Guest Pekkavih Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 Miten saada parkki- ja jarruvalot toimimaan? Etuvalot palaa, mutta takana on pimeänä. lähtevätkö johdot sulakekotelosta vai mistä. Minkä väriset johdot? Mikä sulakenumero? Mikä voisi olla vikana? Lamput ja sulakkeet OK. Mistä löytyy sulakkeiden tiedot, paikat ja koot? Mistä saisi uuden tai vanhan hätävilkkukatkaisijan tai sisäkalut. Jouset ja kuulat lensivät ruohikkoon? Mikä on kun vaihteet ei kuumana mene päälle? Pitäisikö kytkintä kiristää ja kuinka? Vaihdetanko on myös löysä ja vaihteet hakusessa. PV Quote Link to comment
-tipi- Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 Täältä löytyy kytkentäkaaviot: http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt2.php http://www.vintagebus.com/wiring/index.html Tosin noi '73-> kaaviot on miusta ihan persiestä lukea. Aikasemmat ainakin mulle helpompia. Weikkaan ite huonoa maata, vai eikö tule virtaa takavaloille ollenkaan? Sitten lie johdot poikki tai irti jossain kohtaa. Vaihteen siirrossa varmaan alkuun auttaa nivelien ja puslien uusinta. Mullakin heiluu keppi sivusuunnassa 10cm pykälä päällä, ei kovin tarkka. Quote Link to comment
multanen Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 Oliskohan kytkimessä vikaa kun ei vaihteet mene päälle. Vaijerin säädön tarkistamisella voisi aloittaa. Jos on öljyinen vaihdelaatikon pohja niin kannattanee täyttää välillä. -77 vaihteensiirrossa menee usein muovinen "laakeri"-helarinkula ihan auton alla kulkevan vaihdetangon etupäästä (vaihdekepin etupuolella, auton alla). Vaihdekepin alapäässä olevassa pallossa on tappi joka kuluu (keppi pääsee kiertymään joka ilmenee heilumisena). Takapäässä ennen vaihdelaatikkoa on nivel joka voi olla kulunut. Nämä edellä mainitut saa vaihdettua ilman moottorin+vaihdelaatikon irrotusta. Jos moottorin+vaihdelaatikon irroittaa niin kannattaa tarkistaa auton alla kulkevan vaihdetangon muovituet (sulkapallon näköiset). Vanhanmallisesta (pre -76) laatikosta kuluu laatikon etuosassa sijaitseva "hockey-stick" käppyräksi mutta helojen+stefan vaihtaminen voi auttaa jonniin verran. Samalla kannattaa tarkistaa hockey-stickin kärkeen tuleva "pallo". Uudemmassa 091-laatikossa on parempi hockey-stick. Muistaakseni uudemman etupään voi laittaa vanhaan laatikkoon, ovat tosin hieman eripituisia (n. 3cm?). Jos laatikko on vuotanut öljyä vetoakselien stefoista niin nehän kannattas vaihtaa samalla (jos vaan löytyy jostain... 091:seen kyllä ainakin löytyy). Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.