APO Posted June 7, 2009 Share Posted June 7, 2009 Mihinkähän kohtaan nuo palat kannattaisi asentaa kuplan etuakselissa alkuperäisen lukitusruuvin reiän suhteen? Sambasta löytyvän asennusohjeen mukaan ne tulisi asentaa niin, että reikä jää palojen ylimpään kohtaan, eli tällöin akselia saa säädettyä vain matalammaksi. Itsellä on tulossa autoon dropit, joten kannattaisiko tuota säätöä olla vähän ylöskin päin? Jotain juttuja vaan täälläkin lueskellut, että on ollut ongelmia katsastuksessa valojen suuntauksen kanssa kun dropit paikallaan ja perä ehkä vähän korkeammalla. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted June 7, 2009 Share Posted June 7, 2009 No sehän on ihan että millä korkeuksilla haluat ajella. Tai pitää, esim katsastuksessa / tapahtumissa jne. Mieti ensin se, sitten mittaa tukivarret ja katso paljonko kuinkakin monta astetta suunnilleen vastaa mitäkin nostoa/laskua. Tosin, eihän se ihan lineaarisesti mene käytännössä. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 7, 2009 Share Posted June 7, 2009 No se ongelma ei oo valojen suuntauksen kanssa, vaan siinä, että ne pitää olla 50 senttiä maasta heijastinpintaan mitattuna. Mie laitoin droppien kanssa avikset silleen, että saa saman ylös kun alaskin päin. Tosin ihan pikkusen hieroin niihin lisää varaa vingulla kun noi ainakin oli vähän hölmösti koneistettu. Nyt noilla saa katsastuskorkeuteen keulan, mutta pallonivelten liike on sillon aika pitkälti tapissa ja toinen ongelma on se, että pitää askarrella saadakseen jouset moiseen pänniin. Käytännössä miulla on siis 12.9 pultista sorvatut keskipultit, joissa on senverran pituutta, että saan siihen päähän ruuvattua vääntötangon kiinni. Quote Link to comment
APO Posted June 8, 2009 Author Share Posted June 8, 2009 Kiitoksia vinkeistä, tämä auttaa jo kovasti. No se ongelma ei oo valojen suuntauksen kanssa, vaan siinä, että ne pitää olla 50 senttiä maasta heijastinpintaan mitattuna. Mie laitoin droppien kanssa avikset silleen, että saa saman ylös kun alaskin päin. Tosin ihan pikkusen hieroin niihin lisää varaa vingulla kun noi ainakin oli vähän hölmösti koneistettu. Nyt noilla saa katsastuskorkeuteen keulan, mutta pallonivelten liike on sillon aika pitkälti tapissa ja toinen ongelma on se, että pitää askarrella saadakseen jouset moiseen pänniin. Käytännössä miulla on siis 12.9 pultista sorvatut keskipultit, joissa on senverran pituutta, että saan siihen päähän ruuvattua vääntötangon kiinni. Ai, siinä on tuommoinenkin säädös. Tuo on kyllä vähän vaikea tällä hetkellä mitata kun auto on atomeina :) . Noo, eiköhän se saada kohdilleen. Sulla on siis nuo palat asennettu niin, että se alkuperäinen reikä jäi keskelle? Kuinka matalaksi keulan saa tuolla asennolla? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 8, 2009 Share Posted June 8, 2009 No sen verran, että nojaa palloniveliin. Pidempiliikkeisillä ei ehkä nojais, mut kyl se riittävän alas tulee. Akselin pystyosien alle mahtuu ehkä tupakkiaski lappeelleen ja alkuperänen vakaaja hankas maata oikeen huolella. Quote Link to comment
APO Posted June 8, 2009 Author Share Posted June 8, 2009 Ookkei, eli luulisi riittävän :) . Täytyypä asentaa ne sitten noin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.