Guest cod3 Posted July 18, 2008 Posted July 18, 2008 Terve Tuli noi vaihteiston öljyt hiukan vahingossa tuolta vetarin päistä ulos, kun jarrut vaihdettiin. Mistäköhän löytyis toi lootan tyhjennys reikä ja täyttö aukko, jotku korkit/tulpat/pultit sieltä pitäis varmaan löytyä. Olisko siitä oikeen kuvaakin helpottais kummasti. Saadaan sinnekin tuoreet mömmöt, autossa enää alkuperäsiä nesteitä ookaan juuri missään. Kiitokset jo etukäteen. Quote
Guest veewee Posted July 18, 2008 Posted July 18, 2008 Eiköhän se tyhjennysproppu sieltä vaihdelaatikon pohjalta löydy. Täyttöproppu on kuskin puolella kyljessä. Jos ei sopivaa avainta ole niin 17mm pultista saa helposti, kun hitsaa pultttiin jonkun sopivan käikäleen varreksi. Alkuperäisiä nesteitä ei kyllä pitäisikään enää missäään olla:) Quote
Pietari Perkinen Posted July 18, 2008 Posted July 18, 2008 Proppuihin ei tarvii tiivisteitä. Suosittelevat GL4 laatikkoöljyä. Jos asut Hesan suunnalla niin esim. KK:sta löytynee ölpät. Piet@ri Quote
Guest cod3 Posted July 18, 2008 Posted July 18, 2008 Kiitti Täytyy mennä tutkimaan pohjaa. Tänä viikonloppuna olis tarkotus saada noi vikat hommat tehtyä ja auto katsatukseen. Quote
Pietari Perkinen Posted July 18, 2008 Posted July 18, 2008 Täyttömäärä on 2,5l. Laita öljyputelin korkkiin pitkä letku, jonka toinen pää sinne laatikon täyttöpropun reikään. Helpoin tällä tavalla täyttää. Quote
multanen Posted July 18, 2008 Posted July 18, 2008 Mulla on ollut patentti käytössä tuohon laatikon täyttöön, hyvä systeemi ainakin pakussa: Teippaa ilmastointiteipillä tiiviisti läpinäkyvän letkun muoviseen öljypänikkään niin että letku yltää melkein pohjalle asti. Sitten tekee 6-8 mm reiän öljypurkin yläosaan (ite tein sulattamalla kuumalla pultilla... ei tuu muruja). Sitten kun painaa paineilmapistoolilla reikää vasten ja laittaa painetta niin öljy kiipeää laatikkoon ylämäkeen letkua myöten. Heti kun painetta hellittää valuu liika öljy siististi takaisin. Quote
Guest Mika Raussi Posted July 18, 2008 Posted July 18, 2008 Tai sit voi ostaa pilteemasta muutamilla euroilla peräruutan. Quote
Guest cod3 Posted July 19, 2008 Posted July 19, 2008 Meillä oli tallilla sellanen paineilmalla toimiva öljypönttö. tuli nätisti vaan liipasimesta painamalla :) Ihan viel kyssäri ku alko mietityttämään. meneekös tuosta vaihdelaatikosta öljyt kans vetoakseleihin sinne melkein pyörään asti, vai pitääkö niihin vetoakseleihin laittaa öljyä jostain muualta ja miten? Tänään oli hyvä päivä enää vilkut ku saan toimimaan ni pääsee näyttämään katsastusmiehelle ja toivon mukaan heltiää leima, jotta pääsee tonne huoltsikalle kaffelle B) Quote
Sakke Posted July 19, 2008 Posted July 19, 2008 Ne öljyt pitäisi valua sitä putkea pitkin pyöränlaakerille, jos putket viettää alaspäin :D Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.