Guest StrangeHill Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 66- menossa keväällä lämpökotelot vaihtoon ennen katsastusta.Kattelin noita vanhoja juttuja mutta data varmaankin tällä välin muuttunut ? Brasilian pelti ei kiinnosta mutta klokkerholmien laatu, istuvuus ja paksuus, onko lähellä alkuperäistä ? Kotimaisilta toimittajilta löytyy varmaankin hyllystä eli Keiteleeltä taikka NeonRetrolta ? Kellään yksityisellä jäänyt ylimääräisiä hyllyyn ? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 eipä paljoo eroa klokkerin ia igp:n pelleissä o ollu. samaa skeidaa sieltä täältä :D Quote Link to comment
Guest NixCalibur Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Mulla piti kuskin puolen klokkerissa porata pohjapelti irti ja istuttaa lämpötunneli koriin ja pultata tunnelin pohjapelti lattiaan erillään ja vasta sitten hitsata takaisin yhteen...Myös etujalkatilan tuuletusritilän aukon muotoilu oli täysin syvältä kuin myös takapenkin alla oleva sisäänmenokäyrä...Itse lämpöputki kolisi tunnelin sisällä löysänä...Astinlaudan kiinnitysosa ei aivan pystysuora... Mutta kyllä se siihen lukuisien tuntien kuluttua istui ja ovikin menee kiinni ilman väkivaltaa. Jos niitä tunneleita innostuu auki porailemaan niin kannattaa samalla vahvistaa muttereiden hitsejä ja vaikka maalata sisäpuolisia osia. Quote Link to comment
Marko Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 eipä paljoo eroa klokkerin ia igp:n pelleissä o ollu. samaa skeidaa sieltä täältä :D Eipä niissä oo kun klokkeri laittaa oman tarransa I.G.P tarran päälle :D Quote Link to comment
iiroh Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 En vaihtanut -66 kuplaani koko lämpökoteloita mutta hankin ihan äskettin Dansk (http://www.jpgroup.dk) merkkiset lämpökoteloiden pohjalevyt ja ulkosivut ja ne olivat mielestäni erittäin hyvät. Ihan mitoissa alkuperäisiin nähden. Pohjalevyssä ne pokkaukset liki millilleen samoissa kohdissa kuin alkuperäisissä, ulkosivussa ne hitsatut astinlaudat kiinnitysmutterit ihan oikeissa kohdissa. Oma käsitykseni on että Klokkerholmin kaikkia peltiosia kannattaa välttää. Luullakseni monet ovat tästä samaa mieltä. Itselläni on myös joitakin Klokkerholm osia ja ne ovat paljon enemmän "vähän sinnepäin". Se, että nuo lämpökoteloiden irto-osat ovat olleet ok ei tietysti vielä takaa että kokonaiset kotelot ok. Itse kyllä olisin valmis kokeilemaan Dansk koteloita jos olisi pakko vaihtaa koko kotelo. Sain nuo Dansk osat ja olen muutenkin itse tilaillut viime aikoina paljon osia Saksasta allamainitusta firmasta. Mielestäni fiksut hinnat, todella nopea palvelu, kamat yleensä 4-5pv kotiovella ja lähetyskulut olleet 30eur luokkaa sellaisessa 2-3 olutkorin kokoisessa pahvipaketissa. http://www.vw-teile-vertrieb.com/ Webbisivu valitettavasti vain saksaksi, mutta vastaavat emaileihin myös englanniksi. Esim tuolta voisi kysyä minkä merkkisiä heidän kokonaiset kotelonsa ovat. Quote Link to comment
Guest StrangeHill Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 KK toimittaneen Klokkerholmia ? Mietin jo yhessä vaiheessa sitäkii että tilaisin laadukkaat pohjat ja kanttailisin ite 1,0mm taikka 1,2 mm tavarasta nuo auton sisäpuolelle tulevat osat, tosin pokkauksien muokkaukset sitten jäis sikseen taikka ne pitäisi valmiina hitsailla sitten kohilleen. Kiitokset kommentoinnista. Quote Link to comment
Tomppa Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Näistä kynnyskoteloistakin taitaa tälläkin palstalla olla abaut 100 topiccia, kun vaan viittii vähän hakea. Esimerkkinä... http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/2235-lämpökotelot-ovaaliin/ EDIT -> Niinjuu vielä, noita Veteranen-koteloita ei enää saa Aircooled.fi:n kautta. Joidenkin harrastajien mielestä hinta ja laatu eivät kohdanneet. Quote Link to comment
Guest StrangeHill Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Kyllä tuo Tompan linkki oli luettuna jo aikaisemmin, sen verran sentään löyty. Lämpökanaali ja lämpökotelo oli hakusanana mutta tuo kynnyskotelo jäi kyllä kokeilematta kun ei tullu ees mieleen. Pohjan harjoittelun jälkeen siirrytähän sitten noihin kynnyskoteloihin varmaankin kuun vaihteessa. Volskiharrastajalle ei lie vara pihdata pelleissä, muuten saa aloittaa alusta kun on päässyt loppuun ? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 jos turaa kesäks käyttistä minkä hukkaa syksyllä ni varmaan aivan sama mitä sinne lykkää, mut jos teet itelles, ja autokin on jotain muuta ku 70 lukuinen " ei kovinkaan arvossa pidetty" malli... Junispuolella kun noitten kanssa enemmän on joutunu taistelemaan, niin oon kyllä ollu tyytyväinen näihin peltiosiin jotka ovat olleet 3-4x klokkerin hintaisia. Ovat kyllä juuri sitä mistä maksetaankin... Quote Link to comment
ARTO Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 jos turaa kesäks käyttistä minkä hukkaa syksyllä ni varmaan aivan sama mitä sinne lykkää, mut jos teet itelles, ja autokin on jotain muuta ku 70 lukuinen " ei kovinkaan arvossa pidetty" malli... Kröh, seuraavan sukupolven volkkariharrastajat kiittävät ja kumartavat 10-15 vuoden päästä Jani Ruususen suuntaan ja hänen hyvien rakentelusuositusten 70-luvun kuplille. Silloin 70-lukulainen kupla harvinaisempi kuin splitti... Ainakin näillä asenteilla/rakentelutasosuosituksilla:) Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Hys Jaakko!!!! nim. 40kpl priimoja kuplia ladossa oottamassa sesonkiaikaa... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.