Guest sapera Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 Kyseessä olisi 1775cc , englen w110 nokalla ja yxkurkkusilla nurkkakaasareilla oleva kone. Empin 34:set kaasarit . Kone tuppaa ravistamaan, eli ei vissiin kaasarit ole synkassa tai ongelmana jotain muuta. Olisiko jollain hyviä kaasarien säätö vinkkejä , alkaen ihan alusta.. Kone pyörii kierroksilla ihan ok, jakajana vakio 1300cc:n jakaja alipaineella. Tyhjäkäyntiä ei tahdo löytyä ja tosiaan tuo ravistus vähän mietityttää.. Sähköpuolelta vaihdettu tulppaa , piuhoja , puolaa.. Bensapumppu on vakio, mahtaako olla riittävä? Pienillä kierroksilla tupsauttelee enämpi vänkärin puolem kaasarista ja aikas bensaisia henkäisyjä. Missähän sitten lopulta mahtaa vika piillä..? Quote Link to comment
metake Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 Ainakin siihen viittaa että synkka ei ole ihan kohdallaan, eli säätö mittareiden avulla niin voisi tyhjäkäynti parantua. Jonkin verran voi koettaa säätää koneen käydessä vivustoista ja koettaa jos käynti korvakuulolla paranee. Jos on kovin kevyt vauhtipyörä niin ei se enää tuolla nokalla ihan virheetöntä tyhjäkäyntiä käy, itse säätäisin tyhjäkäyntikierrokset välille 1000 - 1200 rpm. Vakio bensapumppu riittää hyvin tuolle setille. Quote Link to comment
ilmari Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Brosolit kyseessä? En tiedä miks brosoleista on niin vaikea saada säätöinfoa! Oon ite selannu tän palstan, volkkariyhdistyksen, sekä sambaa jonkun verran. Tää on paras mitä mä oon löytäny: http://lowbugget.com/adjust.html. Itellä melko samanlainen kone ja ravisti kanssa kunnes vaihto kärjettömän sytkän ja ajotti lampun kanssa. Parikin astetta tyhjäkäynnillä muutti yllättävän paljon käyntiä! Silti tyhjäkäynnillä (alle 1000rpm) kone kyllä tärisee melko paljon. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.