Kartsa78 Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Kysytäänpä taas viisaammilta neuvoa, kun omat rahkeet loppu kesken. Kuplan vakio 1200 kone nykii pintakaasulla ajettaessa, kun kone on lämmin. Kylmänä ei noista esiinny. Kaasari, sytkä ja venttiilit on just säädetty ammattilaisen voimin. Tosin sanoivat, että yks venttiili oli hieman "kantanut". Mut voiko venttiilin kantaminen aiheuttaa sen, että lämpimänä nykii vaan kylmänä ei? Ja mitä se voi aiheuttaa moottorille? Kaasariin on vaihdettu korjaussatsi eikä nykimistä esiinny esim. kiihdyttäessä. Samoin sytkäpuolen osat vaihdettu äskettäin, samoin tulpan johdot. Mistä pitäs vikaa lähteä etsimään seuraavaksi? Tulppien vaihto, uusi jakajankansi, pyöriä, konkka, puola vai uusi kone? Quote Link to comment
Guest HanttaP Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Jos on kantanut kolmossylinterin pakoventtiili, sitä ainakin pitää vahtia, ettei pahene kantaminen. Oire on venttiilin palamisen tapainen, voi johtua myös viallisesta magneettiventtiilistä tai sen sähkön saannista. Puolan lattaliitinten kiinniolo kannattaa tarkistaa, jos heiluvat, kiristettävä, jos ovat ruuvilla kiinni. Quote Link to comment
nalleolut Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 nykiikö "kaupunki" nopeuksissa? silloin kaasari on säädetty väärin- Quote Link to comment
SimpleMan Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Onhan myös kärkiväli säädetty 0,4mm? Onko kärjet palaneen näköiset? Jos puola kuumenee (käsituntumalla) voi joko puola itsessään tai konkka olla rikki... Jos kerran vika esiintyy vasta lämpimänä nii veikkaisin jompaa kumpaa, puolaa tai konkkaa, mistäs ne sen venttiilin kantamisen näki...? Quote Link to comment
Kartsa78 Posted September 7, 2008 Author Share Posted September 7, 2008 Itseasiassa nykii juuri "kaupunki" nopeuksissa, kun yrittää hieman tarjota lisää kaasua ja sit ihan pinta kaasulla ajaessa. En kysellyt sen tarkemmin mistä ne näki et venttiili olis kantanut hieman. Eikös sen nää kun säätää venttiilit? No kummiskin joku venttiili oli ollut persiillään säätöjen suhteen. Näin ainakin ymmärsin. Katkojan kärkivälin pitäs olla 0,4mm ja nekin uudehkot, samoin kuin konkka. Pitää tarkistella ne vielä, kun kerkiin, samoin tuon puolan. Onhan tuo perhana jos kaasari on olevinaan säädetty ja sit vielä on persiillään. Tosin nyt käy kyllä paljon nätimmin kun ennen säätöä. Quote Link to comment
nalleolut Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 juu tyhjäkäynti puoli säädetty persiilleen....miul oli aikoinaan sama ongelma ei voinu ajaa keskustas ollenkaan ku nyki. heti ku sääti kaasarin ohjeiden mukaan ni ongelma poistui. se kun vaikuttaa tietylle kierrosluku alueelle se säätö Quote Link to comment
Kartsa78 Posted September 7, 2008 Author Share Posted September 7, 2008 No niinpä tietysti. Taas kerran pitäs tehdä kaikki itse ja sitä kun luotti niin ammattikorjaamoon. Onko sulla -nalleolut- antaa ne tarkat ohjeet. Kaasari on pict 30 tai 31. Tartteeko siihen mitä mittareita tms. vai ihanko korva kuulolta säädetään (koeajo,säätö, koeajo,säätö..........) Quote Link to comment
nalleolut Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/2889-30pict-1-kaasarin-säätö/ jonkun sorin ohje....ei tarvii mittareita Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Vähän kun on laihalla, niin pintakaasulla nykii. Quote Link to comment
Kartsa78 Posted September 12, 2008 Author Share Posted September 12, 2008 Tarkennetaan vielä tuota ongelman ydintä. Eli moottori "tukehtuu" kun ajaa pienellä pintakaasulla ja lisää kaasua. Kunnon kiihdytyksessä ei mitään ongelmia. Eli onko nyt kyse pelkästään kaasarin säädöistä? Eikös laihaseos ole, että ilmaa on liikaa bensaan nähden? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 Jep. Tuhektuminen voi johtua siitä, että kiihytyspumppu ei toimi. Ota ilmaputsari irti, tuijota kurkkuun ja käännä kaasuvivusta. Pitäs ruikata. Jos ei ruikkaa, on siellä tuketta tai kiihytyspumpun kalvo puhki. Quote Link to comment
Kartsa78 Posted September 12, 2008 Author Share Posted September 12, 2008 Pitää tarkastaa huomenna. Kalvo on uusittu viime syksynä. Voi olla tietty tukossakin. Quote Link to comment
Kartsa78 Posted September 13, 2008 Author Share Posted September 13, 2008 Vika löytyi rikkoutuneesta alipainesäätimestä ja vaihtamalla parani. Kiitos taas kaikille vinkeistä. Taas oppi jotain uutta. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.