-AP- Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Mikä saa aikaan särön sylinteriputken yläreunaan? Nakutus, ylikuumeneminen? Kahdessa 83,5 mm ylikokoon poratussa vanhassa ei-kovin-paljoa käytetyssä putkessa oli noin 10 mm pitkä murtuma putken yläreunassa, moottoriin asennettuna ollessaan ylä- tai alareunassa (ei tietoa asennuspaikasta), ei siis tapin suunnassa. Oletettavasti olleet vakio-, ei virikäytössä. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 liiallinen lämpö (mahdollinen pistekuorma)/materiaalivika Quote Link to comment
Niklas L Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Kokemusta vain ahdetuista moottoreista, joissa nakutus on ollut syynä halkeiluun. Tällöin on juurikin yläpää pettänyt. Olen kuullut juttua näistä sylintereistä, jotka ovat haljenneet isoon vesilätäkköön ajettaessa, mutta en tiedä mistä päästä ne sitten ovat haljenneet. Ei omaa kokemusta. N Quote Link to comment
Guest vw72 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 halkeamisen syy varmaan useimmiten on liiallinen kuumeneminen ja nakutus jotka kulkevat käsikädessä en itse ainakaan muuta keksi.. kuinkas paksu noiden sylkkyjen seinämävahvuus muuten on? Quote Link to comment
-AP- Posted January 30, 2009 Author Share Posted January 30, 2009 Arviolta heitettynä nelisen milliä. 83 putkihan on ulkomitaltaan muistaakseni sama kuin 85,5, eli seinämää kyllä riittää. Tonniviissatanen kone saattaa hyvin olla peräsin pakusta eli lämpöä on varmaan saanut kyllä riittämiin. Quote Link to comment
mite^ Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 itellä oli halki yks 87mm putki kilpakoneessa. Syynä vanhan omistajan koneremontti -> liian suuret puristukset. Kilisti jo tyhjäkäynnillä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.