silloin osumaan vapaasti asetelmaan, jolloin kuuluisi tuota rasahtelua???? Tasauspyörästö kyllä antaa äänen jos nostaa perän ilmaan ja pyörittää renkaista! itselle kävi näin aikanaan http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/3666-onkos-kellekkään-käynyt-näin/ Mutta kommentoikoon tuohon paineasetelmaan joku tietäväisempi! Tosin se palautusjousi ei maksa kuin muutaman euron ja se on helppo vaihtaa lennossa =) .... Sillä näkisi onko asia siitä kiinni Quote Link to comment
Guest veewee Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 No tietysti unohtu mainita, että kone on jo irti ja painelaakerikin irroitettu. Laakeri tuntuu jonkinverran maailmaa nähneeltä. Ei vaan huvittais taas mäntätä konetta kiinni uuden painelaakerin kanssa ja huomata, että edelleen kiljuu. Vielä vähemmän kiinnostaa vaihtaa laatikkoa ja kaikkia muita hilppeitä. Kuukauden päivät kerännyt motivaatiota, että sai edes koneen pois....:) Quote Link to comment
vilkku Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 No tietysti unohtu mainita, että kone on jo irti ja painelaakerikin irroitettu. Laakeri tuntuu jonkinverran maailmaa nähneeltä. Ei vaan huvittais taas mäntätä konetta kiinni uuden painelaakerin kanssa ja huomata, että edelleen kiljuu. Vielä vähemmän kiinnostaa vaihtaa laatikkoa ja kaikkia muita hilppeitä. Kuukauden päivät kerännyt motivaatiota, että sai edes koneen pois....:) Just =) No joo sitten on tilanne tosiaan eri :) no painelaakeri kannattaa uusia, kun kone on lattialla! Kokeile nyt pyörittää sitä perää lähteekö sieltä mitään soundia. Mutta katsotaan löytyykö vielä joltain parempaa tietämystä "rahinasta" Jos sieltä tasauspyörästö olis rikki niin se kyllä saattais nyppiä vähän, siis tietenkin silloin kasassa ollessaan. Tietysti riippuu myös siitä miten nuo rattaat on vioittuneet Quote Link to comment
Fileas Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 Mitäs jos laskisit lootaöljyt lattialle? Tzekkaat onko jotain nöyhtää öljynseassa. Quote Link to comment
Racing Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 Mitäs jos laskisit lootaöljyt lattialle? Tzekkaat onko jotain nöyhtää öljynseassa. Kannatetaan,vielä kun laittaa astian siihen lisäksi mihin laskee ne,niin mukavampi tallissa ruuvata sen jälkeen ;-) Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Toinen pyörä ilmaan ja porakone kytkinakseliin kiinni. Harvasssa tosin riittävän isot istukat. Mutta jos tasauspyörästö on paskana, niin varmasti kuulee. Jos laskee öljyt lattialle, niin kannattaa sit sitä ennen putsata se lattia huolella, ettei oo ylimäärästä rojua lammikossa. Quote Link to comment
Sakke Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Ja kannattaa myös varoa ettei laske sitä öljyä ittensä päälle.Tympeä jos tukka on vaihteistoöljyssä. Quote Link to comment
Guest veewee Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 Vihdoinkin tässä hommassa päästy eteenpäin. Kaikki muut äänet ja vaivat hävisi painelaakerin,pidinjousten, palautusjousen ja haarukan puslasarjan vaihdolla, mutta kiihdytyksen alussa vingahtelee edelleen hieman. Vaihdelaatikon öljyn seassa ei ollut mitään ylimääräistä. Laatikkoöljyillä tulikin ajettua noin kuukauden ja noin 500km.... Nå, näillä mennään. Vinkukoon perkele. Talvella tutkitaan lisää. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.