Jump to content

Pientä 1200 virittelyä?


Recommended Posts

Eli mitenkäs tosta 1200 koneesta (iroitettavalla laturinjalalla) sais vähän enemmän potkua?

 

Kone ei ole väljä ja on muutenkin hyvässä kunnossa, mutta ne vakio tehot on inansa liian vähän eli nyt en ole hakemassa mitää +100hv konetta vaan hieman lisää vääntöä ja sopivasti tehoa...

 

Mitä "pieniä" parannuksia koneelle on tehtävissä että sen saisi vähän rivakammaks muuta kuin vaihtaa se isompaan ja ruveta rakentaan sitä??

Link to comment

kansien kanavien siistiminen, 1.25:1 keinut ja 1 3/8" peltipakosarja, näillä saanee 5-10hv lisää.

 

Myös suosittelisin koneen remppaamista, laakerit, varsinkin uudet pytyt ja putket, niillä tulis puhtia varmasti vähän, tai ainakin lähes uuden vakion 1200 verran :D

Link to comment

Perus huoltokin voi käydä "virityksestä" jos ei ole koneesta pidetty huolta?

 

Kaikki sytkäosat vaihtoon ja ennakon tarkistus, Kaasarin purku ja kasaus uusilla tiivisteillä, imupuolen tarkastus...

 

Edit: "Kone ei ole väljä ja on muutenkin hyvässä kunnossa"

Njoo, jäi toi huomaamatta, mutta ei noista varmaan haittaakaan ole...

Link to comment

Kone siis on hyvässä kunnossa remontoitu juuri hiljan... mutta ne "vakio" tehot ovat vain hieman liian vähän (matka ajo-> yli 100kmh nopeus, kattoteline+tavaraa -> entistäkin kovempi tuulenvastus...)

 

eli vääntöä kaivattaisiin pikkusen lisää...

 

tuo Alexin mainitsema kansien kopailu voisi auttaa...

 

Mitenkäs tuon kaasuttajan vaihto vaikuttaisi 28mm tuntuu aika onnettomalta kun 750cc moottoripyörässänikin niitä on 2*28mm ja kampe on vielä vanhempi kuin mun kupla tehoa tosin silti vähemmän... :D

Link to comment
Kaiva kansista 1/1 kiikut ulos ja laita tilalle 1,1/1.

 

Valittomasti 200% lisaa tehua, selkaranka pullistelee penkin selkanojan lapi toiselle puolelle ja silimamunat painautuu takaraivoon kun kiihdyttaa :) Ja ranteet pittaa situa rattiin kiinni ettei ote irtoa.

 

Sakkolappujakaan ei tuu kun miliisit ei saa kiinni.

Link to comment
Kaiva kansista 1/1 kiikut ulos ja laita tilalle 1,1/1.

 

Valittomasti 200% lisaa tehua, selkaranka pullistelee penkin selkanojan lapi toiselle puolelle ja silimamunat painautuu takaraivoon kun kiihdyttaa :) Ja ranteet pittaa situa rattiin kiinni ettei ote irtoa.

Sakkolappujakaan ei tuu kun miliisit ei saa kiinni.

 

Joo ja suurin ongelma on poskien punastuminen, kun kiihdytyksissä posket lyö niskan takana yhteen :)

Link to comment

Joo ja suurin ongelma on poskien punastuminen, kun kiihdytyksissä posket lyö niskan takana yhteen :)

 

 

Kovat on G voimat ku persposket niskan taakse ylettää.Vai mitä poskia tarkotit.....titityy...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...