Guest VenaCavaInferior Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 Moikka elikkä mulla on vuoden -72 1300 kupla startti ainoastaan naksahtaa startatessa, mutta ei tee muuta. On koputeltu ja akussakin on virtaa. Oletan startin olevan mäsä. Miten ihmeessä saan sen ylemmän pultin auki, siis mitäkautta sitä pääsee vääntämään? Ja saako sitä avattua ilman että poistaa jäähdytyksen kopan? Koitin googlettaa ja hakea täältä, mutta en löytänyt vastauksia. Quote Link to comment
nalle85 Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 konehuoneen puolelta puhallinkopantakaa löytyy 17mm lenkille mutteri. siitä vaan sen irrottaa ni startti lähtee Quote Link to comment
Guest VenaCavaInferior Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 konehuoneen puolelta puhallinkopantakaa löytyy 17mm lenkille mutteri. siitä vaan sen irrottaa ni startti lähtee Elikkä se ylempi mutteri pitää irroittaa yläkautta. Quote Link to comment
nalle85 Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 juu. käsikopelolla löytyy se kanta sieltä puhaltimen takaa. Quote Link to comment
Guest VenaCavaInferior Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 Joo kiitoksia avusta eiköhän se sieltä lähde ja sittn uutta tilalle... Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 Välttämättä ei ole startti rikki vaan startin pusla, vaihdelaatikossa, kulunut väljäksi. Quote Link to comment
vesav Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 mulla kun oireili noin niin oli solenoidi viallinen löi kyllä startin eteen mutta ei pyörittänyt. Testaa pyörittääkö startti kun antaa suoraa virtaa solenoidin ohi moottorille... Oletuksena että tossakin mallissa solenoidin sisällä on kosketus pinnat minkä kautta laturi saa virtansa... Mulla on 6v startti... En tiedä onko eroa... Eli jos solenoidin peräs on kaks ruuvia mis on toises akulta johto ja toinen menee starttiin niin ruuvvi meisselillä oikosuljet ne ja jos startti pyörähtää on solenoidi rikki/täynnä kakkaa--->vaihda/putsaa Quote Link to comment
Guest VenaCavaInferior Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 mulla kun oireili noin niin oli solenoidi viallinen löi kyllä startin eteen mutta ei pyörittänyt. Testaa pyörittääkö startti kun antaa suoraa virtaa solenoidin ohi moottorille... Oletuksena että tossakin mallissa solenoidin sisällä on kosketus pinnat minkä kautta laturi saa virtansa... Mulla on 6v startti... En tiedä onko eroa... Eli jos solenoidin peräs on kaks ruuvia mis on toises akulta johto ja toinen menee starttiin niin ruuvvi meisselillä oikosuljet ne ja jos startti pyörähtää on solenoidi rikki/täynnä kakkaa--->vaihda/putsaa No niin viahdoin sen solenoidin suosiolla. Oli niin huonon näköinen ja kun otin irti ja ravistelin niin piti mukavaa rapinaa. No laitoin uuden ja nyt ei sitten enää edes naksu saati strattaa. prkl... Quote Link to comment
Mika Vainio Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 Maajohto? nimimerkillä luulin sen olevan kunnossa eli johto ja liitin irti toisistaan hämäävästi eristeen alla Quote Link to comment
Guest VenaCavaInferior Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 Maajohto? nimimerkillä luulin sen olevan kunnossa eli johto ja liitin irti toisistaan hämäävästi eristeen alla Joo täytyy mennä kattomaan ne johdot. Kuinka usein noi solenoidit on valmiiksi rikki? ostin ad-korjaamolta. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 Välttämättä ei ole startti rikki vaan startin pusla, vaihdelaatikossa, kulunut väljäksi. Quote Link to comment
Mika Vainio Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 Välttämättä ei ole startti rikki vaan startin pusla, vaihdelaatikossa, kulunut väljäksi. totta tämäkin. Omalla ehdotuksella halusin tuoda vaan esiin, että kyseessä voi joskus olla joku todella naurettava syy Quote Link to comment
Guest VenaCavaInferior Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 Välttämättä ei ole startti rikki vaan startin pusla, vaihdelaatikossa, kulunut väljäksi. totta tämäkin. Omalla ehdotuksella halusin tuoda vaan esiin, että kyseessä voi joskus olla joku todella naurettava syy No niistä johdoista on varmaan hyvä aloittaa. Se kun tosiaan naksui sillä vanhalla solenoidilla, mutta on uudella ihan hiljainen... Quote Link to comment
Guest VenaCavaInferior Posted June 5, 2009 Share Posted June 5, 2009 No niin. Ei ollut johto vikaa, mutta nyt toimii. Hain suosiolla uuden startin ja löin kiinni. Nyt pelaa. Kiitoksia kaikille neuvoista. Quote Link to comment
Guest VenaCavaInferior Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 Lisää murheita startin osalta. elikkä hetken toimi hienosti. sitten alkoi kuulua kummaa kahnausta starttauksen jälkeen joka hävisi kun antoi koneelle vähän jenkaa, Yksikerta sitten huomasin että auto strattaa ensimmäisen strattauksen jälkeen niin kauan kunne s lähtee käyntiin ja antaa vähän jenkaa siis vaikka avaimet ottaa pois virtalukosta. Startin päässä ei ainkaan ole oikosulkuja lieneekö vika sitten virtalukossa? Nyt myös startti on alkanut pitää startatessa kauheaa rahinaa onkohan se hajonnut? osaako kukaan kertoa että mitä ihmettä? Quote Link to comment
Guest Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 kuulostaa silta etta startti jaa pyorimaan moottorin mukana, se ei kesta kovin montaa minuuttia kunnes tuhoutuu.... Tarkista etta molemmat pultit tuli kunnolla kiinni ja ettei startin ja lodjun laipan valiin jaanyt mitaan mika jattaisi startin kanittamaan vinoon. ja se pusla on vaihdelaatikossa, jos se on kovin valja niin uusikaan startti ei saa siita tarpeeksi tukea vaan startin sisaiset osat ottavat kiinni toisiinsa ja syntyy aika mittava oikosulku. Ja voi se olla virtalukkokin syyna. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.