Guest Toheltaja Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 Onks moisia olemassa, et sais suoraan sisärenkaattoman vanteelle tubeless venttiilin. Ei jaksais alkaa tinailemaan reikiä pienemmäks ton takia, ja viisaammat tahot ovat kertoneet ettei ole välttämättä järkevää laittaa sisärengasta tubeless renkaan kanssa, ei ole kovin pitkäikäinen kombo kuulemma... Juujuu, ja tähän sanotte ettei noin saa tehdä kun ei rengas pysy vanteella muuten. No kyl pysyy, ku ei meinaa saada rengaskoneellakaan päälle, ku ei jousta ;) Quote
Guest Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 Kyl meiltä löytyy ainaki niit isonreijän venatappeja, ne on tarkotettu 16mm reikään. Eli käyppä kyseleen rengaslikkeistä missä on raskaspuoli. Itte asias ku selailin noit luetteloit ni löytyy kumitappeja ja sit metalliventtiilejä. Quote
metake Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 Riihimäeltä, Rengas-Jokke, sieltä hain itellenin. Ei se reikä sitä kerro onko tubeles vai sisärenkaallisen vanne, niitä tubeles venttileitä oli ennen noita isojakin. On testattu että tubeles kumi ja tubeles vanne sisärenkaalla toimii hyvin, samoin sisärenkaallinen kumi ja tubeles vanne ilman sisärengasta ja sisärenkaan kanssa, ja samoin sisärenkaallinen vanne tubeles kumin kanssa. Ei mitään ongelmia, lajina joku muu kuin katuajo, arvaatvarmaankyllämikä ;) Quote
Guest Toheltaja Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 homma selevä, mie painun Jokelle kö kerkiän Quote
-AP- Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 Osa tubeless-päällikumeista on sisäpinnaltaan sen verran voimakkaasti 'rihlattuja', että kuulemma on vaarana se, että se 'syö' sisäkumin nopeasti rikki. Itse en tuollaista ole kyllä huomannut rallipyörissäkään yhden kisan jälkeen. Pidempään ja kovempaa ajettuna asia saattaa tietty olla toinen ... Quote
Guest Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 Toi hankautuminen on kyl ihan totta mut sitä pystyy hillitsee ku laittaa asennus vaihees talkkia renkaan sisään. Sisärenkaan vanteessa voi vaan tubeless-renkaan kanssa se ongelma et se vuotaa vanteen välistä ja pienellä paineilla ajaessa rengas voi lähtee vanteelta. Quote
Guest biblo Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 Sisärengas pysyy ehjänä yleensä kun asennettavan kumin profiili on oikea eli vähintään 70-sarjalainen. Esim.185/70/15 saa laittaa sisurin kun taas vastaavasti 185/65/15 EI saa laittaa.Näin määrää säännökset. Tokihan jotkut rengasliikkeet laittaa mutta silloin mahdollisessa renkaan rikkoutumistilanteessa vastuussa on liike joka laittoman asennuksen on tehnyt.Voipi tulla kalliiksi jos auto menee vaikka metsähallituksen puolelle tai jopa pahempaa. Quote
metake Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 Esim.185/70/15 saa laittaa sisurin kun taas vastaavasti 185/65/15 EI saa laittaa.Näin määrää säännökset. Mulla melko rankassa käytössä 185/65-15 sisärenkailla, ilman ongelmia. Väittäisin että tuo sääntö on suositus, ei laki, mutta tää on vaan mutu. Tokihan jotkut rengasliikkeet laittaa mutta silloin mahdollisessa renkaan rikkoutumistilanteessa vastuussa on liike joka laittoman asennuksen on tehnyt. Suomen tieliikennelain mukaan autoilija vastaa aina ajoneuvonsa kunnosta ja laillisuudesta. Vastuusta ei pääse eroon sanomalla "en tiennyt". Osavastuuta voi yrittää sitten vierittää muille. Quote
Guest Toheltaja Posted October 4, 2009 Posted October 4, 2009 no, en varmaan sitten laita sisuskummia 165/40/16 renkaan sisään :D Quote
Guest Posted October 4, 2009 Posted October 4, 2009 laita joku motukan sisunen, ota motocross mallinen ni on ainaki paksuutta, ni ei hierrä renkaan jalkaosa. Quote
Guest biblo Posted October 4, 2009 Posted October 4, 2009 no, en varmaan sitten laita sisuskummia 165/40/16 renkaan sisään :D Juu,en pistäisi.Paitsi työajan ulkopuolella:) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.