Jump to content

Öljynpaineventtiilit virikoneeseen?


Recommended Posts

Onko väki laittanut alkuperäiset Ö-paineventtiilit vakiojousineen vain "virimallit" joiden avulla öljypaine nousee ja öljy virtaa doghouse ö-jäähdyttimeen kaikenaikaa, myös kylmänä.

 

 

5146.jpg

 

 

"Öljynpaineen säätöventtiilit nostavat maksimipaineen ja se on suositeltavaa viritettyihin moottoreihin. Tärkeät varsinkin moottoreissa, joissa erillinen öljynkierto lisäjäähdyttimella ja suodattimella. "pakolliset" asennettaessa suodatin alkuperäisen lauhduttimen kautta. Toimitetaan vahvemmilla jousilla ja uusilla männillä. Männät ovat erikoismuotoiltuja ja ohjaavat öljyn menemään alkuperäisen jäähdyttimen kautta riippumatta öljyn lämpötilasta."

Link to comment

Itsekin olen vakioventtiileitä+jousia käyttänyt ekassakin 2276 strokerissa, en ole löytänyt ongelmia. Tosin pumppuna 30m bergin valurautaisen paineventtiilikannen kanssa (josta oli kummasti kierteet kadonnut venttiilin ruuvin päästä). Tilasin sitten CSP:n vastaavan kannen, kuvissa näyttää ainakin hyvältä, kestänee myös jos on kunnon alumiinia.

Link to comment

Mulla oli sama pumppu ja kansi. Syy miksi noita käytin oli, että silloin sellaiset oli käsillä ja vakioita ei.

 

Itsekin olen vakioventtiileitä+jousia käyttänyt ekassakin 2276 strokerissa, en ole löytänyt ongelmia. Tosin pumppuna 30m bergin valurautaisen paineventtiilikannen kanssa (josta oli kummasti kierteet kadonnut venttiilin ruuvin päästä). Tilasin sitten CSP:n vastaavan kannen, kuvissa näyttää ainakin hyvältä, kestänee myös jos on kunnon alumiinia.
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...