mick Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Käyttelin ja säätelin moottoria jonka juuri kasasin moottoripukissa. Sain kaiken valmiiksi, ja otin moottorin lattialle kytkimen ja paineasetelman asennusta varten. Huomasin että vauhtipyörälle oli päässyt öljyä, joka oli levinnyt sisimmälle kehälle. Ei siis vielä kytkinpinnalle saakka. Tästä päättelin että öljyn on täytynyt tulla kunkkupultin alta, tai tappien reijistä. Kuuluuko tuonne vauhtipyörän ja kampiakselin väliin laittaa jotain tiivisteliimaa? Tässä vauhtiksessa ei O-renkaalle ole paikkaa, ja väliin laitoin uuden tiivisteen mutta silti sai jostain öljyä... Quote Link to comment
mite^ Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Ei mulla oo ainakaa läpi tullu vaikka on pelkkä stefa ollut. Quote Link to comment
mick Posted June 25, 2008 Author Share Posted June 25, 2008 se ei sieltä stefan puolelta tullutkaan, vaan jostain pultinkannan alta tai tappien reijistä. Quote Link to comment
vwagen Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Ei sinne liimaa tarvita mutta oikean lainen tiiviste kyllä.Tiivisteitä on paperisia ja metallisia,paperitiivistettä käytetään vanhempien vauhtipyörien kanssa joissa joissa kampiakselin vastinpinta on täysin suora,metallitiivistettä käytetään uudempien vauhtipyörien kanssa joissa vastinpinta on kartiokas,ei ole kyllä ihan helppo todeta,kartiokkuutta on vain 0,05-0,06mm Quote Link to comment
mick Posted June 26, 2008 Author Share Posted June 26, 2008 Nakkasin metallisen, ja kummallekkin puolelle sitä lohkon väliinkin laitettavaa tummaa möhnää... Onko tuo kartiokkuus muuten kummassakin pinnassa? Hitto tuommosta edes tiennyt, tekee vauhtipyörän valinnasta hieman vaikeampaa... Quote Link to comment
vwagen Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 Kartiokkuus on vain vauhtipyörässä. Quote Link to comment
mite^ Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 se ei sieltä stefan puolelta tullutkaan, vaan jostain pultinkannan alta tai tappien reijistä. Aivan aivan :) Itellä ollut aina metallinen tiiviste ja sitten on vielä vp:n pultti kierrelukitteella kiinni. Paperisia ja metallisia tiivisteitä on mutta aina oon metallisen laittanut. Ja nämä olleet 200mm vauhtiksella. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.