Guest harrastaja2291 Posted April 21, 2009 Posted April 21, 2009 Tätä aihetta kyllä käsitelty paljon mutta en vaan löydä sopivaa vastausta ja kyllähän nyt keväällä saa starttiongelmista puhua :). Eli kyseessä siis -66 kupla jossa vaihdettu 6V -> 12V. Kylmänä starttaa kohtuullisesti ja lähtee käyntiin, lämpöisenä taas pyörittää heikosta eikä meinaa lähteä käyntiin. Uusi akku, startti katottu ja virtalukko vaihdettu. Kone pitää myös ihmeellistä "porinaa" kuumana. Olisko puola tai bensapumppu sökö? Quote
Guest Maximum Posted April 21, 2009 Posted April 21, 2009 itellä vähän samanlaista onkelmaa oli taannoin. putsasin startin johtojen liitäntä pinnat niin taas on menty yks kesä. Quote
Guest Jessie Posted April 21, 2009 Posted April 21, 2009 Onko sulla 6 V startti vai 12 V? Eli, onko vaihdettu kaikki virtakamat vai vain osa? Quote
Guest harrastaja2291 Posted April 21, 2009 Posted April 21, 2009 Startin tsekkauksen ja virtalukon vaihdon yhteydessä melkein kaikki piuhat uusittu ja maadotukset ym. liitokset katottu, ei vaikutusta. Muistaakseni startti oli 6V mut pitäshän sen sielä mennä ja pyöriä vielä 12V paremmin. Quote
Guest Jessie Posted April 21, 2009 Posted April 21, 2009 harrastaja2291 said: Startin tsekkauksen ja virtalukon vaihdon yhteydessä melkein kaikki piuhat uusittu ja maadotukset ym. liitokset katottu, ei vaikutusta. Muistaakseni startti oli 6V mut pitäshän sen sielä mennä ja pyöriä vielä 12V paremmin. Juu, niin varmaan pitäiskin, mutta kun ei. Mulla on nimittäin sama ongelma ja sama tilanne. Kone ei tosin pidä outoja ääniä. Mutta siis kuumana kesäpäivänä saapi kauppareissulla hyvällä omalla tunnolla ostaa reilumman jätskin ja nautiskella sen siinä auton vieressä, sillä kun ei ole mikään kiire kaupan pihasta pois. Joku taisi epäillä joskus ongelmaksi puolaa. Mutta starttiongelmia on käyty läpi http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/3310-6v-käynnistysongelmat-ja-sytytyspuolasta/ http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/7651-6-volttisen-kuplan-starttausongelmia/ Sitä puolaa veikkasi joku jommassa kummassa noissakin. Quote
GT78 Posted April 21, 2009 Posted April 21, 2009 Liittyiskö tää bensan liialliseen saantiin kuumana tjsp? Nyt vois viisaammat puuttua peliin mutta joku joskus jossain sanoin että jäi rikkaalle kaasarista joku piiri jossakin ja kone sumutteli tulpat märiksi, sitten kuivumistauon jälkeen (tupakki/jäätelö) lähti taas. Tiedän, ei tuossa ollut tolkkua mutta jos joku tajusi kuvailemani ilmiön niin suomentakaa :D Quote
Guest harrastaja2291 Posted April 22, 2009 Posted April 22, 2009 Eihän tolle sit mitään kannata tehdä. niin saa ostaa kunnon jätskin eikä mitään Ville Valllatonta :). No asiaan, tota startin vaihtoa vois kokeilla kun sellanen tallista löytyy. Ja tosiaan sen "porinan" huomasin viime kesänä ku ajelin hiukan pisemmän matkan (~100km) niin kun pysäs niin kuulu "porinaa". Emäntä sanoi myös, että kuumentuessa katoaa vetoa ja koneesta kuuluu "sirinää" mutta toihan kuplalle ihan normaalia :). No ei toi kone nyt varmaan parhaassa mahdollisessa kunnossakaan ole mut hyvin ainakin lyhyttä matkaa pelittää... Quote
Kurre Posted April 22, 2009 Posted April 22, 2009 Se, että ei lähde käyntiin kuumana voi johtua myös liian pienestä kärkivälistä. Huono pyöritys voi johtua kuluneesta startin puslasta. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.