Guest Duckaholic Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Ilmanputsarissa kuuluu olla öljyä 0,3 litraa. Ilman epäpuhtaudet jäävät juuri tuohon öljyyn. Quote Link to comment
Roope Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Eikös tän ikäisessä ole paperisuti.. onko laturinjalan ja lohkon välissä tämä pelti Quote Link to comment
sakke81 Posted May 5, 2011 Author Share Posted May 5, 2011 Terve Eli paperisutisuodatin on, ei öljysysteemi, tuosta pellistä en tiedä, täytyy katsoa Quote Link to comment
Miglos Posted May 6, 2011 Share Posted May 6, 2011 pitäisi olla, mutta kuvassa se ei ole ... Quote Link to comment
sakke81 Posted May 11, 2011 Author Share Posted May 11, 2011 Vähän näyttäisi ettei ole tuota paikoillaan, ainakin saumasta ei erota rakoa tai "tiivistettä", täytynee ottaa ensi viikolla irti. Mites muuten kiihytyspumppu säädetään? Onko siihen jotain perussäätöä, kun eikös se siitä kiihytyspumpun vivun ruuvista säädetä? Kaasarin olen säätänyt täältä löydettyjen ohjeiden mukaan, ainut vain että vasemman puolen ruuvi on melkein kiinni, liekkö väärin, mutta aika hyvin käy (Solex 34 pict1). Kylmänä kiihdyttäessä on meno aika nykivää, kaasu aika on-off tyyppinen, arvelin vain voisiko johtua kiihytyspumpun säädöstä. Lähtee kaasua painaessa ryyppy päällä pumpun varsi heti liikkeelle. Quote Link to comment
sakke81 Posted August 6, 2011 Author Share Posted August 6, 2011 Noniin, viime viikon perjantaina oli töihin mennessä järkky näky kun Elli ei ollutkaan paikallaan, vaan risteyksessä oli vain mustat revitysjäljet ja kiljupönttö. Heti ilmoitus hätäkeskukseen, taksikeskukseen, rajavartiostoon, paikallisradioihin ja facebookkiin. Vajaat 12 tuntia myöhemmin tuli poliisilta ilmoitus että auto on löytynyt vajaan sadan kilometrin päästä ja ilmeisesti suht hyvässä kunnossa. Maanantaina kävin poliisin huomasta auton hakemassa ja heti vaurioita tutkimaan. Takapenkiltä oli löytynyt 50 litran kiljutonkka ja sen sisältö oli päässyt läikkymään sisätiloihin, tarkemmin sanottuna takapenkille ja takajalkatilaan, haju sen mukainen. Keulaa oli kolhittu sen verran, että vararengaskotelo oli painunut noin 5cm sisään, vetäen samalla etulokareita mukanaan, yhdestä kohtaa lähtenyt maalit ja pakkelit mukana. Etuluukun kahvan seutu pikkuisen painunut sisään, ilmeisesti yritetty väkivalloin avata siinä onnistumatta kun luukun etuosa oli painunut vararengaskotelon mukana sisään (onneksi, kun tavaratilassa olisi ollut makitan akkuporakone ja rosvosaha). Pakoputki on ilmeisesti jostain kohtaa irti kun äänet on voimakkaammat, kohtaa en saanut vielä paikannettua. Eilen nostelin sisustan ulos ja putsailin pihlajanmarjakiljut pois, samalla tuli massattua pohja sisältä päin, penkkeihin tulee uudet päälliset, mutta penkit, ainakin takapenkki täytyy saada jotenkin pestyä. Peltihommia etupään kanssa aloittelen ens viikolla. Kahden viikon päästä on appivanhenpien häät, jolloin auton pitäisi olla tikissään... Tuossa autossa on jokin kirous, kolmansiin häihin jo joudun tuota kiireen kanssa rakentamaan, ensin omat, joista jo kerrottu topicin alkupäässä. Sitten kaverin, jotka meni jopa ihan hyvin, vaikka itse olinkin kauhusta kankeana, tosin auto jätti tien päälle 5km ajon jälkeen hääpaikalta pois tullessa. =) Mutta tulipahan opittua sekin, ettei kannata edes "varmassa" paikassa jättää ovia auki ja avaimia piiloon ovikoteloon. Saman oppi kyllä yhtiön johtokin kun oli kuorma-autosta varastaneet avaimet samalla kertaa. Avaimetkin onneksi kuplasta löytyi. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.